PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeMastercard Love Index: Wspólnie spędzony czas w walentynki cenniejszy niż kwiaty i czekoladki
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Mastercard Love Index: Wspólnie spędzony czas w walentynki cenniejszy niż kwiaty i czekoladki

Informacje 12.02.2020 (15:25) informacja prasowa
Karty Mastercard

Mastercard zaprezentował wyniki najnowszej edycji  badania Mastercard Love Index. Zestawienie obrazujące trendy i zwyczaje zakupowe konsumentów związane z walentynkami obejmuje lata 2017-2019. Wydatki Polaków z okazji Dnia Zakochanych wzrosły w tym czasie o 63%, co jest zbieżne z trendami światowymi.

Łączna wartość tych zakupów to już 259 mln zł[1], czyli tyle, ile kosztowałoby 6,5 mln bombonierek lub 52 mln czerwonych róż. Zdecydowaną większość walentynkowych wydatków stanowią jednak prezenty niematerialne. Wśród nich najbardziej popularna jest wciąż romantyczna kolacja w restauracji, na drugim miejscu plasuje się wyjazd we dwoje (zakupy biletów lotniczych i na inne środki transportu), a na trzecim pobyt w hotelu.

Lepiej być (razem) niż mieć

Wskaźnik Mastercard Love Index jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart Mastercard w dniach od 11 do 14 lutego. Ich analiza potwierdza, że kartki walentynkowe jeszcze nie odeszły do lamusa. W ciągu roku wydatki na ich zakup wzrosły o 12%. Kartka zdaje się jednak być wyłącznie dodatkiem do głównej niespodzianki. Aż o 113% wzrosły bowiem wydatki na kwiaty, w porównaniu do roku ubiegłego. Kupujemy też więcej biżuterii dla swoich ukochanych – w ciągu dwóch lat wydatki na „błyskotki” wzrosły o 34%.

Liczą się jednak nie tylko prezenty materialne. Coraz częściej decydujemy się ofiarować ukochanej osobie swój czas. Bezcenne przeżycia, wspólne chwile i emocje to niematerialny wymiar prezentów, takich jak wspólna podróż czy kolacja we dwoje. W 2019 r. Polacy wydali na bilety lotnicze (oraz na inne środki transportu) o 51% więcej niż dwa lata wcześniej. Równie duży przyrost zanotowały hotele: liczba płatności za noclegi zwiększyła się w tym samym okresie o 57%. Największą popularnością od lat cieszy się natomiast romantyczna kolacja we dwoje. W ciągu dwóch lat liczba transakcji w restauracjach wzrosła o 65%. W świadomości Polaków powiedzenie „przez żołądek do serca” jest więc wciąż aktualne.

Zakupy bez wychodzenia z domu

Raport Mastercard wskazuje ponadto, że przygotowując się do walentynek, Polacy coraz częściej decydują się na zakupy online. W minionym roku takich transakcji było o 77% więcej niż dwa lata wcześniej. Z kolei wśród płatności dokonywanych osobiście, w sklepie stacjonarnym lub punkcie usługowym, zdecydowana większość to transakcje zbliżeniowe (85% wszystkich płatności). To potwierdzenie faktu, że Polska jest jednym z europejskich i światowych liderów technologii zbliżeniowej.

Z zestawienia wynika również, że z roku na rok decydujemy się na coraz wcześniejszy zakup upominków. W 2019 r. większość prezentów walentynkowych kupiliśmy już 11 lutego. To widoczna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że w 2018 r. zakupy robiliśmy głównie 12 lutego, a w 2017 r. w przeddzień walentynek, czyli 13 lutego.

Inne ciekawe wyniki Mastercard Love Index w Europie Środkowo-Wschodniej:

  • Czesi kupują online: najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 369% w porównaniu do 2017 r., zanotowano w Czechach.
  • Ukraińcy są najhojniejsi: wydatki związane z obchodami Dnia Świętego Walentego wzrosły na Ukrainie w ciągu dwóch lat o 122%. Ukraińcy są też rekordzistami, jeśli chodzi o wzrost wydatków na noclegi w hotelach (+69% w stos. do 2017 r.).
  • Rumuni chętnie podróżują: wzrost ich wydatków na bilety lotnicze i na inne środki transportu wyniósł ponad 90% w ciągu dwóch lat. Odwrotny trend można zaobserwować wśród Serbów i mieszkańców Bośni i Hercegowiny (-9% w stos. do 2017 r.).

[1] Wartości kwotowe dotyczą wyłącznie wydatków kartami Mastercard

Źródło: Mastercard

finanse osobiste karty płatnicze mastercard 2020-02-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: finanse osobiste karty płatnicze mastercard

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców