Ten dzień jest decydującym punktem w podróży, którą rozpoczęliśmy 6 lat temu, z zamiarem poszerzenia naszej oferty poza tradycyjnie świadczone przez firmę usługi pracy tymczasowej. – powiedział Jeffrey A. Joerres, Prezes i Dyrektor Generalny Manpower Inc. We współczesnym świecie pracy, którego dynamika jest większa niż kiedykolwiek, my stopniowo przebudowywaliśmy naszą firmę i ofertę usług tak, by pomagała naszym klientom, pracownikom i współpracownikom w zrozumieniu i pokonywaniu wyzwań związanych z dzisiejszym miejscem pracy. Nowa marka łączy firmę w jej obecnym kształcie z wizerunkiem przyszłego rynku pracy. – dodał Joerres.
W ramach procesu odnawiania marki, Manpower udoskonalił jej architekturę przechodząc z ponad 200 marek funkcjonujących na świecie do starannie wybranych pięciu, które obecnie obejmują pełny wachlarz usług firmy. Marki te to: Manpower, Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right Management.
Nowe logo Manpower składa się z 5 owalnych kształtów, w pięciu różnych kolorach, tworzących inicjały „MP” i ilustruje zakres usług oferowanych obecnie przez Manpower. Logo Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right Management zostały przeprojektowane tak, by były spójne z nową marką firmową.
Manpower zatrudnił dwie wiodące międzynarodowe agencje do obsługi swojej nowej marki. Wolff Olins, agencja brandingowa z siedzibą w Londynie, stworzyła logo i tożsamość korporacyjną. Grey Worldwide z siedzibą w Nowym Jorku stworzyła nową kampanię reklamową.
Firma Manpower po raz pierwszy, od czasu jej założenia w 1948 r., została poddana tak rozległemu procesowi rebrandingu. – zauważył Joerres. Odświeżona marka odnosi się z szacunkiem do naszej spuścizny innowatora i pioniera w branży zatrudnienia tymczasowego, jednocześnie podkreślając ewolucję w kierunku firmy świadczącej usługi w zakresie zatrudnienia długoterminowego.
Obecnie usługi Manpower w Polsce obejmują rekrutację pracowników stałych, tymczasowych i kontraktowych, ocenę i dobór pracowników oraz outsourcing pracowniczy.
Od 2000 r. firma poszerzyła swoją światową sieć o ponad 700 biur i rozpoczęła działalność w 13 krajach. Przychody korporacji wzrosły z 10,8 mld USD w 2000 r. do 16 mld USD w 2005 r. W Polsce Manpower powstał w 2001 r. i posiada 20 oddziałów. W ciągu najbliższych 3 lat planuje otwarcie kolejnych 20.