PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćmBank: współczesna businesswoman jest wszechstronna

mBank: współczesna businesswoman jest wszechstronna

Nasz gość 08.03.2011 (07:23)

Kobiety mBanku sprawdziły, czym zajmuje się i z jakich produktów korzysta kilkadziesiąt tysięcy przedsiębiorczych klientek, korzystających z usług banku. Z analizy wynika, że panie są ambitne i wszechstronne.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Sprawdzili Państwo, czym zajmują się businesswoman, korzystające z usług mBanku. Czy jest ich dużo, czy można powiedzieć, że kobiety są przedsiębiorcze?


Dagmara Socha, ekspert ds. produktów firmowych w mBanku: Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że kobiety stanowią około 30 proc. osób pracujących na własny rachunek. Podobnie sytuacja wygląda w mBanku, gdzie również 1/3 przedsiębiorców korzystających z naszych usług dla firm, czyli przeszło 90 tys., stanowią panie.

Kobiet o wiek się nie pyta, ale mimo wszystko spróbujmy oszacować wiek polskiej businesswoman, prowadzącej działalność gospodarczą.


Powołując się na dane GUS można powiedzieć, że z roku na rok coraz młodsze Polki zaczynają prowadzić własną działalność gospodarczą. Co prawda w całej grupie kobiet przedsiębiorczych przeważają panie w wieku 45-54 lat, ale jednak osób młodszych – w wieku 35-44 lata – jest tylko nieznacznie mniej. Podobne statystyki obserwujemy w banku – dzisiaj największą grupę klientek firmowych stanowią panie w wieku 25-44 lata. Są to więc kobiety w sile wieku.

Jak zdefiniować współczesną businesswoman? Czy dzisiaj kobiety działają przede wszystkim w wybranych branżach, np. charakterystycznych dla pań, czy obecnie trudno już mówić o podziale na zajęcia typowo damskie i męskie?


Osoby, które spodziewają się, że w grupie przedsiębiorczych pań większość stanowią te wykonujące nietypowe czynności lub zajęcia charakterystyczne dla mężczyzn, muszę niestety rozczarować. Należy jednak podkreślić, że dzisiaj bardzo trudno jednoznacznie wskazać, czym zajmuje się polska przedsiębiorcza kobieta. Analizując nasze dane mogę powiedzieć jedno – polska businesswoman jest i ambitna, i wszechstronna.

 >>>Kobiece finanse<<<

Czym najczęściej zajmuje się współczesna businesswoman?


Tak, jak powiedziałam, trudno jednoznacznie wskazać na zajęcia, którymi obecnie przedsiębiorcze kobiety zajmują się najczęściej. Przygotowaliśmy analizę, w ramach której z liczby przeszło 90 tys. kobiecych biznesów, prowadzonych przy udziale mBanku, wyodrębniliśmy i opisaliśmy ponad 40 tys. z nich. Na tej podstawie pokazujemy popularne aktywności.

Kim zatem jest przedsiębiorcza Polka według mBanku?


Przedsiębiorcza Polka jest wszechstronna, co oznacza, że naprawdę trudno byłoby wymienić w trakcie tej rozmowy wszystkie rodzaje działalności, jakimi zajmują się nasze klientki. W badanej przez nas grupie 1/4 stanowiły panie zajmujące się prowadzeniem sprzedaży detalicznej – przede wszystkim wysyłkowej, realizowanej za pośrednictwem internetu.

W kolejnej, nieco mniejszej grupie znalazły się kobiety związane z branżą ubezpieczeniową i emerytalną, prowadzące np. firmy pośredniczące w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.

Trzeba też wspomnieć o paniach zajmujących się usługami rachunkowo-księgowymi oraz doradztwem podatkowym – to w naszym zestawieniu trzecia najliczniejsza reprezentacja.

Nie sposób nie wspomnieć także o paniach prowadzących praktykę lekarską, w tym praktykę stomatologiczną, których również jest sporo.

A co z pozostałą grupą przedsiębiorczych kobiet?


Oczywiście współczesna businesswoman nie tylko wyleczy, ale i doradzi jak prowadzić biznes. Mowa o dużej grupie pań zajmujących się doradztwem w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. Do tego, w razie problemów przeprowadzi przez meandry ustaw i przepisów – jak prawniczki, które także korzystają z usług mBanku. Gdybym miała wymieniać dłużej, chętnie zwróciłabym uwagę na panie, które co prawda nie znalazły się w badanej próbie, ale za to mogą pochwalić się wykonywaniem nietypowej i rzadko spotykanej pracy. Dla przykładu, wśród firm prowadzonych przez kobiety i obsługiwanych przez mBank można znaleźć takie, które prowadzą działalność detektywistyczną, zajmują się uprawą ryżu lub produkcją przypraw.

Dane GUS-u pokazują, że wśród osób z wyższym wykształceniem na własny biznes częściej decydują się kobiety niż mężczyźni. Czy potwierdza to również Państwa analiza?


Z pewnością możemy powiedzieć, że w grupie businesswomen, którą opisujemy, ważną rolę odgrywają zarówno panie prowadzące działalność związaną z tłumaczeniami i nauką języków obcych, jak i działające w szeroko rozumianej branży edukacyjnej, gdzie wykształcenie jest przecież niezbędne. Jeśli do tego uwzględnimy panie działające w takich branżach jak marketing, nowe technologie czy architektura – bo i takich kobiet naliczyliśmy sporo – trudno nie zgodzić się z tymi danymi.

Wiemy już, że Państwa zdaniem kobieta przedsiębiorcza jest wszechstronna – zna się na handlu, biznesie. Wróćmy jednak do stereotypów: kobieta w roli kosmetyczki albo fryzjerki. W mBanku takich Klientek nie ma?


Oczywiście, że obsługujemy również panie działające w branży związanej z urodą. W opisywanej przez nas grupie niemal 10 proc. stanowiły panie prowadzące salony fryzjerskie i kosmetyczne. Zresztą, trzeba przyznać, że może być to niezły biznes, bo czy to się komuś podoba czy nie, dzisiaj wygląd odgrywa niebagatelne znaczenie – również w biznesie. Wydaje się, że przekonali się o tym również panowie. Kto na tym zarabia? Oczywiście w znacznej mierze panie, w tym Klientki mBanku.

A propos skutecznych biznesów, czy polska businesswoman finansuje swoją działalność z kredytów?


Z naszych danych wynika, że Polka preferuje finansowanie biznesu ze środków własnych. Od kredytówpopularniejsze są typowe produkty pomagające prowadzić bieżące rozliczenia (rachunek osobisty) czy produkty oszczędnościowe.

Czy spodziewają się Państwo, że w najbliższych latach będzie więcej kobiet wśród przedsiębiorców?


Trudno to oszacować, ale z pewnością jest szansa na kontynuowanie trendu, zgodnie z którym z roku na rok liczba Klientek firmowych wzrasta. Mężczyźni muszą się więc liczyć z konkurencją ze strony pań hołdujących niezapomnianej „kobiecie pracującej”.

Źródło: PR News

konta firmowe mbank msp 2011-03-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: konta firmowe mbank msp

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców