mBank poinformował na swojej stronie internetowej o odświeżeniu logotypu. Nowe logo ma zmienioną czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw.
Bank przyznaje jednak, że zmiany mogą być niezauważalne dla większości odbiorców. Mają one jednak na celu dopasowanie znaku banku do cyfrowych ekranów. mBank pisze, że elementy identyfikacji wizualnej banku będą dzięki nim bardziej czytelne.
Co się zatem zmieniło? Bank zastosował nową bezszeryfową czcionkę, która została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o cyfrowych nośnikach. Ponadto wprowadzono nowe odcienie dobrze już znanych kolorów banku. Teraz są one zgodne ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Uporządkowano układ kolorowych pasków. Każdy z nich ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.
„Uprościliśmy nasze logo. Od teraz przyjmuje ono formę prostokąta. Wcześniej korzystaliśmy też z logotypów w formie ikon (np. kuli ziemskiej czy smartfonu). Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.” – czytamy na stronie banku.
Nowe logo wygląda tak: