To nie jedyne zmiany. Przed rokiem z kanału internetowego korzystała mniej niż jedna trzecia klientów, obecnie jest to już 38 proc. Na tle banków tradycyjnych wyróżnia się BZ WBK, gdzie internetowy dostęp wykorzystuje ponad połowa posiadaczy kont osobistych.
Jak wynika z zebranych przez gazetę danych, pod względem liczby nowo pozyskanych kont w minionych 12 miesiącach najlepszy był mBank, który otworzył 221 tys. nowych rachunków rozliczeniowych. Tym samym wszedł do grupy 6 instytucji prowadzących ponad milion ROR-ów. W tym czasie lider rynku – PKO BP, otworzył niecałe 120 tys. nowych kont. PKO BP udało się jednak przekroczyć we wrześniu próg 6 mln ROR-ów, choć nie zapowiadały tego jego wcześniejsze osiągnięcia. Trzeciemu na rynku – Bankowi BPH – udało się otworzyć 105 tys. kont, a czwartemu – BZ WBK – 93 tys.
Poprawa pozycji większości banków nie była efektem odbierania klientów konkurencji, lecz zdobywania nowych. Na pytanie jednak, czy za wzrostem stoją osoby, które dotychczas nie miały rachunków, czy też klienci zakładający kolejne, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak samo jak nie ma jednej metody na zwiększania liczby ROR-ów.
Więcej informacji w dzisiejszym dzienniku „Parkiet”.
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …