PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjemBank podsumował pilotaż projektu mOkazje zakupy
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

mBank podsumował pilotaż projektu mOkazje zakupy

Informacje 24.09.2024 (17:26) informacja prasowa
mBank

W czerwcu wystartował pilotaż projektu – mOkazje zakupy. W ramach niego mBank nawiązał współpracę z Morele.net i umożliwił klientom robienie zakupów bezpośrednio w bankowej aplikacji mobilnej. Obecnie z rozwiązania może korzystać 500 tys. osób. Pierwsi klienci oceniają je bardzo dobrze.

mOkazje zakupy to rozwiązanie jakiego nie ma nigdzie indziej w Polsce. mBank postanowił połączyć siły z platformą zakupową Morele by umożliwić klientom robienie zakupów bezpośrednio w swojej aplikacji mobilnej. Drzwi do świata e-commerce wstawił w sekcji Zakupy. Aby do niej wejść nie trzeba się nigdzie logować ani przechodzić na inne strony. Dzięki temu w jednym miejscu klient może zlecić przelew, kupić ubezpieczenie i… zamówić zestaw klocków czy paczkę kawy.

Obecnie usługa dostępna jest w pierwszej „odsłonie”. Jej wdrożenie podzielone jest na trzy fazy. Każda kolejna oznacza więcej osób, które mogą z niej skorzystać, więcej produktów i nowe funkcjonalności. Teraz do mOkazji zakupy dostęp ma 500 tys. osób, które mogą wybierać spośród około 150 produktów, które zmieniają się co tydzień.

Docelowo na koniec roku usługa dostępna będzie dla wszystkich pełnoletnich klientów indywidualnych banku. Wtedy to, po zalogowaniu do aplikacji, przeniosą się na platformę sprzedażową z ofertą ponad 1,5 mln produktów i pełną funkcjonalnością typową dla dużych marketplaców. Będą mogli m.in. wyszukiwać produkty wg. kategorii, filtrować je i sortować, korzystać z różnego rodzaju form dostawy i opłacenia zamówienia, w tym także limitów kredytowych.

– Będzie to prawdziwa rewolucja w bankowości. Oprócz klasycznych bankowych dyspozycji będziemy mieć w aplikacji rozbudowany marketplace Morele – podsumowuje Piotr Puchalski, dyrektor zarządzający ds. obszaru płatności, e-commerce oraz klienta firmowego.

W połowie sierpnia wystartowała druga faza projektu, w której z 50 tys. do 500 tys. wzrosła liczba klientów biorących udział w pilotażu, co zdecydowanie zwiększyło jego zasięg. Klienci coraz częściej odwiedzają zakładkę Zakupy. Od momentu startu projektu weszli do niej już ponad 1.1 mln razy. A dzienna liczba wejść rośnie. We wrześniu jest o 30 proc. wyższa niż w sierpniu. Cześć z tych wizyt zakończyła się zamówieniem produktu i wystawieniem pozytywnej opinii. W sierpniu NPS transakcyjny* dla mOkazji zakupy wyniósł aż 85. Oznacza to, że usługa ma zdecydowanie więcej promotorów niż osób, które ją krytykują.

Z dotychczasowej oferty klienci najczęściej wybierają produktu z kategorii – Supermarket (m.in. artykuły spożywcze i środki do utrzymania czystości), później Małe AGD (urządzenia kuchenne, naczynia i różnego rodzaju akcesoria z tej kategorii) oraz Zabawki i dziecko, a następnie na podobnym poziomie sprzedaży są produkty z kategorii Sport i turystyka oraz Komputery. Hitem sprzedażowym są kawy i saturatory.

– Pracujemy z Morele nad rozszerzeniem listy kategorii, zgodnie z tym co podoba się naszym klientom. Chcemy by była ona dopasowana do ich zwyczajów zakupowych, które znamy dzięki analizie ich wcześniejszych transakcji płatniczych – wyjaśnia Bogna Antosiak, dyrektor departamentu e-commerce w mBanku.

W 2025 roku bank skupi się, więc na dalszym rozwoju takich kategorii jak Supermarket, Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Zabawki i dziecko, Elektronika oraz Sport i turystyka. W ciągu ostatniego roku (dane od czerwca 2023 r. do czerwca 2024 r.) klienci mBanku na produkty z tych kategorii wydali łącznie około 37 mld zł. Liczba ta nie uwzględnia transakcji w wiodących marketplacach („wielobranżowych”), gdzie wydali dodatkowo ponad 10 mld zł – prawdopodobnie w podobnych kategoriach produktowych.

– Jak pokazują dane, nasi klienci to ludzie, którzy często kupują w internecie i swoje codzienne sprawy chętnie załatwiają zdalnie. Podobnie jest z kwestiami bankowymi. Do naszej aplikacji mobilnej średnio logują się aż 36 razy w miesiącu (dane za 2 kwartał 2024 r.), czyli więcej niż raz dziennie. Chcemy wykorzystać ich zwyczaje i zaproponować połączenie obu tych światów – bankowego i e-zakupów. Oczywiście jeśli ktoś chciałby w naszej aplikacji załatwiać tylko tematy finansowe, usługę może wyłączyć – mówi Bogna Antosiak.

Źródło: mBank

2024-09-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Rosną zarobki u pracujących na umowie B2B, ale nie u etatowców. Consulting notuje duże spadki
10.07.2025 (23:28)

Rosną zarobki u pracujących na umowie B2B, ale nie u etatowców. Consulting notuje duże spadki

Pierwsze sześć miesięcy 2025 r. na rynku pracy upłynęło burzliwie, jeśli chodzi o stawki wynagrodzeń. W większości …

a 0 „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”
10.07.2025 (23:26)

„Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Za nami kolejna edycja inicjatywy, która z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. „Czerwiec z Bankiem …

a 0 PKO BP zaprasza na 34. Bieg Powstania Warszawskiego
10.07.2025 (23:24)

PKO BP zaprasza na 34. Bieg Powstania Warszawskiego

26 lipca o godzinie 21:20 w stolicy, tysiące biegaczy weźmie udział w 34. Biegu Powstania Warszawskiego. Sponsorem …

a Kariera w finansach 0 7 na 10 Polaków woli mniej zarobić, ale mieć spokój
10.07.2025 (23:22)

7 na 10 Polaków woli mniej zarobić, ale mieć spokój

Czy warto zgodzić się na niższe wynagrodzenie, by zyskać więcej spokoju w pracy? Większość zbadanych przez …

a Kariera w finansach 0 3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy
10.07.2025 (23:19)

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego …

a 0 EFL z kredytem 200 mln euro od EBI na finansowanie MŚP i zielonych inwestycji
10.07.2025 (23:17)

EFL z kredytem 200 mln euro od EBI na finansowanie MŚP i zielonych inwestycji

W połowie czerwca br. EFL podpisał kolejną umowę kredytową z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. 200 mln euro …

PRNews.pl

Zobacz również

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

Raport: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – I kwartał 2025 r.

Z bankowości mobilnej korzysta już 28 mln…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – I kwartał 2025 r.

Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku banki…

Raport: Liczba klientów w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – I kwartał 2025 r.

Największym bankiem na rynku pod względem liczby…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców