Instynkt Tropiciela to konkurs przeznaczony dla pasjonatów fotografii. W ciągu roku jego uczestnicy nadesłali około 2 tys. zdjęć w kilku kategoriach. Tropiciele mieli za zadanie uwiecznić chwile i miejsca magiczne: niezapomniane scenerie, najpiękniejsze i niesamowite lokalizacje. Do konkursu najwięcej trafiło prac związanych z architekturą i pięknem krajobrazu. Zwycięzcy byli wybierani w drodze głosowania internautów. W trakcie tegorocznej edycji konkursu oddali oni łącznie pół miliona głosów. W ostatnich dniach grudnia Lexmark zaprasza na wystawę najciekawszych zdjęć. Kilkadziesiąt fotografii będzie można zobaczyć w dniach od 16 grudnia do końca tego roku na trzech stacjach warszawskiego metra: Dworzec Gdański, Świętokrzyska i Wilanowska.
Wieczorem, 13 grudnia w murach warszawskiej fabryki Norblina odbyła się Finałowa Gala Lexmark Instynkt Tropiciela. Zwycięzcy otrzymali od organizatora konkursu atrakcyjne nagrody: drukarki fotograficzne Lexmark P315 oraz aparaty cyfrowe Olympus C-370 Zoom. Nagrodą była również roczna prenumerata Fotografii Cyfrowej ufundowana przez wydawcę. Goście gali mogli podziwiać finałowe prace przy dźwiękach muzyki etnicznej wykonywanej przez zespół Ikenga Drummers. Pokazom zdjęć towarzyszyła wirtuozerska parada polskich barmanów: Mistrzów Świata w kategorii Flair.
Wydarzenie podsumowuje Iwona Chmielek, Marketing & Communication Specialist w Lexmark: „Afrykańskie rytmy doskonale komponowały się z szampańskimi nastrojami uczestników Gali. Założeniem konkursu Instynkt Tropiciela było odnajdywanie magicznych miejsc, scenerii oraz chwil i uwiecznienie ich na fotografiach. Atmosfera wieczoru: żywiołowa muzyka afrykańska w murach dziewiętnastowiecznej fabryki, stała się jednym z takich miejsc. Wieczór ten był udanym epilogiem tegorocznej edycji konkursu.”
„W przyszłym roku planujemy kolejną edycję konkursu.” – zapowiada Iwona Chmielek. Firma nie może dziś ujawnić szczegółów jej przebiegu, ale planuje jeszcze mocniej pobudzić instynkty prawdziwych tropicieli.
Patronat nad grudniowym wernisażem wystawą objęły: TV4, Fotografia Cyfrowa, Warsaw Voice, Gazeta Studencka, Warsaw Point, Brain Damage oraz Telefoniczny Informator Kulturalny.