– Asseco Poland przekonało nas, że posiada kompetencje i zespół umożliwiające wdrożenie kompletnego systemu w zakładanym czasie. Ponadto sam system jest rozwiązaniem sprawdzonym na polskim rynku. – mówi Mariusz Karpiński, Prezes Zarządu Meritum Bank.
– Cieszymy się, że Meritum Bank wybrał nasz flagowy system def3000. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Asseco Poland, bogate w doświadczenia zdobyte w trakcie wielu wdrożeń, pozwoli Bankowi realizować założone cele biznesowe. – mówi Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Podpisana w poniedziałek umowa zakłada uruchomienie w banku następujących modułów: podstawowego (core banking), księgi głównej, obsługi kart bankowych, informacji zarządczej oraz skarbcowego. W trakcie wdrożenia wykonana zostanie również migracja danych z dotychczas stosowanego systemu, co pozwoli uniknąć równoczesnej pracy systemów realizujących zbliżone funkcje. Wybrany system umożliwi wprowadzenie nowej gamy produktów detalicznych i MSP. Będzie ponadto lepiej dostosowany do planowanej zmiany procesów obsługi klienta. System Asseco Poland będzie służył obsłudze klientów w oddziałach oraz – uzupełniony nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi – w call center banku. Def3000 zostanie ponadto zintegrowany z platformą służącą sprzedaży kredytów w sieciach zewnętrznych, nad którą obecnie trwają prace, a docelowo również z systemami bankowości elektronicznej. Prace nad wdrożeniem już się rozpoczęły i potrwają do kwietnia przyszłego roku.
– System core bankingowy musi być przede wszystkim sprawdzony, stabilny i pewny – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał, Członek Zarządu odpowiedzialna za Pion Informatyczny banku – Z kolei od systemów obsługujących warstwę logiki biznesowej i kanały elektroniczne oczekujemy jak największej elastyczności pod względem możliwości integracji z innymi systemami, również tymi spoza banku. Dodatkowo liczy się szybkość wprowadzania modyfikacji oraz intuicyjny i atrakcyjny w obsłudze wygląd. – dodaje.
Bank pracuje także nad rozwiązaniem do sprzedaży kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych w sieci współpracujących z bankiem pośredników, którzy już obecnie stanowią istotny kanał dystrybucji jego produktów.
Do sfinansowania zakupu systemu informatycznego została wykorzystana część środków, które bank otrzymał w formie grantu w ramach programu Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju służącego wspieraniu rozwoju technologicznego.
Tagi: meritum
Sprawdź także:
26.07.2024 (23:33)
– informacja prasowa
Rynek faktoringu wychodzi z impasu
W I półroczu 2024 r. polscy faktorzy ponownie zanotowali wzrost obrotów. Sfinansowali działalność krajowych …
26.07.2024 (23:31)
– informacja prasowa
Bank Millennium pokazał wyniki finansowe, zakończył plan naprawy i rozpoczął prace nad nową strategią
Grupa Kapitałowa Banku Millennium S.A. odnotowała zysk netto w wysokości 229 mln zł w 2 kw. 2024 r. i 357 mln zł w …
26.07.2024 (23:07)
– informacja prasowa
Tatra banka udostępni swoim klientom płatności mobilne Blik
BLIK SK, dawniej VIAMO, rozszerzył współpracę z jednym z największych banków na Słowacji – Tatra banka. Już wkrótce …
26.07.2024 (23:05)
– informacja prasowa
Powoli topnieje presja w walce o nasze oszczędności
6 banków obniżyło w ostatnim miesiącu oprocentowanie promocyjnych depozytów. Tylko jedna instytucja zrobiła …
26.07.2024 (23:04)
– informacja prasowa
Clickjacking – niewidzialna technika cyberprzestępców
Pozornie niewinne kliknięcie „Lubię to” lub zaprenumerowanie newslettera na stronie sklepu internetowego może …
26.07.2024 (23:03)
– informacja prasowa
Piotr Brewiński Przewodniczącym Rady Nadzorczej PKO BP Finat
Z dniem 19 lipca br. Piotr Brewiński został powołany na stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej PKO BP Finat …