– Asseco Poland przekonało nas, że posiada kompetencje i zespół umożliwiające wdrożenie kompletnego systemu w zakładanym czasie. Ponadto sam system jest rozwiązaniem sprawdzonym na polskim rynku. – mówi Mariusz Karpiński, Prezes Zarządu Meritum Bank.
– Cieszymy się, że Meritum Bank wybrał nasz flagowy system def3000. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Asseco Poland, bogate w doświadczenia zdobyte w trakcie wielu wdrożeń, pozwoli Bankowi realizować założone cele biznesowe. – mówi Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Podpisana w poniedziałek umowa zakłada uruchomienie w banku następujących modułów: podstawowego (core banking), księgi głównej, obsługi kart bankowych, informacji zarządczej oraz skarbcowego. W trakcie wdrożenia wykonana zostanie również migracja danych z dotychczas stosowanego systemu, co pozwoli uniknąć równoczesnej pracy systemów realizujących zbliżone funkcje. Wybrany system umożliwi wprowadzenie nowej gamy produktów detalicznych i MSP. Będzie ponadto lepiej dostosowany do planowanej zmiany procesów obsługi klienta. System Asseco Poland będzie służył obsłudze klientów w oddziałach oraz – uzupełniony nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi – w call center banku. Def3000 zostanie ponadto zintegrowany z platformą służącą sprzedaży kredytów w sieciach zewnętrznych, nad którą obecnie trwają prace, a docelowo również z systemami bankowości elektronicznej. Prace nad wdrożeniem już się rozpoczęły i potrwają do kwietnia przyszłego roku.
– System core bankingowy musi być przede wszystkim sprawdzony, stabilny i pewny – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał, Członek Zarządu odpowiedzialna za Pion Informatyczny banku – Z kolei od systemów obsługujących warstwę logiki biznesowej i kanały elektroniczne oczekujemy jak największej elastyczności pod względem możliwości integracji z innymi systemami, również tymi spoza banku. Dodatkowo liczy się szybkość wprowadzania modyfikacji oraz intuicyjny i atrakcyjny w obsłudze wygląd. – dodaje.
Bank pracuje także nad rozwiązaniem do sprzedaży kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych w sieci współpracujących z bankiem pośredników, którzy już obecnie stanowią istotny kanał dystrybucji jego produktów.
Do sfinansowania zakupu systemu informatycznego została wykorzystana część środków, które bank otrzymał w formie grantu w ramach programu Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju służącego wspieraniu rozwoju technologicznego.
Tagi: meritum
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
