Sprzedaż białostockiej spółki Marka SA rośnie w okresie przedświątecznym nawet o kilkadziesiąt procent. To efekt zwiększonego zainteresowania szybkimi pożyczkami w tym okresie.
Mimo zawirowań wokół pozabankowych instytucji finansowych, notowana na NewConnect i Catalyst białostocka firma pożyczkowa – Marka S.A. notuje w okresie przedświątecznym znaczny wzrost zainteresowania swoimi produktami. Według analiz – za okres listopad-grudzień 2011 roku w stosunku do okresu wrzesień – październik 2011 roku średnia tygodniowa sprzedaż wzrosła o 21% i analogicznie zaobserwowano również wzrost całkowitej sprzedaży o 31%.
– Jak co roku dostrzegamy zwiększone zainteresowanie pożyczkami w dwóch ostatnich miesiącach roku, co pozytywnie przekłada się na osiągane wyniki – mówi Prezes Marka SA, Krzysztof Jaszczuk. – Dobra koniunktura przed świętami to efekt zapotrzebowania rynkowego na szybkie pożyczki, oferowane przez wiarygodne firmy, a do takich należy Marka.

Klienci firmy są świadomi kosztów pożyczek – są o nich dokładnie informowani przez przedstawicieli handlowych przed podpisaniem umowy.
– Klient ma jasno wyszczególnione – jaki jest termin spłaty pożyczki i jakie są pełne jej koszty – mówi Ewelina Borkowska, Specjalista ds. komunikacji medialnej w Marka SA. – A jeśli pożyczamy niewielką kwotę, nie stanowi ona zbytniego obciążenia dla budżetu. Jeśli pożyczamy np. 500 zł, to po 30 dniach koszt takiej pożyczki wzrasta jedynie o 165, 32 zł.
Niepodważalną zaletą firm pożyczkowych takich jak Marka jest błyskawiczna i indywidualna obsługa w placówce lub domu klienta, maksymalnie uproszczone formalności i wysoka elastyczność odnosząca się do zdolności kredytowej klientów. Szybkie pożyczki nie należą jednak do najtańszych produktów na rynku.
– Stosunkowo wysokie oprocentowanie tego typu pożyczek jest wprost proporcjonalne do ryzyka, jakim są one obarczone – mówi Krzysztof Jaszczuk. – Odsetki są wielokrotnością stopy lombardowej NBP, a limit oprocentowania jest zgodny z prawem. W ramach kosztów proponujemy też szybkość i wygodę włącznie z obsługą w domu. Marka od początku działalności notuje bardzo dynamiczny wzrost wartości sprzedaży swoich produktów. W trzech kwartałach 2012 roku sprzedaż firmy z Białegostoku wzrosła o 62% więcej w porównaniu z okresem za trzeci kwartał roku poprzedniego.
Po trzech kwartałach 2012 r. Marka wypracowała ponad 14 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 103 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka konsekwentnie zwiększa liczbę klientów oraz kontynuuje ekspansję regionalną.
/Marka SA
