Linki tekstowe to nowa, nieinwazyjna forma reklamy w postaci linku hipertekstowego do stron WWW z krótkim ich opisem reklamowym. Linki są dostępne na wybranych serwisach portalu Gazeta.pl, np. Forum, Piłkarzyki, Katalog, czyli w miejscach tworzących społeczność internetową.
Z reklamowych linków na portalu Gazet.pl, w kilka chwil po uruchomieniu tej usługi na Forum, jako pierwsze skorzystały serwisy: Esentia.pl i Herbea.pl – na Forum Uroda oraz MniamMniam.pl – na Forum Kobieta.
– Linki tekstowe są coraz popularniejszą formą reklamy, dotąd spotykaną głównie w wyszukiwarkach. Portal Gazeta.pl stworzył nam możliwość kontekstowego zareklamowania naszej drogerii w miejscach, gdzie są naprawdę osoby interesujące się urodą oraz pielęgnacją ciała. Samemu, w zależności od potrzeb mogę tworzyć przekaz reklamowy. Dzięki temu trafiamy z naszą ofertą do osób, które tego naprawdę chcą – mówi Joanna Saternus, współwłaścicielka drogerii internetowej Esentia.pl.
Aby zamieścić link, wystarczy mieć bezpłatne konto pocztowe na portalu Gazeta.pl. Po zalogowaniu się należy wypełnić odpowiedni formularz, podając tytuł linku, opis oraz adres URL oraz wybrać termin publikacji i zapłacić. Linki można wykupić na jeden dzień albo tydzień. Nie ma możliwości rezerwacji terminów. Można wykupić publikację reklamy na zasadzie „pierwsze wolne miejsce”. Dla każdego linku są prowadzone statystyki. Zliczane są odsłony strony z wykupionym linkiem i kliknięcia w link.
Link kosztuje z VAT 30 zł za tygodniową publikację i 14,10 zł na jeden dzień. Za linki można zapłacić kartą kredytową lub przelewem z konta Inteligo.
Linki tekstowe na portalu Gazeta.pl: www.gazeta.pl/linki
***
Portal Gazeta.pl (www.gazeta.pl) został uruchomiony w lutym 2001 roku. Jest jednym z największych serwisów internetowych w Polsce. Oprócz na bieżąco aktualizowanych informacji z “Gazety Wyborczej” udostępnia duży wybór serwisów tematycznych, a także ogłoszeń (www.aaaby.pl), bezpłatne konta poczty elektronicznej, wyszukiwarkę Altavista, katalog polskich stron WWW i fora dyskusyjne. Według badań NetTrack ponad 68% użytkowników portalu to osoby mające powyżej 24 lat. Użytkownicy portalu to z reguły osoby z wyższym wykształceniem – 56% – i dużymi możliwościami finansowymi. Należą do nich dyrektorzy, kierownicy, pracownicy umysłowi oraz osoby wykonujące wolne zawody.
Agora SA (www.agora.pl), wydawca “Gazety Wyborczej”, jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Powstała w 1989 roku, od 1999 roku notowana na giełdach w Warszawie i Londynie. Jest właścicielem Art Marketing Syndicate (AMS), kluczowej firmy na polskim rynku reklamy zewnętrznej, 15 magazynów kolorowych, portalu Gazeta.pl, serwisu ogłoszeniowego Aaaby.pl oraz wydawcą bezpłatnego dziennika “Metro”. Grupa radiowa Agory liczy 28 radiostacji lokalnych (w tym 2 stowarzyszone) i 1 stację ponadregionalną.