Uważamy, że najlepszą oceną funkcjonowania programów takich jak „Innovation 4 Poland” są oficjalne dane rynkowe – na przykład kwartalne raporty o kartach płatniczych Narodowego Banku Polskiego. Dlatego MasterCard nie podejmuje się oceny raportu Komitetu Agentów Rozliczeniowych, ani programu „Kartą Visa Zapłacisz Wszędzie”.
Analizujemy natomiast wnikliwie dane przedstawiane przez NBP w raportach kwartalnych. Na podstawie tych danych można zaobserwować dynamikę poszerzania się sieci akceptantów płatności bezgotówkowych przed i po wprowadzeniu obu programów.
Nasz program „Innovation 4 Poland” ma na celu wsparcie nowych technologii płatniczych takich jak: karty zbliżeniowe, płatności mobilne NFC, karty z wyświetlaczem lub karty multiaplikacyjne, tworzenie ekosystemów dla innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Dzięki temu wsparciu Polska stała się światowym liderem, jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe i wdraża z sukcesami system płatności mobilnych. Program „Innovation 4 Poland” spełnia więc swoje zadanie przyczyniając się do tego, że nasz kraj jest uważany za jeden z najbardziej innowacyjnych rynków, jeśli chodzi o system płatności bezgotówkowych.
W chwili obecnej w Polsce już 50% kart płatniczych i kredytowych, oznakowanych znakami MasterCard i Maestro, to karty obsługujące płatności zbliżeniowe.
Program „Innovation 4 Poland” ma również za zadanie wsparcie innowacji wśród innych podmiotów na rynku płatności – na przykład firm, które są dostawcami usług na rynku płatności mobilnych. MasterCard współpracuje z nimi od kilku lat budując w Polsce coraz wygodniejsze rozwiązania płatnicze dla konsumentów, w szczególności rozwiązania mobilne. Dzięki tej współpracy, przy pomocy telefonu można zdalnie, bez użycia gotówki zapłacić za bilety komunikacji miejskiej, za parkingi, kupić bilet do kina czy tez uiścić opłatę za rachunki domowe albo doładować telefon.
Ekosystem płatności mobilnych ma zasięg ponad 15 milionów Polaków i zyskuje coraz większą popularność wśród społeczeństwa. Rozwiązania te korzystne są dla wszystkich interesariuszy rynku – w szczególności punktów usługowo-handlowych, ponieważ zapewniają one bardziej dogodne sposoby płatności dla użytkowników kart, którzy mogą korzystać z bezpiecznych, wygodnych i innowacyjnych rozwiązań płatniczych.
MasterCard
