Stały przyrost liczby Klientów oraz wartości depozytów potwierdzają czołową pozycję mBanku na rynku bankowości elektronicznej w Polsce. Obecnie z usług banku korzysta ponad 550 tys. osób – ponad 60% więcej niż pod koniec 2002 roku. Liczba rachunków prowadzonych przez mBank przekroczyła 660 tys. Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest pozyskanie 745 tys. Klientów oraz przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.
Model biznesowy mBanku zachowa w okresie długoterminowym podstawowe wyróżniki: korzystną cenę – wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji, a także wygodę i dostępność w zarządzaniu środkami finansowymi. Dodatkowo mBank konkurować będzie coraz szerszą ofertą, nie tylko depozytową, ale także kredytową, inwestycyjną oraz ubezpieczeniową.
Sukces bankowości internetowej będzie zależał od ciągłej innowacji technologicznej, procesowej i produktowej. Na naszych oczach zmienia się zasadniczo model oszczędzania gospodarstw domowych, sposób dokonywania transakcji płatniczych oraz zaspokajania potrzeb kredytowych osób fizycznych. Zmiana stylu życia – pracy, wypoczynku i edukacji – w wyniku rozpowszechniania się postępu technologicznego wymusza dostosowanie oferty banków detalicznych w zakresie produktów i sposobu obsługi – twierdzi Sławomir Lachowski, pomysłodawca i twórca mBanku.
Kierunki rozwoju modelu biznesowego mBanku w 2004 roku:
– rozwój produktów kredytowych – rozszerzenie atrakcyjnych produktów kredytowych dla Klientów indywidualnych i mikrofirm,
– uzupełnianie oferty związanej z oszczędnościami Klientów indywidualnych i mikrofirm, szczególnie w obszarze produktów inwestycyjnych,
– dalsze zwiększanie funkcji transakcyjnej i płatniczej mBanku,
– rozwój produktów ubezpieczeniowych.
Klienci mogą oczekiwać, że mBank:
– w przejrzysty i prosty sposób oferuje najbardziej potrzebne produkty i usługi w najlepszych cenach i jakości na rynku,
– dostarcza wybrane innowacyjne produkty finansowe dla Klientów indywidualnych i mikrofirm
– oferuje unikalne powiązanie finansowych produktów niebankowych (fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia) z wygodną obsługą bankową
– jest dostępny 24/7/365 za pośrednictwem Internetu, komputera, telefonu stacjonarnego i komórkowego, bankomatu, a wszystkie transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym,
– oferuje najlepsze ceny i jakość produktów w danej kategorii
Strategia funkcjonowania mBanku zakłada rozwój w stronę banku uniwersalnego, nowoczesnego, innowacyjnego od strony wdrażanych produktów oraz zawansowanego technologicznie – pioniera w obszarze technologii.
Dzięki ciągłemu rozwojowi oferty produktowej mBank zaspokaja coraz więcej potrzeb swoich Klientów. Nie jest już jedynie bankiem depozytowym, jest instytucją finansową pierwszego wyboru.
W styczniu zeszłego roku został uruchomiony pierwszy w Polsce internetowy Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – usługa, która umożliwiła Klientom mBanku łatwy dostęp do szerokiej gamy funduszy inwestycyjnych różnych TFI. Wartość aktywów przekroczyła 220 mln. zł, z SFI korzysta ponad 30 tys. Klientów mBanku. Planujemy dalsze rozszerzanie oferty Supermarketu. Rozmawiamy z kolejnymi partnerami i przekonujemy ich do naszego innowacyjnego modelu biznesowego. Na koniec tego roku planujemy pozyskać dla naszych partnerów ponad 430 mln zł netto – dodaje prezes Lachowski.
W br. oferta mBanku zostanie poszerzona o możliwość zakupu jednostek Otwartych Funduszy Emerytalnych W chwili obecnej w serwisie mBanku dostępne są aktywa OFE Skarbiec Emerytura.
http://www.mbank.com.pl/oferta/ofe/index.html
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudowuje ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). Do końca br. wartość przyznanych kredytów powinna przekroczyć 430 mln zł.
W styczniu br. mBank poszerzył ofertę dla przedsiębiorców o Kredyt hipoteczny w ramach mPlanu – nowoczesny produkt kredytowy pozwalający na finansowanie i rozwój mikrofirm. Przedsiębiorcy otworzyli już ponad 56 tys. rachunków. Poprzez utrzymanie obecnego tempa pozyskiwania Klientów biznesowych, możliwe jest przekroczenie 90 tys. rachunków do końca br.
Filozofia mBanku oparta jest na wielokanałowym kontakcie z Klientami z wykorzystaniem: Internetu, mLinii, telefonu komórkowego, usługi SMS i WAP, mCzatu, mKiosków oraz Centrów Kredytowych.
W br. mBank uruchomi kolejne projekty obecności w świecie rzeczywistym. mKioski powstały w celu zminimalizowania ograniczeń oraz barier dla Klientów, m. in. związanych z wpłatą gotówki do mBanku. mKioski działają już w siedmiu miastach Polski. Docelowo w planach mBanku jest uruchomienie sieci 50 mKiosków. W br. mBank planuje rozszerzenie sieci mKiosków o kolejne 30 lokalizacji.
Rok 2004 to także dalsza rozbudowa Centrów Kredytowych mBanku usytuowanych w głównych miastach Polski. W chwili obecnej CK mBanku znajdują się w: Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. Indywidualni doradcy kredytowi służą informacją, radą i pomocą w zdobywaniu dokumentów niezbędnych do uzyskania mPlanu oraz przeprowadzają Klienta przez całą procedurę jego przyznania.
Dziś klienci mogą stwierdzić z cała mocą: banki są dla klientów a nie odwrotnie, a pracownicy banków z szacunkiem odpowiedzieć, że Klient nasz Pan. Liczy się cena, jakość i wygoda decydujące o satysfakcji ze współpracy z bankiem. Świadomi tego klienci dokonują racjonalnych wyborów. Nie ma już lojalności od kolebki do śmierci. W tym również tkwi szansa na sukces banków internetowych w konkurencji z bankami tradycyjnymi posiadającymi wielomilionowe rzesze klientów- podkreśla Sławomir Lachowski.
Realizacja misji – Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych – uczyni z mBanku instytucję finansową atrakcyjną dla pokolenia, które czas i pieniądze, podobnie jak wolność i rzetelność ceni ponad wszystko.