PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeMastercard sprawdził, jak polscy konsumenci podchodzą do wybierania prezentów świątecznych
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Mastercard sprawdził, jak polscy konsumenci podchodzą do wybierania prezentów świątecznych

Informacje 14.12.2021 (16:19) informacja prasowa
Mastercard

Z okazji zbliżających się Świąt Mastercard sprawdził, jak w tym roku polscy konsumenci podchodzą do wybierania prezentów świątecznych dla swoich bliskich. Co kupują i gdzie, na co zwracają uwagę? Czy i jak pandemia wpłynęła na nasze zakupowe zachowania i decyzje? Na te pytania odpowiada badanie opinii przeprowadzone przez Minds & Roses na zlecenie Mastercard.

Aż 69% ankietowanych w badaniu deklaruje, że chce wspierać bliskie osoby w rozwijaniu ich zainteresowań. Przekłada się to także na świąteczne podarunki – 65% Polaków chętnie kupuje bliskim prezenty związane z ich pasją. Ale na ile te zainteresowania są nam znane? 45% ankietowanych odpowiedziało, że zna pasje wszystkich albo większości swoich bliskich, a 39% – że niektórych. Tu wyróżniają się najmłodsi konsumenci – w grupie wiekowej 18-24 aż 58% ankietowanych deklaruje znajomość pasji swoich bliskich. Nie ulega wątpliwości, że prezenty dopasowane do zainteresowań obdarowanego mają dużo większą wartość emocjonalną i na dłużej pozostają w pamięci.

Prezenty w czasach koronawirusa

Pandemia miała wpływ na decyzje prezentowe Polaków. Ponad połowa ankietowanych (51%) deklaruje, że w porównaniu do czasu sprzed pandemii, w tym roku częściej wybierze dla swoich bliskich prezenty związane z rozwijaniem ich pasji. Z kolei duża część badanych (44%) częściej niż przed pandemią decyduje się na zakup prezentów, które można zrealizować online.

Co kupujemy

36% Polaków woli podarować bliskim jakieś przeżycie (np. voucher na kurs gotowania czy bilet na koncert ulubionego wykonawcy) niż upominek fizyczny. Wciąż jednak wśród pięciu najpopularniejszych kategorii tegorocznych świątecznych prezentów znalazły się: ubrania i dodatki do ubrań (48%), zabawki (44%), książki (41%), ale także gadżety związane z pasją (28%) i artykuły gospodarstwa domowego (27%).

Online vs. offline

Badani odpowiadali też na pytanie, gdzie kupią prezenty świąteczne w tym roku. Z badania wynika, że niektóre upominki wolimy zamówić ze sklepów internetowych, a inne wybrać w sklepie stacjonarnym. Taki sam odsetek osób (66%) wskazał, że skorzysta z danego kanału zakupu w tym roku. Najchętniej prezenty z e-sklepów kupują osoby w wieku 25-29 (81% online vs 44% offline). Co ciekawe, 18% badanych planuje przygotować upominki samodzielnie. Badanie wykazało też, że niezależnie od miejsca zakupów, według prawie połowy badanych (49%) ich wydatki na prezenty będą podobne, jak w roku ubiegłym. 1/3 konsumentów planuje wydać więcej na tegoroczne podarunki.

Pasje nie tylko od święta

Badanie na zlecenie Mastercard pokazuje również, że aż 88% Polaków deklaruje, że ma pasje. Program Mastercard Bezcenne Chwile, którego podstawą są zainteresowania, oferuje katalog nagród nakierowany na ich realizację. Tradycyjny katalog rzeczowy zastąpiły indywidualne cele, do realizacji których dążą uczestnicy programu. Cele te są podzielone na 9 kategorii: film, muzyka, sport, rozrywka, podróże, kulinaria, gaming, zakupy i pomaganie.

Wśród uczestników programu Bezcenne Chwile pasjami, które cieszą się największą popularnością są: film i kultura, sport, pomaganie i gaming. Miłośnicy filmu i kultury najczęściej wybierają bilety do kina i teatru oraz dostęp do filmowych serwisów streamingowych. Fani sportu często decydują się na sprzęt do ćwiczeń i specjalne słuchawki zauszne, których można wygodnie używać w trakcie treningu. Ci, którzy lubią pomagać, często wspierają WOŚP i WWF. Mogą również dołożyć własną cegiełkę do sadzenia drzew i fundowania posiłków dla potrzebujących dzieci. Wśród gamerów królują tzw. riot points, czyli waluta w grze League of Legends. Warto pamiętać, że katalog nagród Bezcennych Chwil można wykorzystać jako źródło oryginalnych prezentów.

Źródło: Mastercard

2021-12-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki – PR & Community Manager…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców