W najbliższym czasie klienci mBanku uzyskają dostęp do nowego, unikatowego na rynku bankowym, sposobu łączenia aplikacji mobilnej z kontem. Będzie to możliwe przy wykorzystaniu karty płatniczej.
Aplikacja mobilna to dla wielu klientów podstawowy i wygodny sposób korzystania z bankowości. To swoiste centrum finansowe, dzięki któremu opłacimy rachunki i sprawdzimy stan oszczędności.
Przy zakupie nowego telefonu to jedna z pierwszych, pobieranych z oficjalnego sklepu, aplikacji. Aby móc swobodnie korzystać z usług banku na smartfonie aplikację należy połączyć ze swoim kontem.
mBank udostępnił swoim klientom nowy, unikatowy w skali kraju, sposób by to zrobić. Do połączenia aplikacji z kontem potrzebna będzie aktywna, fizyczna karta płatnicza. Rozwiązanie wykorzystuje technologię NFC i jest dostępne na telefony z systemem Android.
– Łączenie aplikacji z kontem przy pomocy karty to wygodne, bezpieczne i unikatowe w skali kraju rozwiązanie. To kolejny krok mBanku w walce z cyberoszustami, którzy zwłaszcza w okresie przedświątecznym nie szczędzą wysiłków by zaatakować w najmniej oczekiwanym momencie – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa w mBanku.
Proces składa się z trzech prostych kroków. Po uruchomieniu aplikacji na nowym urządzeniu i wprowadzeniu danych identyfikujących, pojawi się komunikat, o tym by przyłożyć kartę do swojego telefonu. W następnym kroku, na numer telefonu zarejestrowany w banku, otrzymujemy kod w wiadomości SMS w celu weryfikacji. Należy go podać w aplikacji. W ostatnim kroku, należy podać informacje, o które poprosi aplikacja. Osoby, które będą chciały skorzystać z dotychczas dostępnych metod łączenia aplikacji nadal mają taką możliwość.
– Klienci mBanku należą do ścisłej czołówki użytkowników bankowości mobilnej. Smartfon to obecnie już nie tylko główne narzędzie do kontaktu z innymi osobami czy konsumpcji informacji, to także „finansowe centrum”. Nowy sposób łączenia aplikacji to ukłon w stronę naszych obecnych klientów, którzy decydują się na zmianę telefonu i są w posiadaniu karty płatniczej. Proces łączenia aplikacji jest prosty i intuicyjny – mówi Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku
Metoda ta będzie dostępna dla wybranych od 12 grudnia i sukcesywnie udostępniana dla wszystkich klientów.
Przypominamy, że bank nie prosi o zeskanowanie karty na stronie internetowej, czy podanie kodu PIN do karty poprzez urządzenie mobilne.
Źródło: mBank