Obok dotychczasowych form wypłaty odszkodowań, w ramach umowy między Link4 i Bankiem Pekao SA, poszkodowani będą mogli odbierać odszkodowania w najbliższym oddziale banku. Wypłata odszkodowania będzie dokonywana na podstawie dowodu osobistego klienta, już następnego dnia po spotkaniu z rzeczoznawcą. Link4 rozpoczęło testowanie nowego rozwiązania w Warszawie. Testy zakończą się w pierwszym kwartale 2006 roku.
Usługa opiera się na nowych możliwościach zastosowania oprogramowania firmy Audatex. Rzeczoznawcy Link4 zostaną wyposażeni w nowoczesne komputery przenośne z oprogramowaniem, które umożliwią wymianę informacji z systemem informatycznym Link4 online oraz przeprowadzenie kalkulacji szkody w obecności poszkodowanego w dowolnym miejscu i czasie wskazanym przez klienta.
W razie kolizji lub wypadku, w dowolnym miejscu w kraju, klient kontaktuje się z Link4 dzwoniąc na numer telefonu 22 444 44 44. Centrum telefoniczne Link4, czynne 24 godziny na dobę, niezwłocznie zorganizuje pomoc na drodze i jednocześnie rozpocznie proces likwidacji szkody. Po zarejestrowaniu szkody w systemie Link4, firma zleci rzeczoznawcy sporządzenie oględzin. Poprzez platformę intranetową, rzeczoznawca automatycznie otrzyma dane dotyczące danej szkody. W ciągu 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia szkody, rzeczoznawca skontaktuje się i spotka z klientem. Spotkanie to odbędzie się w miejscu i czasie wskazanym przez klienta (np.: w jego domu), nie ma więc, jak w przypadku tradycyjnych ubezpieczycieli, potrzeby zgłaszania się w często odległym centrum likwidacji szkód, długiego czekania w kolejce, czy czasochłonnego kompletowania dokumentów.
Rzeczoznawca przeprowadzi oględziny pojazdu i sporządzi wycenę uszkodzeń w obecności poszkodowanego, na bieżąco wprowadzając dane do systemu Audatex. Jeżeli okaże się, że bezsporna kwota odszkodowania nie przekracza 3 tysięcy złotych, rzeczoznawca będzie uprawniony do poinformowania klienta o wysokości odszkodowania.
Jeżeli klient zaakceptuje wysokość odszkodowania, rzeczoznawca skontaktuje się telefonicznie z Link4 i ustali, czy nie ma żadnych przeszkód formalno – prawnych związanych z polisą poszkodowanego (np.: współwłasność samochodu, cesja praw własności związana z kredytem bankowym, sprawstwo wypadku itd.). Jeżeli nie będzie takich przeszkód, rzeczoznawca przygotuje dokument, stwierdzający przyznanie odszkodowania i ustali z klientem preferowaną formę płatności. klient ma możliwość otrzymania pieniędzy przelewem, przekazem pocztowym lub w formie tzw. autowypłaty w dowolnym oddziale Banku Pekao SA w całej Polsce.
Nowy sposób likwidacji szkód w Link4 będzie oznaczał dla poszkodowanych możliwość zamknięcia sprawy i dysponowania odszkodowaniem nawet już trzeciego dnia po zgłoszeniu szkody. Obecnie, średni okres od zgłoszenia szkody do wypłaty odszkodowania w Link4 wynosi 14 dni. Wprowadzenie przez Link4 nowej formy likwidacji szkód – „Odszkodowanie od ręki” jest możliwe dzięki zaawansowanej technologii, na której opiera się działalność firmy. System informatyczny Link4 pozwala na szybkie i skuteczne wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, które służą usprawnieniu procedur obsługi klientów, w tym również procesu likwidacji szkód.
Od początku działalności Link4, wszyscy klienci firmy, w ramach Programu Pomocy dołączonego bezpłatnie do polisy OC, mają zagwarantowaną pomoc drogową na miejscu wypadku, która dotrze do kierowcy w ciągu około 30 minut od telefonicznego zgłoszenia, w dowolne miejsce w Polsce. Holownik, wysłany przez Link4, udzieli pomocy na miejscu wypadku, bądź odholuje samochód klienta i pozostałych uczestników wypadku we wskazane przez nich miejsca.