Wystartowała druga odsłona pionierskiej kampanii społecznej mBanku pod hasłem Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!. Akcja opowiada o tym, jak chronić się przed cyberprzestępcami.
W swoich działaniach bank zwraca uwagę na to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie zrobilibyśmy w realu. Ostrzega klientów przed konsekwencjami podawania poufnych informacji i rutynowego wykonywania poleceń w internecie. Tym samym chce zwiększyć świadomość nie tylko klientów banków, ale wszystkich tych, którzy kupują on-line czy korzystają z poczty elektronicznej.
Nie pierwszy raz w naszej działalności stawiamy na działania edukacyjne. Poza uczeniem uważności w sieci, na co dzień wspieramy też edukację matematyczną młodych Polaków. Uważam, że wartościowa relacja na linii klient-bank powinna wykraczać poza sferę produktów. Dlatego ponownie sięgamy po działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu tłumaczy Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Kampania prowadzona będzie w internecie, telewizji, radiu i przestrzeni miast od początku grudnia. Termin ten nie został wybrany przypadkowo. Polacy robiąc zakupy świąteczne i korzystając z sezonowych wyprzedaży coraz częściej kupują w internecie.
Na potrzeby akcji powstały dwa spoty. Pierwszy z nich Miłość ostrzega przed ujawnianiem swoich poufnych danych nieznajomym. Drugi Fitness przestrzega przed rutynowym wykonywaniem instrukcji w internecie. Filmy opierają się na znanej już koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości, bo skoro nie robisz tego w realu, to nie rób tego w sieci.
W kampanii mBank sięgnął również po działania niestrandardowe. Na citylightach w największych polskich miastach pojawi się specjalny komunikat w druku soczewkowym, sprawiający, że treść plakatu zmienia się w zależności od kąta widzenia. W ten sposób bank pokazuje, że nie wszystko jest takie, jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka.
Poza tym, wystartował zupełnie nowy serwis mBank.pl/uwazniwsieci, gdzie klienci nie tylko mBanku znajdą informacje o metodach cyberprzestępców oraz praktyczne wskazówki, jak się przed nimi chronić.
Pierwsza odsłona naszej kampanii spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem, zarówno ze strony klientów, jak i ekspertów z branży. Widzimy, jak bardzo potrzebne są tego typu działania. Dlatego po raz kolejny apelujemy do osób korzystających z sieci: bądźcie uważni i ostrożni mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.
Drugą odsłonę kampanii społecznej przygotował zespół w niezmienionym składzie: agencja Brand New Heaven we współpracy z działem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa.