– Asseco Poland przekonało nas, że posiada kompetencje i zespół umożliwiające wdrożenie kompletnego systemu w zakładanym czasie. Ponadto sam system jest rozwiązaniem sprawdzonym na polskim rynku. – mówi Mariusz Karpiński, Prezes Zarządu Meritum Bank.
– Cieszymy się, że Meritum Bank wybrał nasz flagowy system def3000. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Asseco Poland, bogate w doświadczenia zdobyte w trakcie wielu wdrożeń, pozwoli Bankowi realizować założone cele biznesowe. – mówi Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Podpisana w poniedziałek umowa zakłada uruchomienie w banku następujących modułów: podstawowego (core banking), księgi głównej, obsługi kart bankowych, informacji zarządczej oraz skarbcowego. W trakcie wdrożenia wykonana zostanie również migracja danych z dotychczas stosowanego systemu, co pozwoli uniknąć równoczesnej pracy systemów realizujących zbliżone funkcje. Wybrany system umożliwi wprowadzenie nowej gamy produktów detalicznych i MSP. Będzie ponadto lepiej dostosowany do planowanej zmiany procesów obsługi klienta. System Asseco Poland będzie służył obsłudze klientów w oddziałach oraz – uzupełniony nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi – w call center banku. Def3000 zostanie ponadto zintegrowany z platformą służącą sprzedaży kredytów w sieciach zewnętrznych, nad którą obecnie trwają prace, a docelowo również z systemami bankowości elektronicznej. Prace nad wdrożeniem już się rozpoczęły i potrwają do kwietnia przyszłego roku.
– System core bankingowy musi być przede wszystkim sprawdzony, stabilny i pewny – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał, Członek Zarządu odpowiedzialna za Pion Informatyczny banku – Z kolei od systemów obsługujących warstwę logiki biznesowej i kanały elektroniczne oczekujemy jak największej elastyczności pod względem możliwości integracji z innymi systemami, również tymi spoza banku. Dodatkowo liczy się szybkość wprowadzania modyfikacji oraz intuicyjny i atrakcyjny w obsłudze wygląd. – dodaje.
Bank pracuje także nad rozwiązaniem do sprzedaży kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych w sieci współpracujących z bankiem pośredników, którzy już obecnie stanowią istotny kanał dystrybucji jego produktów.
Do sfinansowania zakupu systemu informatycznego została wykorzystana część środków, które bank otrzymał w formie grantu w ramach programu Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju służącego wspieraniu rozwoju technologicznego.
Tagi: meritum
Sprawdź także:
17.12.2025 (14:48)
– informacja prasowa
Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …
17.12.2025 (14:46)
– informacja prasowa
BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …
17.12.2025 (14:44)
– informacja prasowa
Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …
17.12.2025 (14:43)
– informacja prasowa
Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …
17.12.2025 (14:42)
– informacja prasowa
Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …
17.12.2025 (14:39)
– informacja prasowa
CyberRescue w Banku Pekao
Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …
