Mieszkańcy miast biorących udział w akcji alleMIASTO zaoszczędzili już dwa miliony złotych dzięki zakupom w Allegro. W rywalizacji, która rozpoczęła się 1 września, biorą udział mieszkańcy Tychów, Chorzowa, Dąbrowy Górniczej, Jaworzna, Tarnowa, Słupska, Koszalina¸ Wałbrzycha, Elbląga, Grudziądza, Zielonej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego, Opola, Włocławka, Płocka, Kalisza i Jastrzębia Zdroju. Od pierwszego września wartość wszystkich ich zakupów w Allegro jest mnożona przez odpowiadające im wskaźniki oszczędności, a następnie sumowana. Ranking oszczędności miast można obserwować na stronie www.allemiasto.pl.
Wskaźnik oszczędności został przygotowany w oparciu o badania, które w sierpniu przeprowadziła największa polska platforma aukcyjna Allegro przy współpracy z Ceneo.pl, Cokupić oraz z firmą badawczą Estymator. „W trakcie badań zestawiono ceny 3600 produktów w tradycyjnych sklepach i w Internecie. Zakupy w Internecie są średnio tańsze o 20%, a w niektórych grupach produktów nawet o ponad 30 proc” – mówi Patryk Tryzubiak, PR Manager Grupy Allegro.
Wielka rywalizacja w oszczędzaniu miast rozmiaru M (90-130 tys., mieszkańców) zakończy się ostatniego dnia października. Najbardziej oszczędne polskie miasto w rozmiarze M poznamy w połowie listopada, a nagrodą dla jego mieszkańców będzie Wielki Koncert Sylwestrowy sponsorowany przez Allegro, na którym wystąpią między innymi Kayah, Sofa, DJ Hugo, Mosquito i Maria Sadowska. Będzie też szampan, sztuczne ognie oraz konkursy – nie tylko dla Allegrowiczów!
Rywalizacja mieszkańców miast jest niezwykle zacięta. Po drugim tygodniu na czele stawki jest Koszalin, który utrzymuje nadal pierwszą pozycję. W portfelach jego mieszkańców, dzięki zakupom w Allegro, pozostało już ponad 150 tysięcy złotych. Zielona Góra, która była na drugim miejscu w pierwszym tygodniu akcji alleMIASTO została obecnie wyprzedzona przez Słupsk i Tychy.
Mieszkańców miast biorących udział w rywalizacji odwiedza Allegro Truck – mobilne centrum edukacyjne, wyposażone w ponad 30 komputerów i dostęp do Internetu. Załoga Allegro Truck doradza wszystkim zainteresowanym jak dokonywać udanych i bezpiecznych transakcji internetowych oraz jak korzystać
z największej w Polsce platformy aukcyjnej Allegro. Podczas odwiedzin Truck Allegro w miastach można również sprawdzić swoją wiedzę o zakupach przez Internet w konkursach z nagrodami. Przedstawiciele Allegro z chęcią wysłuchają uwag i opinii użytkowników na temat doświadczeń w korzystaniu z tej platformy aukcyjnej.
Ważnym punktem wizyty załogi Allegro Truck jest specjalna aukcja „na żywo”, z której dochód zostanie przeznaczony na pomoc przy usuwaniu szkód po huraganie w Legnicy. Wśród licytowanych na aukcji przedmiotów znajdą się odtwarzacze MP3, kamery cyfrowe, namioty i piłki. Dotychczas zebrano już ponad 2 tysiące złotych.
Źródło: Ciszewski Public Relations