PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaLINK4, Nationale-Nederlanden i Sollers Consulting partnerami programu MIT Enterprise Forum Poland

LINK4, Nationale-Nederlanden i Sollers Consulting partnerami programu MIT Enterprise Forum Poland

Ubezpieczenia 29.05.2018 (07:11) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia

Polski sektor ubezpieczeń otwiera się na innowacje. LINK4, Nationale-Nederlanden i Sollers Consulting nawiązały współpracę z MIT Enterprise Forum Poland, jednym z największych w Polsce programów akceleracyjnych dla startupów technologicznych. Jej celem jest wsparcie rozwoju młodych firm, które tworzą unikalne rozwiązania mogące znaleźć zastosowanie w szeroko pojętym sektorze ubezpieczeń. Dla branży to szansa na dotarcie do innowacyjnych technologii oraz przełamanie stereotypowego wizerunku „biernej i nijakiej”. Dla startupów to możliwość wejścia na rynek, który tylko w Polsce generuje 2 proc. PKB.

UBEZPIECZYCIELE U PROGU TECHNOLOGICZNEJ REWOLUCJI

W ramach 5. edycji programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland zostanie uruchomiona ścieżka InsurTech. Startupy, które się do niej zakwalifikują, zyskają m.in. dostęp do polskich i zagranicznych mentorów oraz wsparcie w udoskonalaniu produktów i usług, w tym pod kątem możliwego wykorzystania ich przez partnerów przemysłowych programu. Gra jest warta świeczki, bowiem branża ubezpieczeniowa stoi u progu gruntownych przemian i związanych z nimi wyzwań.

biznesmeni, praca, biuro
Yellowj, YAY Foto

– W Europie rozwój startupów technologicznych związanych z ubezpieczeniami na przestrzeni ostatnich lat przybrał na sile. Coraz głośniej mówi się, że robotyzacja, Internet Rzeczy, telematyka czy inteligentne systemy OCR to technologie, które w niedalekiej przyszłości mają szansę zrewolucjonizować branżę ubezpieczeniową – mówi Bogusława Skowroński, członek zarządu Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, która jest organizatorem programu MIT Enterprise Forum w Polsce. – Sektor ubezpieczeń podąża tą samą drogą, którą jeszcze niedawno podążał sektor bankowy. Dziś banki, również w Polsce, coraz bardziej otwierają się na współpracę ze startupami. I ta współpraca przynosi realne korzyści obu stronom – dodaje.

Jak przekonuje Skowroński, w sektorze ubezpieczeń konieczność otwierania się na innowacje podyktowana jest przede wszystkim wymogami stawianymi przez klientów. A ci branżę oceniają jako bierną i nijaką. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2017 roku na zlecenie Polskiej Izby Ubezpieczeń, jedynie 30 proc. respondentów uznało branżę za dobrze zorganizowaną – dla porównania w przypadku banków było to 59 proc. Jeszcze gorzej wygląda kwestia wykorzystywania nowych technologii przez ubezpieczycieli, którą pozytywnie oceniło tylko 27 proc. badanych. Tymczasem w przypadku banków było to aż 61 proc.

SEKTOR POTRZEBUJE INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ

Firmy ubezpieczeniowe w Polsce coraz częściej chwalą się innowacyjnością oraz prześcigają się we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań, takich jak sprzedaż polis w mediach społecznościowych, stosowanie telematyki podczas szacowania ryzyka czy wykorzystywanie aplikacji mobilnych przy likwidowaniu szkód. Jednak według ekspertów liczy się nie tyle ilość proponowanych innowacji, ile ich jakość i dopasowanie do potrzeb zmieniającego się rynku.

– Myśląc o innowacjach, musimy zadać sobie pytanie, po co chcemy je tworzyć i dla kogo. Nie chodzi bowiem o to, by móc się pochwalić nowoczesnym wdrożeniem dla samego faktu wdrożenia, ale takim, które niesie wartość dodaną zarówno dla firmy, jak i dla jej klientów. I to dostrzega dziś branża ubezpieczeniowa, przed którą w świecie nowych technologii stoi wiele wyzwań – tłumaczy Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4. I dodaje: – Klienci oczekują pozytywnego user experience, opartego na wiarygodności, intuicyjności i relacyjności. Na rynku przetrwają te firmy, które w innowacyjności dostrzegą przewagi konkurencyjne – intuicyjność rozwiązań, czas wdrożenia i łatwość korzystania.

Tymczasem potencjał rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń wciąż jest ogromny. Jak wynika z raportu Nationale-Nederlanden „Dojrzałość Finansowa Polaków 2017”, prawie każdy kierowca ma obowiązkową polisę OC, ale tylko 46 proc. Polaków ubezpiecza swoje domy i mieszkania, a zaledwie co czwarty posiada indywidualną polisę na życie. Jednocześnie swoją obecność na rynku coraz bardziej zaznacza młode pokolenie, cechujące się dużą siłą nabywczą i entuzjastycznym podejściem do nowych, innowacyjnych rozwiązań. A tych coraz więcej tworzonych jest w polskim ekosystemie startupowym.

– Sektor ubezpieczeniowy ma wiele do nadrobienia w kwestii innowacyjności i współpracy ze startupami. Bez wątpienia potrzebna jest zmiana, która pomoże nam odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, a także zoptymalizować zarządzanie procesami i ryzykiem – mówi Małgorzata Kostecka, dyrektor Departamentu Rozwoju Rozwiązań Biznesowych i SparkLab w Nationale-Nederlanden. – Szczególnym wyzwaniem jest przygotowanie atrakcyjnej oferty dla młodych. Pokolenie Y oczekuje, że produkty będą dostępne online i dostosowywane do ich aktualnych potrzeb, np. będzie można je włączać i wyłączać w wybranym momencie. Współpraca ze startupami daje ubezpieczycielom szansę dopasowania się do zmieniającego się świata, w którym coraz popularniejsze stają się platformy, gdzie ubezpieczenie jest tylko jedną ze składowych – dodaje.

Jak zaznacza Grzegorz Podleśny, partner w Sollers Consulting, w ostatnich latach USA, UK, Niemcy i Chiny zaczęły bardzo mocno inwestować w innowacje w ubezpieczeniach. W Polsce innowacji na razie jest względnie mniej, z jednej strony ze względu na rozmiar rynku, a z drugiej mniejszą presję – w innych krajach było więcej do nadrobienia.

– Sektor ubezpieczeniowy w Polsce jest młodszy i nowocześniejszy, dlatego raczej do tej pory widzieliśmy ulepszanie czy automatyzację procesów niż wykorzystanie nowych technologii lub modeli biznesowych – zauważa Podleśny, który w Sollers Consulting odpowiada za polski i brytyjski rynek. – Ale bez innowacji ubezpieczyciele w Polsce nie dotrą do nowych klientów, np. 90% klientów Lemonade wcześniej się nie ubezpieczało. Widzimy, że polscy ubezpieczyciele liczą na współpracę ze startupami i nowe niestandardowe pomysły. Mentalnie gotowość rośnie, ale czasem IT blokuje dobre pomysły – podkreśla.

Według Grzegorza Podleśnego polscy ubezpieczyciele znają się na dzisiejszym biznesie, regulacjach, ocenie ryzyka i mają zasoby finansowe, a startupy przyniosą wiedzę o technologii i pomysły na niestandardowe jej wykorzystanie.

KATAPULTA DLA NAJBARDZIEJ INNOWACYJNYCH TECHNOLOGII

MIT Enterprise Forum Poland przewiduje akcelerację w ścieżce ogólnej oraz w czterech wyspecjalizowanych ścieżkach branżowych. Partnerem głównym programu akceleracyjnego jest PKO Bank Polski. Nowością jest ścieżka InsurTech, której partnerami są firmy LINK4, Nationale-Nederlanden i Sollers Consulting. Ścieżkę Zdrowie współtworzy Grupa Adamed. Po raz kolejny w programie pojawiają się ścieżka Agri-tech wspierana przez fundusz AgriTech Hub oraz Industry 4.0 dla startupów technologicznych z Dolnego Śląska. Ścieżkę lokalną wspierają partnerzy, tacy jak: Balluff, FANUC Polska, fundusz ValueTech, Wrocławski Park Technologiczny, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, Olesińscy & Wspólnicy, Wrocławskie Centrum Badań EIT+ oraz Stowarzyszenie Top 500 Innovators.

Startupy, które chcą wziąć udział w 5. edycji akceleracji MIT Enterprise Forum Poland mogą aplikować do programu za pośrednictwem strony internetowej www.mitefpoland.org.

Partnerami wspierającymi program są: Visa, fundusz CVC Capital Partners oraz Campus Warsaw. Partnerami merytorycznymi programu są: Wardyński i Wspólnicy, EUPATENT.PL, Hasik Rheims & Partners, i Novismo. Treningi sprzedażowe dla startupów przeprowadzą eksperci z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Sandler Training – Twarowski & Posmyk. Organizacjami wspierającymi akcelerację są Fundacja PKO Banku Polskiego, CMS Law.Tax, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej oraz Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP).

Źródło: Link4

2018-05-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców