Liberty Direct opublikował wyniki za I kwartał br. Firma zebrała składkę przypisaną brutto w wysokości
63,1 mln zł. Przypis firmy był tym samym o 23,7 mln zł (60%) wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba pojazdów ubezpieczanych przez firmę na koniec I kwartału 2012 roku wyniosła ponad 340 tys., czyli 61% więcej niż po pierwszych trzech miesiącach 2011.
Do szybkiego wzrostu Liberty Direct przyczynia się przede wszystkim współpraca z Agentami. Oferta ubezpieczyciela jest już dostępna w ponad 3 tys. placówek w całej Polsce.
Zarówno w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jak i mieszkaniowych Liberty Direct osiągnęła dwucyfrową dynamikę wzrostu. Przypis składki z OC komunikacyjnego zwiększył się o 70%, a z tytułu Autocasco o 23%. Bardzo wysoki wzrost firma zanotowała również w przypadku NNW (60%) oraz Assistance (63%). Z kolei sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych zwiększyła się o 19% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku.
“Kolejny z rzędu kwartał zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem. Przewagę konkurencyjną uzyskujemy dzięki zastosowaniu we współpracy multiagencjami nowoczesnych rozwiązań operacyjnych wypracowanych w kanale direct’owym. Systematycznie pracujemy też nad udoskonalaniem systemu likwidacji szkód, dzięki czemu obecnie blisko 90% szkód z AC likwidujemy w ciągu maksymalnie 14 dni, a 25% w ciągu zaledwie 3-4 dni. Równocześnie z dynamicznym wzrostem portfela utrzymujemy niską szkodowość.
Dzieje się tak dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod obliczania ryzyka ubezpieczeniowego oraz wykrywania i zwalczania oszustw ubezpieczeniowych” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „Warto dodać, że pozytywne informacje płyną do nas z Grupy Liberty Mutual Insurance, która korzystając z korzystnej sytuacji finansowej z końcem marca przejęła rosyjską firmę ubezpieczeniową KIT Finance Insurance. Ponadto, w tym roku po raz kolejny znalazła się na wysokiej, 84 pozycji na liście największych amerykańskich przedsiębiorstw według przychodu – Fortune 500. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tych osiągnięć w dobie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, który nie omija również międzynarodowych firm ubezpieczeniowych” – dodaje Kwieciński.
Wśród istotnych wydarzeń I kwartału znalazło się sfinalizowanie umowy o współpracy z BNP Paribas Bank Polska SA w ramach której od kwietnia br. Liberty Direct ubezpiecza samochody kredytowane przez bank. Głównym kanałem dystrybucji kredytów samochodowych przez BNP Paribas Bank Polska SA jest sieć ponad 100 mobilnych doradców obsługujących klientów bezpośrednio w punktach sprzedaży samochodów. Bank współpracuje z blisko 3 tys. sprzedawców samochodów nowych i używanych takich jak dealerzy i komisy na terenie całej Polski. BNP Paribas Bank Polska SA oferuje swoim klientom ubezpieczenia komunikacyjne jako Agent Liberty Direct.
„W pierwszym kwartale o połowę zwiększyliśmy sieć sprzedaży multiagencyjnej i stale dążymy do tego, by liczba współpracujących z nami placówek systematycznie rosła. Służy temu rozwój infrastruktury informatycznej i procesów wsparcia sprzedaży. Kontynuujemy również współpracę z komisami. Strategiczne znaczenie ma dla nas współpraca z BNP Paribas Bank Polska. To dla naszej firmy ważny partner, przy współpracy z którym docieramy do nowych grup klientów i rozwijamy sprzedaż Autocasco” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „W obszarze działań marketingowych jesteśmy cały czas obecni w telewizji i internecie, przy czym część działań promocyjnych kierujemy obecnie – poza klientami – również do Agentów” – dodaje Karski.
Źródło: Walk & Talk