Reklama, która dociera do konsumentów w dwóch najważniejszych momentach procesu zakupowego. Najpierw wyświetlana jest podczas planowania zakupów, później w momencie ich realizacji w punkcie sprzedaży – to spełnienie marzeń każdego marketera. Choć może to zabrzmieć niewiarygodnie, na rynku istnieje narzędzie, które takie możliwości oferuje. Mowa o liście zakupowej w Internecie i na telefony komórkowe – Listonic.
Dla ponad 120 000 Polaków zakupy z telefonem w ręce, to już standard. Miesięcznie realizują oni niemal 40 000 list zakupów, na których miejsce znajduje ponad 400 000 różnego rodzaju produktów, głownie FMCG. To dopiero początek, gdyż zwolenników tego typu zakupów przybywa, a tempo wzrostu jest ściśle skorelowane z rosnącą popularnością smartfonów i spadkiem kosztów mobilnego Internetu. Użytkownik Listonic tworzy listę zakupów w telefonie korzystając z darmowej aplikacji lub na stronie internetowej listonic.com.
Oferta reklamowa Listonic skierowana jest głownie do producentów FMCG. Reklamodawca decyduje, które produkty chce promować na listach zakupów. Reklama kontekstowo dodawana jest do wpisu przy produkcie na liście zakupów. Sposób wyświetlania reklamy nie tylko sprawia, że jest ona sugestywna, ale też nieinwazyjna. Nie utrudnia korzystania z aplikacji równocześnie rekomendując produkty konsumentom. Reklama może być także cennym źródłem informacji dla konsumentów o nowościach rynkowych, prowadzonych promocjach czy szczególnych zaletach produktu.
Inną, ciekawą propozycją Listonic jest reklama impulsowa, pełniąca rolę mobilnego POS-a. Komunikat reklamowy wyświetla się na ekranie telefonu wraz z listą zakupów w postaci graficznej. Format ten szczególnie polecany jest dla produktów kupowanych pod wpływem impulsu, które zazwyczaj nie są wpisywane na listy zakupów, jak chociażby słodycze, czy produkty ze strefy przykasowej w punkcie sprzedaży.
Potencjał Listonic dostrzegli już najwięksi producenci FMCG – Unilever, Tchibo, Kupiec czy Indykpol – dla których mobile stanowi istotny kanał komunikacji z klientem. Widzą w nim nie tyko unikalne medium reklamowe, ale też realne wsparcie sprzedaży swoich produktów.
Skuteczność Listonic w tym obszarze potwierdziły wyniki przeprowadzonych kampanii. Klienci doceniają nie tylko sprzedażowe walory nowego medium, ale też jakość i użyteczność danych dostarczanych po kampanii. Listonic to bowiem potężna baza danych o zwyczajach zakupowych tysięcy Polaków.
Źródło: Listonic