PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeMastercard rusza z projektem „Bezcenne babcie”. Nowe technologie ułatwią kontakt seniorów z młodymi
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Mastercard rusza z projektem „Bezcenne babcie”. Nowe technologie ułatwią kontakt seniorów z młodymi

Informacje 19.01.2021 (14:12) informacja prasowa
Mastercard

Rok 2020 wiele zmienił we wszystkich obszarach ludzkiego życia. Niecodzienna sytuacja zmusiła ludzi do pozostania w domach, a biznesy do nowego sposobu ich funkcjonowania. Owocem tych zmian stał się projekt Mastercard pod nazwą „Bezcenne Babcie”. Celem działania jest połączenie pokolenia seniorów, którzy w czasie pandemii pozostali sami w domach, z młodymi ludźmi, których okoliczności zmusiły do zmiany nawyków i częstszego gotowania, a co za tym idzie, poszukiwania rad, doświadczeń i przepisów.

Obie grupy połączyła technologia – osoby szukające inspiracji kulinarnych, za pomocą asystenta głosowego mogą połączyć się z jedną z zaangażowanych w akcję seniorek i skorzystać z jej bezcennej wiedzy w temacie tradycyjnej kuchni polskiej. W czasie rozmowy generowana jest lista produktów niezbędnych do zrealizowania wybranego przepisu, a wszystkie składniki można w szybki sposób dodać do koszyka na platformie zakupowej EVERLI. W ten sposób, zanim rozmowa dobiegnie końca, zamówienie z dostawą potrzebnych produktów na dany przepis jest już w realizacji.

Punktem wyjścia do prac nad nowym projektem, pilotażowo wdrożonym w segmencie usług e-commerce, stały się potrzeby i zmiany społeczne obserwowane wśród konsumentów. Jedną z kluczowych jest zwiększone poczucie samotności i odosobnienia wśród seniorów: 56% osób powyżej 50 roku życia deklaruje, że w czasie pandemii czują się odizolowani od reszty społeczności .

Z drugiej strony znalazła się młodsza część społeczeństwa, która do tej pory korzystała z usług segmentu gastronomicznego. Po wprowadzeniu restrykcji, kiedy jedzenie „na mieście” stało się niemożliwe, coraz częściej młodzi ludzie zaczęli gotować w domu. 88% społeczeństwa samodzielnie przygotowuje więcej posiłków, od kiedy pracują zdalnie. Większość z nich korzysta z przepisów znalezionych w internecie: 42% szuka ich na Facebooku, 37% na blogach kulinarnych, a 24% na Instagramie.

Obserwując te zjawiska, Mastercard wyszedł naprzeciw obu grupom, proponując rozwiązanie w postaci projektu „Bezcenne Babcie”. Łącząc seniorów z młodymi pasjonatami gotowania, marka stworzyła platformę do rozmowy i wzajemnej wymiany doświadczeń. W ten sposób osoby starsze mogą podzielić się swoją wiedzą, a młodsi, zamiast szukać w sieci niesprawdzonych przepisów, mogą zapytać o radę skarbnice kulinarnej wiedzy jakimi są nasze „babcie”.

Do połączenia obu grup, Mastercard, jako firma technologiczna, wykorzystał asystenta głosowego Google. Badania wskazują, że 27% globalnej populacji z dostępem do internetu, używa wyszukiwania głosowego.  Obserwując ten trend oraz biorąc pod uwagę wygodę konsumentów, marka stworzyła proste w obsłudze narzędzie, które łączy poszukiwaczy kulinarnych inspiracji z seniorkami – ekspertkami. Wystarczy w zaciszu swojego domu, zwrócić się do asystenta Google: „Ok Google, porozmawiaj z ‘tradycyjna kuchnia polska’ ” i już po chwili, możemy połączyć się z jedną z zaangażowanych w projekt babć, które poszczycić się mogą długoletnim doświadczeniem w gotowaniu tradycyjnych polskich potraw.

Dzięki współpracy z EVERLI – internetową platformą zakupową, konsument w łatwy sposób może wybrać składniki pod wybrany przepis z dostępnej w e- sklepie listy produktów. Dodatkowo, użytkownicy EVERLI, którzy za swoje zakupy zapłacą kartą Mastercard, otrzymają niespodziankę – 50 zł rabatu oraz darmową dostawę. Podczas rozmowy z babcią, konsument może zadać jej nurtujące go pytania, otrzymać niezbędne wskazówki, aby po dostarczeniu produktów przez kuriera, jak najszybciej przystąpić do gotowania.

Projekt pilotażowy Mastercard „Bezcenne Babcie” rozpoczął się tuż przed świętami Bożego Narodzenia, a obecnie wchodzi w kluczową fazę związaną z Dniem Babci. Wszystkie zebrane w ramach projektu przepisy przygotowane zostały we współpracy z Paniami ze Stowarzyszenia Gospodyń Wiejskich w Andrychowie i dostępne są na stronie www.bezcennechwile.mastercard.pl/bezcenne-babcie.

Źródło: Mastercard

2021-01-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców