– Asseco Poland przekonało nas, że posiada kompetencje i zespół umożliwiające wdrożenie kompletnego systemu w zakładanym czasie. Ponadto sam system jest rozwiązaniem sprawdzonym na polskim rynku. – mówi Mariusz Karpiński, Prezes Zarządu Meritum Bank.
– Cieszymy się, że Meritum Bank wybrał nasz flagowy system def3000. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie Asseco Poland, bogate w doświadczenia zdobyte w trakcie wielu wdrożeń, pozwoli Bankowi realizować założone cele biznesowe. – mówi Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Podpisana w poniedziałek umowa zakłada uruchomienie w banku następujących modułów: podstawowego (core banking), księgi głównej, obsługi kart bankowych, informacji zarządczej oraz skarbcowego. W trakcie wdrożenia wykonana zostanie również migracja danych z dotychczas stosowanego systemu, co pozwoli uniknąć równoczesnej pracy systemów realizujących zbliżone funkcje. Wybrany system umożliwi wprowadzenie nowej gamy produktów detalicznych i MSP. Będzie ponadto lepiej dostosowany do planowanej zmiany procesów obsługi klienta. System Asseco Poland będzie służył obsłudze klientów w oddziałach oraz – uzupełniony nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi – w call center banku. Def3000 zostanie ponadto zintegrowany z platformą służącą sprzedaży kredytów w sieciach zewnętrznych, nad którą obecnie trwają prace, a docelowo również z systemami bankowości elektronicznej. Prace nad wdrożeniem już się rozpoczęły i potrwają do kwietnia przyszłego roku.
– System core bankingowy musi być przede wszystkim sprawdzony, stabilny i pewny – mówi Grażyna Musiatowicz-Podbiał, Członek Zarządu odpowiedzialna za Pion Informatyczny banku – Z kolei od systemów obsługujących warstwę logiki biznesowej i kanały elektroniczne oczekujemy jak największej elastyczności pod względem możliwości integracji z innymi systemami, również tymi spoza banku. Dodatkowo liczy się szybkość wprowadzania modyfikacji oraz intuicyjny i atrakcyjny w obsłudze wygląd. – dodaje.
Bank pracuje także nad rozwiązaniem do sprzedaży kredytów gotówkowych i konsolidacyjnych w sieci współpracujących z bankiem pośredników, którzy już obecnie stanowią istotny kanał dystrybucji jego produktów.
Do sfinansowania zakupu systemu informatycznego została wykorzystana część środków, które bank otrzymał w formie grantu w ramach programu Unii Europejskiej i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju służącego wspieraniu rozwoju technologicznego.
Tagi: meritum
Sprawdź także:
19.12.2025 (12:15)
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …
19.12.2025 (12:11)
– informacja prasowa
Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …
19.12.2025 (12:09)
– informacja prasowa
AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …
19.12.2025 (12:06)
– informacja prasowa
BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …
19.12.2025 (12:03)
ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …
19.12.2025 (12:02)
– informacja prasowa
Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …
