Powstaje coraz więcej hipermarketów budowlanych. Ułatwia nam to dokonywanie zakupów, gdy w planach mamy remont lub budujemy własny dom. Większość z nas szuka towarów wysokiej jakości i w najlepszej cenie, co wiąże się często z czasochłonnym odwiedzaniem kilku sklepów. Dużo łatwiej jest nam dokonać wyboru hipermarketu, gdy kierujemy się niezależnymi rankingami, a takim był opracowany przez „Politykę” ranking hipermarketów budowlanych.
Tygodnik „Polityka” zlecił przeprowadzenie badania typ u „tajemniczy klient” agencji badawczej ASM z Kutna, specjalizującej się w branży budowlanej. Ankieterzy, wcielając się w rolę klientów, oceniali różne aspekty pracy sklepu.
Maksymalną liczbę punktów Leroy Merlin uzyskało m.in. za szerokość asortymentu. Aby to zbadać, ankieterzy sprawdzali dostępność mniej popularnych produktów, jak na przykład drogiej, ale eleganckiej cegły silikatowej, wideodomofonu, nawilżacza powietrza na kaloryfery. Wszystkie te produkty dostępne były w Leroy Merlin. Doceniono także porządek na półkach oraz czyste i uporządkowane wnętrze sklepu, a także pełną ekspozycję towaru. Dobre noty hipermarket uzyskał za łatwość manewrowania wózkiem pomiędzy regałami i krótki czas oczekiwania na obsługę w kasie.
„Filozofia firmy, misja przekazywana pracownikom podczas spotkań i szkoleń opiera się na dążeniu do maksymalnego usatysfakcjonowania klienta oraz ułatwieniu prac budowlano-remontowych. Wyniki rankingu „Polityki” potwierdzają, że ma to pełne przełożenie na rzeczywistość” – mówi Beata Woszczyńska, Menedżer ds. Relacji z Klientami w Leroy Merlin. „Chcemy aby klienci mieli poczucie, że zainteresowanie i doradztwo, jakie oferujemy, nie kończy się w momencie zapłacenia rachunku” – dodaje.
Od początku istnienia Leroy Merlin, do standardu obsługi należy zainteresowanie klientem od razu po jego wejściu do sklepu. Oznacza to m.in. zaprowadzenie go do regału z poszukiwanymi produktami, udzielenie szczegółowych informacji o cechach produktu, wskazanie alternatywnych ofert i sposobów wykonania prac, a także oszacowanie wielkości zakupu danego materiału. Jest to o tyle ważne, że jak pokazują badania konsumenckie, przeprowadzone na zlecenie Leroy Merlin, klienci często nie mają doświadczenia w majsterkowaniu lub przyznają, że są średnio doświadczonymi majsterkowiczami. Początkujących i profesjonalistów jest niewielu. Leroy Merlin, pełniąc rolę doradcy, stara się więc zachęcać klientów do samodzielnych prac wykończeniowych oraz inspirować ich do zmian w swoich domach.
By pomóc klientowi nie tylko w sklepie, ale i poza nim, Leroy Merlin Polska w kwietniu br. uruchomiło nowy serwis internetowy www.leroymerlin.pl. Klienci mogą w nim znaleźć ponad 100 porad dotyczących majsterkowania, wystroju wnętrz, ogrodu oraz materiałów budowlanych. Dzięki opcji „Pytania i odpowiedzi” można także zdobyć praktyczną wiedzę na temat przeprowadzania prac remontowych i budowlanych. Interaktywna gazetka z bieżącymi ofertami i promocjami pozwoli łatwo zaplanować zakupy w realnym sklepie. Serwis zawiera szczegółowe informacje o wszystkich 14 hipermarketach budowlano-dekoracyjnych Leroy Merlin w Polsce, wraz z informacjami o oferowanych usługach.
###
Firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w roku 1923 we Francji. Od 1979 jako grupa Leroy Merlin należy do prywatnej rodziny Mulliez, do której należy również grupa Auchan.
W chwili obecnej grupa Leroy Merlin posiada 230 sklepów Leroy Merlin na całym świecie oraz 13 pod szyldem Bricoman i 40 pod szyldem Bricocenter. We Francji, Hiszpanii, Włoszech, Brazylii, Portugalii, Rosji, Chinach i Polsce pracuje łącznie ponad 30 000 osób.
W Polsce firma Leroy Merlin posiada obecnie 14 sklepów Leroy Merlin o powierzchni od 8 do 18 tysięcy m2 i zatrudnia 2600 osób. Każdy nowy market daje zatrudnienie 150-200 osobom.
W 2005 roku będą miały miejsce trzy otwarcia marketów budowlano-dekoracyjnych w Polsce: w Żorach, w Toruniu oraz w Łodzi.
Typowe usługi w Leroy Merlin
Swoim klientom hipermarket Leroy Merlin oferuje wiele udogodnień i usług:
• punkt kredytowy na terenie sklepu – możliwość uzyskania kredytu i dokonania zakupów na raty
• realizacja zamówień specjalnych, otrzymanie indywidualnego kosztorysu oraz rezerwacja produktów
• testowanie sprzętu przed zakupem
• ulotki instruktażowe w poszczególnych działach, dzięki którym można poznać arkana samodzielnego majsterkowania
• możliwość zwrotu towarów i nadwyżek niewykorzystanych materiałów w ciągu 30 dni
• wymiana zakupionych produktów w ciągu 30 dni
• serwis gwarancyjny i posprzedażowy
• organizacja transportu, pomoc w załadunku do samochodu oraz wnoszenie zakupów do domu
• butik ramiarski, w którym można oprawić dowolny obraz
• warsztat stolarski, w którym można dociąć płyty i szkło, przyciąć i okleić brzegi blatów
• stanowiska do mieszania farb, dzięki którym można uzyskać dowolny, wymarzony kolor farby
• punkt obszywania wykładzin i chodników
• usługi krawieckie, dostępne w dziale dekoracji, zapewniają obszycie firanek i zasłon wraz
z dostosowaniem ich do wymiaru okna czy typu karnisza
• punkt wycinania otworów na baterie łazienkowe w zlewozmywakach
• organizacja montażu okien i drzwi na życzenie klienta projektowanie kuchni