Ponad 3 tysiące publikacji w polskich mediach o łącznym ekwiwalencie reklamowym przekraczającym 15 mln zł oraz ponad 200 publikacji zagranicznych o ekwiwalencie przewyższającym 1 mln zł. Organizowany przez Grupę PTWP SA, Europejski Kongres Gospodarczy (EEC), to najważniejsza impreza gospodarcza w Europie Środkowej.
Markę EEC rozpoznaje już ponad 70 proc. ankietowanych* przez instytut badawczy BCMM.
EEC to trzydniowy cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących, jakie odbyły się między 16 a 18 maja br. w Katowicach. W 100 sesjach Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011 uczestniczyło blisko 6 tysięcy gości, 900 prelegentów i 500 przedstawicieli mediów. Przy organizacji Kongresu pracowało około 3 tysiące osób.
Liczba publikacji (bez reklam) w polskich mediach (prasa, radio, TV, Internet) dotyczących Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011 w Katowicach, przekroczyła 3 tysiące. Łączny ekwiwalent reklamowy (w stosunku 1:1) wyniósł ponad 15 mln zł. O tematach, gościach, wystąpieniach na EEC 2011 było głośno również poza granicami Polski. W mediach czeskich, słowackich, węgierskich i chorwackich pojawiło się blisko 200 publikacji o ekwiwalencie reklamowym przewyższającym 1 mln zł.
Na zlecenie organizatora Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011, pracowania BCMM przeprowadziła badania na uczestnikach imprezy oraz katowiczanach. Ponad 70 proc. mieszkańców miasta zadeklarowało, iż wie, że w dniach 16-18 maja odbył się Kongres. Blisko 90 proc. katowiczan popiera organizację wydarzenia w tym mieście i chce, aby EEC odbył się w stolicy Górnego Śląska także za rok. Podobnie jak katowiczanie, również blisko 90 proc. uczestników deklaruje zadowolenie z organizacji Kongresu w tym mieście.
– Markę Coca-Cola na całym świecie rozpoznaje blisko 94 proc. populacji, Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach już ponad 70 proc. mieszkańców miasta. Na razie Coca-Coca zdecydowanie prowadzi, ale… ta marka na rynku istnieje już 125 lat. EEC, największa impreza gospodarcza w Europie Środkowej, po zaledwie trzech latach jest dobrze rozpoznawalną marką zarówno w kraju, jak i poza granicami. A nasze aspiracje są nadal wysokie – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator EEC, Prezes Grupy PTWP SA.
Patronat medialny nad Europejskim Kongresem Gospodarczym 2011 objęły telewizje TVN CNBC, TVN24 i TVS, tygodniki: Wprost, Gość Niedzielny, The Warsaw Voice i Warsaw Bussines Journal, dzienniki: Dziennik Gazeta Prawna, Polska The Times, Polska Dziennik Zachodni i Echo Miasta, magazyny branżowe: Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł, Rynek Zdrowia, Rynek Spożywczy oraz portale: onet.pl, wnp.pl, dlahandlu.pl, farmer.pl, naszemiasto.pl, portalsamorzadowy.pl, portalspozywczy.pl, rynekzdrowia.pl i wyborcza.biz.
Promocja EEC 2011 na antenie telewizji obejmowała takie stacje jak TVN CNBC, TVN 24, Polsat News, TV Biznes oraz TVS. Na łamach prasy EEC zapowiadały publikacje i reklamy w czołowych dziennikach, tygodnikach o zasięgu ogólnopolskim oraz magazynach branżowych.
*badania wśród mieszkańców Katowic i uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011 na reprezentatywnych próbach badawczych przeprowadził instytut badawczy BCMM – badania marketingowe sp. z o.o. w dniach 6-13 czerwca br.
Źródło: Imago Public Relations