PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeM-commerce przejmuje handel w internecie. Raport Mokka

M-commerce przejmuje handel w internecie. Raport Mokka

Informacje 29.08.2022 (12:19) informacja prasowa
Bankowość mobilna

Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych (51%), a aż 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Bankowe (74%), społecznościowe (72%) i zakupowe (69%) to trzy najczęściej posiadane rodzaje aplikacji mobilnych instalowanych przez Polaków. BLIK (53%) i szybki przelew (44%) pozostają najczęściej wykorzystywanymi rodzajami płatności za zakupy online, ale coraz większy odsetek osób (10%) regularnie korzysta też z płatności odroczonych – to kluczowe wnioski z badania dotyczącego m-commerce, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia przy współpracy z Mokka, wiodącym dostawcą płatności odroczonych w regionie Europy Środkowo – Wschodniej.

fot. Shutterstock

Mobilnie vs. desktopowo

Handel mobilny staje się preferowanym kanałem zakupów nie tylko na świecie, ale też w Polsce. Już co drugi Polak (51%) robiący zakupy przez Internet korzysta w tym celu zarówno z urządzeń mobilnych, jak i niemobilnych. 27% decyduje się tylko z urządzenia stacjonarne, a 22% ogranicza się tylko do zakupów na telefonie. Do robienia zakupów online najczęściej wykorzystywane są: telefon (71%) oraz laptop (61%), a w dalszej kolejności komputery stacjonarne (27%) oraz tablety (10%).

Aplikacje zakupowe i bankowe

Ponad 40% korzystających z telefonów podczas zakupów online częściej korzysta z aplikacji zakupowych sklepów, zaś około co trzeci (32%) – ze stron internetowych. 19% osób deklaruje, że równie często korzysta z aplikacji co ze sklepowych stron www, a 5% trudno jest to określić. Wśród korzystających z tabletów tendencja jest odwrotna – zakupy online są częściej realizowane za pośrednictwem stron internetowych (42%) niż aplikacji zakupowych (33%). Taką samą częstotliwość deklaruje 22% ankietowanych, a 3% trudno wskazać odpowiedź.

Aplikacje bankowe (74%), społecznościowe (72%) i zakupowe (69%) to trzy najczęściej posiadane rodzaje aplikacji w telefonach wśród Polaków korzystających z zakupów online. W dalszej kolejności są to aplikacje nawigacyjne (54%), aplikacje filmowe i muzyczne (43%), a także gry (33%) oraz aplikacje serwisów informacyjnych (30%). Rzadziej instalujemy aplikacje sportowe czy służące do czytania, czy audiobooków.

Obserwacje dotyczące handlu mobilnego potwierdzają eksperci. Marek Biernacki, CEO fintechu Mokka zauważa: „Trend pokazujący przechodzenie na zakupy z wykorzystaniem telefonu w coraz młodszych pokoleniach jest coraz bardziej wyraźny. To właśnie doświadczenia użytkowników związane z użytkowaniem aplikacji mobilnych będą decydować o przyszłości handlu w internecie”. M.in. z tego względu Mokka, która jest wiodącym dostawcą płatności odroczonych (BNPL) w regionie Europy Środkowo – Wschodniej, uruchomiła ostatnio aplikację mobilną dla swoich klientów. „W aplikacji mobilnej Mokka, klienci mogą dokonywać rejestracji oraz otrzymać limit zakupowy. Dodatkowo zarejestrowani użytkownicy otrzymują dostęp do historii zakupów oraz harmonogramu spłat. To tylko niektóre aspekty, które obecnie są istotne dla użytkowników aplikacji płatniczych. Aplikacja będzie też kolejnym kanałem gdzie nasi partnerzy będą mogli komunikować swoje oferty i promocje do użytkowników Mokka.” – dodaje Marek Biernacki, CEO Mokka.

Rodzaje płatności wykorzystywane podczas zakupów online

BLIK (53%) i szybki przelew (44%) to dwa najczęściej wykorzystywane rodzaje płatności za zakupy online. Około co trzeci badany wskazuje płatność karta płatniczą (32%), około co czwarty (23%) – tradycyjny przelew bankowy, a prawie co piąty – płatność mobilną (19%). Preferencje dotyczące sposobów płatności różnią się w grupach wyodrębnionych ze względu na wiek. Młodsi – osoby z pokolenia Z i Y – częściej wykorzystują płatności BLIKiem, a także płatności mobilne (pokolenia Z) i odroczone płatności (pokolenie Y). Wśród osób z pokolenia Silver relatywnie często wykorzystywany jest tradycyjny przelew bankowy. Na uwagę zasługują też zdobywające coraz więcej użytkowników (10%) płatności odroczone, czy zakupy na raty (8%).

Płatności odroczone zdobywają popularność na całym świecie wśród wiodących sprzedawców i młodszych, aktywnych konsumentów. Bardzo optymistyczny dla branży BNPL jest raport firmy doradczej Kearney, pt. „European Retail Banking Radar”, z którego wynika, że już niemal połowa Europejczyków skorzystała z opcji BNPL, a w Polsce nawet 62%.

„Szacuje się, że w przeciągu najbliższych 5 lat, odsetek płatności z wykorzystaniem produktów BNPL będzie rosnąć o 30% rocznie – komentuje Marek Biernacki, CEO Mokka w Polsce. „Poza bardzo popularnymi odroczeniami płatności o 30 dni widzimy również duże zainteresowanie klientów uproszczonymi systemami ratalnymi, gdzie klient może wydłużyć okres spłaty nawet do 3, 6 czy 12 m-cy” – dodaje Marek Biernacki.

Dlaczego w telefonie?

Najczęściej wskazywaną przewagą korzystania z urządzeń mobilnych jest możliwość robienia zakupów bez względu na miejsce. Odpowiedź tę wskazała ponad połowa badanych korzystających z telefonu lub tabletu podczas zakupów online (54%). Kwestia uniezależnienia się od miejsca jest dominującą przewagą wśród przedstawicieli pokolenia Silver. Osoby z pokolenia Y, a więc najbardziej aktywni użytkownicy m-commerce, częściej jako przewagę wskazują korzystanie z aplikacji do zakupów.

Źródło: Mokka

e-commerce m-commerce 2022-08-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce m-commerce

Sprawdź także:

a 0 Rynek pożyczek pozabankowych hamuje
24.03.2023 (12:23) – informacja prasowa

Rynek pożyczek pozabankowych hamuje

Początek 2023 roku przyniósł spadki sprzedaży w sektorze instytucji pożyczkowych. W styczniu wartość finansowania w …

a 0 W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”
24.03.2023 (12:21) – informacja prasowa

W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”

Credit Agricole oferuje kredyty na wymianę ogrzewania i termomodernizację domów jednorodzinnych i mieszkań, z …

a 0 Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP
24.03.2023 (12:07) – informacja prasowa

Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP

Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji …

a 0 Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową
24.03.2023 (08:20) – informacja prasowa

Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową

Rosnące koszty utrzymania sprawiają, że coraz częściej działamy na rzecz poprawy naszych domowych budżetów. …

a 0 Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk
24.03.2023 (08:18) – informacja prasowa

Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk

Compensa Życie wprowadza do sprzedaży zmodernizowany produkt grupowych ubezpieczeń na życie Compensa Bezpieczna …

a 0 Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia
24.03.2023 (08:17) – informacja prasowa

Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia

Spotkanie prawie 700 rektorów i przedstawicieli środowiska akademickiego z całego świata, odbędzie się w Walencji w …

PRNews.pl

Zobacz również

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Na koniec 2022 roku w bankowości pracowało…

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Na koniec 2022 r. liczba użytkowników określanych…

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwestionuje sposób zatrudniania osób…

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

Przedsiębiorcy posiadający konta firmowe Inteligo mają kilka…

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Na koniec 2022 roku ankietowane przez nas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców