W uzasadnieniu jurorzy podkreślili, że pierwsza w historii mBanku kampania społeczna „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”, posługując się analogią, w przekonujący sposób uświadamia problem nieostrożnego zachowania w internecie.
W ósmej edycji konkursu Kampania Społeczna Roku, organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej, zgłoszono 85 projektów, spośród których jury wyłoniło zwycięzców w 10 kategoriach głównych. W gronie jurorów konkursu znajdują się osoby posiadające wiedzę i doświadczenie w marketingu społecznym, w szczególności w realizacji kampanii społecznych i działań na rzecz dobra publicznego. Kampania mBanku, zwracająca uwagę na kwestie bezpieczeństwa w internecie, została uznana za najlepszą w kategorii „Kampanie firm i fundacji firm”.
Akcja mBanku „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” pokazuje ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Dziś, gdy coraz więcej urządzeń podłączonych jest do sieci, ich użytkownicy nie zawsze są świadomi zagrożeń. Dlatego mBank kierował kampanię do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie.
W spotach telewizyjnych zostały poruszone kwestie ochrony danych osobowych w sieci oraz odpowiedniego zabezpieczenia komputerów i smartfonów, które wykorzystujemy, logując się m.in. do banku. Filmy (można je zobaczyć w tym miejscu) opierały się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z sieci do rzeczywistości (realu). Podobną tematykę poruszali ambasadorowie kampanii społecznej mBanku – vlogerzy Krzysztof Gonciarz (The Beeczka), Abstrachuje oraz 5 sposobów na… – którzy opowiadali swoim widzom na YouTubeie o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.
W ramach projektu, powstał też serwis pod adresem mbank.pl/uwazniwsieci, odwiedzony dotąd przez ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników. Na stronie w zwięzły sposób bank wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić.
Kampanię „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa.