Wraz z ostatnią aktualizacją BZWBK24 mobile pojawiło się kilka ciekawych nowości. Bank udostępnił m.in. możliwość logowania z wykorzystaniem odcisku palca, zamówienia taksówki w 12 miastach w całej Polsce i przelewy do Urzędu Skarbowego i ZUS. Ważne zmiany pojawiły się w „Zakupach mobilnych”.
– Jak zwykle pracując nad nową aktualizacją aplikacji BZWBK24 mobile skupiliśmy się na ergonomii korzystania z niej, rozszerzeniu funkcjonalności o takie, które będą najbardziej przydatne dla klientów i bezpieczeństwie. Stale rosnąca liczba użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile, jak i wysoki poziom transakcyjności naszych klientów wskazują na z jednej strony rosnące zaufanie do naszego rozwiązania, z drugiej słuszność decyzji dotyczących wprowadzania coraz szerszych możliwości wygodnego wykorzystywania BZWBK24 mobile w codziennym życiu – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK.
Wśród nowych rozwiązań w aplikacji mobilnej Banku Zachodniego WBK, dostępnych od 25 maja br. wyróżnia się wdrożenie nowej metody logowania za pomocą Touch ID. Umożliwia ona szybkie i bezpieczne logowanie do bankowości mobilnej poprzez rozpoznanie linii papilarnych właściciela rachunku, bez konieczności podawania hasła lub kodu PIN. Będą z niej mogli korzystać właściciele najnowszych wersji telefonów marki Apple.
Wszyscy użytkownicy BZWBK24 mobile mogą korzystać z nowych możliwości w zakładce BILETY, PARKINGI, ZAKUPY. Dzięki współpracy z iTaxi w aplikacji mobilnej Banku Zachodniego WBK pojawiła się opcja zamawiania i opłacania przejazdów taksówkami. Usługa dostępna jest w 12 największych miastach w Polsce: Białymstoku, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu. Z kolei przy płaceniu za parkowanie można skorzystać z nowej opcji „dopóki nie zakończę”. Po jej wybraniu bank blokuje na koncie równowartość opłaty od rozpoczęcia parkowania, do końca dnia. Wciśnięcie w dowolnym momencie klawisza „zakończ” sprawia, że z konta zostanie pobrana opłata odpowiadająca czasowi postoju, a pozostałe środki zostaną odblokowane.
Ważną informacją jest zmiana na liście firm obsługujących mobilne opłaty za parkowanie i bilety komunikacji miejskiej. Od 25 maja br. w aplikacji BZWBK24 mobile nie ma możliwości opłacania stref parkingowych, jak i kupowania biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem SkyCash. Opłacanie parkingów nadal jest możliwe przy użyciu moBiLET w aplikacji BZWBK24 mobile. Bilety komunikacji miejskiej można nadal kupować za pośrednictwem moBiLET i CallPay. Dostępność oferty obu tych partnerów w aplikacji BZWBK24 mobile sprawia, że kupowanie biletów komunikacji miejskiej i opłacanie stref parkingowych z jej pomocą jest możliwe w wielu polskich miastach. Lista miast znajduje się na stronie bzwbk.pl/mobile.
Użytkowników aplikacji powinno ucieszy wdrożenie w BZWBK24 mobile przelewów do Urzędu Skarbowego i ZUS. Z kolei korzystających z telefonów na kartę i w systemie mix – możliwość doładowania dowolnego telefonu. Dotychczas takie doładowanie można było wykonać tylko dla numerów zdefiniowanych wcześniej w BZWBK24 internet i oznaczonych jako zaufane.
Z myślą o zwiększaniu bezpieczeństwa korzystania z aplikacji bankowości mobilnej wprowadzono w niej dwa nowe rodzaje komunikatów. Dotyczą one bardzo wąskiej grupy klientów, którzy świadomie ingerują w oprogramowanie swoich urządzeń mobilnych. Osoby, które mają na telefonie roota (Android), jailbreak-a (iOS) lub mają włączoną opcję instalacji aplikacji spoza oficjalnego sklepu Google Play zobaczą w momencie uruchomienia aplikacji ostrzeżenie, mówiące o ryzyku używania takich urządzeń. Będą mogli również zapoznać się z instrukcją jak postępować, aby podnieść poziom bezpieczeństwa korzystania z bankowości mobilnej na takim urządzeniu. Z kolei jeśli na telefonie znajdują się szkodliwe aplikacje – do czasu ich usunięcia nie będzie można korzystać z BZWBK24 mobile.