mBank rozwija ofertę dla firm. Wkrótce wprowadzi nową ofertę dla profesjonalistów i kolejne zmiany w systemie transakcyjnym. Na trzy pytania PRNews.pl odpowiada Marek Piotrowski, zastępca dyrektora departamentu usług podstawowych mBanku.
Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Na jaki wzrost sprzedaży rachunków biznesowych liczy bank po wprowadzeniu nowej oferty kont?
Marek Piotrowski, zastępca dyrektora departamentu usług podstawowych mBanku: W krótkim czasie dla klientów biznesowych mBanku miały miejsce trzy ważne wydarzenia, które będą miały istotny wpływ na wzrost sprzedaży kont firmowych. Po pierwsze otrzymali oni dostęp do świetnego, wielokrotnie nagradzanego systemu transakcyjnego z najlepszą wyszukiwarką danych w historii rachunku i pierwszą na rynku nawigacją finansową dla firm.
Po drugie mBank stał się bankiem uniwersalnym z pełną obsługą i wsparciem ekspertów firmowych, otwierając się tym samym na klientów, dla których możliwość korzystania z placówek i ekspertów jest bardzo ważna. Po trzecie wprowadziliśmy jedną, spójną ofertę dla wszystkich przedsiębiorców biorąc pod uwagę ich zróżnicowane potrzeby. Ponadto w ramach specjalnej promocji każdy klient, który założy jedno z nowych mBiznes kont, może zyskać nawet 600 złotych, przelewając comiesięczne składki do ZUS. Aby z niej skorzystać wystarczy, po otworzeniu rachunku, co miesiąc przelewać składkę do ZUS (min. 250 zł).Te wszystkie elementy zaowocują wzrostem akwizycji nowych klientów na poziomie znacznie większym niż w poprzednich latach.
W jaki sposób bank zamierza premiować obecnych posiadaczy kont biznesowych? Obecne zmiany mogą oznaczać dla nich podwyżki.
Dotychczasowi klienci mają możliwość pozostania przy obecnie posiadanym rachunku firmowym lub zmiany na jeden z nowych rachunków. Nowa oferta kont daje możliwość obniżenia kosztów, m. in. poprzez pakiety darmowych przelewów, brak miesięcznej opłaty za kartę debetową przy określonej transakcyjności, czy brak opłat za wypłaty z ATM. Wprowadziliśmy również zryczałtowane rachunki dla bardziej aktywnych klientów, które są dla tej grupy zarówno bardziej opłacalne finansowo, jak i po prostu wygodniejsze. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że nie ma w tej chwili planów, które wiązałyby się z odgórnym przekształcaniem starych kont na nową ofertę.
Czy bank planuje rozszerzenie oferty produktowej dla małych firm o kolejne produkty?
Tak, 2014 rok to duże zmiany w ofercie produktów dla firm. Już na przełomie stycznia i lutego wprowadzimy dedykowaną ofertę dla profesjonalistów, w szczególności wykonujących wolny zawód, która będzie zawierała zarówno rachunek indywidualny, jak i firmowy. Jeszcze w pierwszym kwartale będą kolejne zmiany w systemie transakcyjnym zwiększające wygodę korzystania z rachunków firmowych. W dalszej części roku planujemy rozwinięcie istotnych funkcjonalności wykorzystywanych przez firmy, m.in. koszyki płatności, wieloosobową autoryzację transakcji, bardziej zaawansowane formaty wyciągów bankowych. Cały czas analizujemy również potencjalne kierunku rozwoju usług dodatkowych dla firm, które mogą przynieść największą wartość naszym klientom.
Dziękuję za rozmowę.