Na 10 dni przed startem mamy zgłoszonych już 1000 maratończyków. Jest to absolutny rekord, do tej pory w mBank Łódź Maratonie brało udział ponad 700 biegaczy. Tak duża frekwencja wskazuje, że impreza cieszy się coraz większym uznaniem i popularnością w środowisku biegaczy – mówi Anna Skusiewicz rzecznik mBank Łódź Maratonu. Mamy nadzieję, że łodzianie będą coraz liczniej oraz aktywniej brać udział w tym wydarzeniu w szczególności, przygotowaliśmy dla nich wyjątkowe atrakcje – m.in. pokazy Capoeira wraz z lekcją dla publiczności oraz występy taneczne – Show Studio Latio (salsa, taniec brzucha, breakdance). Na scenie zagości również słynna „Crejzolka” Mariolka, czyli Kabaret Paranienormalni ze specjalnym skeczem „Jakie ja trampy mam”. Dla najmłodszych będzie dmuchana ścianka do wspinaczki, eurobungie oraz basen z piłeczkami – dodaje Anna Skusiewicz.
W tym roku start i meta maratonu znajduje się w Manufakturze. Szczegółowa trasa wszystkich biegów oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się w serwisie internetowym 5. mBank Łódź Maratonu – http://www.maraton.com.pl/. Znajdą się tam wszelkie informacje dotyczące łódzkiej imprezy.
Oprócz biegu głównego (42 km 195 m) miłośnicy biegania mają do wyboru jeszcze inne trasy:
– półmaraton (21 km 97 m),
– Ogólnopolski Otwarty Bieg o „Złoty Toporek” Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (10,5 km),
– bieg rekreacyjny (2,5 km).
Organizatorzy łódzkiego maratonu przewidzieli nagrody w 20 kategoriach wiekowych (kategoria co 5 lat) dla kobiet i mężczyzn. Dodatkowo wśród maratończyków, którzy ukończą bieg rozlosowany zostanie nowy Chevrolet Aveo. Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w swojej konkurencji zgodnie z regulaminem otrzymają medal po przekroczeniu linii mety oraz dyplom.
W tegorocznym maratonie wygrywają nie tylko biegacze ale także kibice – dodaje Szymon Midera, Dyrektor Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. Jak co roku przygotowaliśmy wiele atrakcji dla wszystkich, którzy przyjdą dopingować biegaczy. Co więcej w czasie trwania maratonu zostanie przeprowadzony konkurs na najlepszy zespół kibicujący uczestnikom na trasie. Specjalne jury oceniać będzie ubiór, sprzęt pomocniczy, zgranie zespołu, sposób przekazu. Najlepsze drużyny dopingujące zawodników na trasie otrzymają atrakcyjne nagrody.
To już piąta edycja tej imprezy. Wielu pracowników mBanku regularnie trenuje i startuje w maratonach, inni amatorsko uprawiają jogging – dlatego też inicjatywa ta cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko samych biegaczy, ale i pozostałych pracowników banku, którzy kibicują swoim kolegom podczas biegu. Maraton to także sposób na popularyzacje aktywnego trybu życia – z roku na rok mBank Łódź Maraton staje się coraz bardziej znaną i cenioną imprezą przyciągającą coraz więcej biegaczy.
Dodatkowe Informacje o mBank Łódź Maraton:
Organizator:
– Rudzki Klub Sportowy w Łodzi
Sponsor tytularny:
– mBank
Partnerzy:
– Urząd Miasta Łodzi
– Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
– Centrum kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura
– Chevrolet Trax – oficjalna flota 5mBank Łódź Maratonu
Patronaty medialne:
– Gazeta Wyborcza
– TVP 3 Łódź
– Radio Łódź
– http://www.swiatsportu.pl/
– http://www.lodzianin.pl/
Łódzki maraton został oficjalnie zgłoszony do kalendarzy:
– AIMS/IAAF (Międzynarodowe Stowarzyszenie Imprez Biegowych),
– PSB (Polskie Stowarzyszenie Biegów),
– PZLA (Polski Związek Lekkiej Atletyki),
– ŁOZLA (Łódzki Okręgowy Związek Lekkiej Atletyki).