Z raportu firmy badawczej Maison Institute wynika, że spośród klientów pięciu największych banków w Polsce najbardziej zadowoleni są klienci mBanku.
Uczestnicy badania Maison Institute oceniali atrakcyjność oferty bankowej oraz adekwatność jakości świadczonych usług wobec ceny. Wskazywano również, w jakim stopniu bank spełnia oczekiwania klientów oraz czy jest godny polecenia. We wszystkich analizowanych obszarach mBank uzyskał najwyższe oceny, jednocześnie osiągając najlepszy wynik w klasyfikacji ogólnej.
O sile marki mBanku świadczą także inne badania, realizowane niezależnie m.in. przez Ośrodek Badawczy Pentor oraz instytut Millward Brown SMG/KRC.
W przeprowadzanym co kwartał Audycie Bankowości Detalicznej Ośrodka Badawczego Pentor, mBank regularnie otrzymuje wysokie noty w zakresie oceny satysfakcji klientów oraz skłonności do polecenia banku. W najnowszym badaniu, przeprowadzonym w czwartym kwartale 2010 r., klienci przyznali mBankowi 8,2 punktu w 10-stopniowej skali opisującej stopień zadowolenia z usług, podczas gdy średnia dla całego sektora wynosi 7,5. Dodatkowo, aż 55 proc. klientów mBanku to aktywni rzecznicy marki, rekomendujący ją innym. W przypadku innych banków odsetek ten wynosi nie więcej niż 30 proc.
Z kolei w analizie Value-D Millward/Brown SMG/KRC mBank, zdobywając najwyższą na polskim rynku liczbę punktów, zyskał miano „Good Value” – marki, najbardziej opłacalnej, oferującej wysoką jakość za przystępną cenę oraz budzącej duże zainteresowanie konsumentów.
W kolejnym badaniu tego instytutu, mBank uzyskał najwyższy wśród polskich banków wskaźnik TrustR, obrazujący siłę marki na podstawie zaufania i skłonności do rekomendacji usług firmy. Otrzymując wynik równy 109. punktom, marka banku znalazła się wśród 10 proc. marek na całym świecie, które uzyskały ponadprzeciętne wyniki.
Oba rankingi przygotowano na podstawie globalnej analizy, bazującej na wynikach badania BrandZ, obejmującego tysiące marek w 20. państwach i opartego na reprezentatywnych dla danego kraju próbach liczących zawsze minimum 400 wywiadów w ramach jednej kategorii produktowej.
Zadowolenie i lojalność klientów to dziś największy potencjał każdej marki. Rekomendacje liczą się szczególnie, gdy firma funkcjonuje na bardzo konkurencyjnym rynku, takim jak bankowość – mówi Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej BRE Banku SA. Wyniki niezależnych badań, w których mBank regularnie okazuje się być liderem, bardzo nas cieszą. Dzięki pozytywnym opiniom konsumentów i ekspertów, możemy z sukcesem realizować własny program rekomendacyjny „PolecamBank”, w ramach którego zadowoleni klienci banku polecają go innym. Do tej pory w programie zarejestrowało się 23,5 tys. użytkowników, którzy na co dzień rekomendują nasze produkty i usługi innym klientom – dodaje Kucharski.
W ramach programu „PolecamBank”, stali klienci mogą polecić osobie lub firmie nie związanej obecnie z mBankiem jeden z rachunków: osobisty – eKONTO, oszczędnościowy – eMAX lub firmowy – mBIZNES konto. W zamian za skuteczną rekomendację, Polecający otrzymuje premię w wysokości 50 zł. W ciągu roku bank można polecić 24. osobom lub firmom i w ten sposób zyskać nawet 1200 zł.
Źródło: mBank