Cykl seminariów poświęcony był w szczególności wdrażaniu i testowaniu nowych technologii, platformy Microsoft Office System 2007. Podczas poszczególnych modułów i sesji technicznych poruszano m.in. tematykę nowego formatu dokumentów Microsoft Office System 2007, zaawansowanego zarządzania informacją, workflow, business intelligence, komunikacji i współpracy w oparciu o produkty Office SharePoint Server 2007, Microsoft Office Groove, Exchange Server 2007 i Real Time Collaboration, a także zarządzania projektami i portfelem projektów w oparciu o Project Server 2007, Project Portfolio Server 2007.
Konferencja cieszyła się tak dużą popularnością wśród specjalistów i menedżerów IT, że zdecydowaliśmy się zaproponować dodatkowy termin. Świadczy to o sporym zainteresowaniu informacjami na temat nowej platformy Microsoft Office System 2007. Staraliśmy się zaspokoić oczekiwania uczestników prezentując szerokie spectrum wiedzy na temat zastosowanych w nowej platformie technologii, sposobów jego wdrażania oraz funkcjonalności poszczególnych elementów. Jestem przekonany, że przekazane informacje umożliwią uczestnikom tegorocznej edycji Microsoft Office System Technology 2006 przygotowanie się na rynkową premierę nowej platformy do zarządzania informacją, komunikacji i pracy grupowej – powiedział Jacek Maśliński, Information Worker Business Group Lead w polskim oddziale Microsoft.
Podczas pierwszej edycji konferencji Microsoft Office System Technology, która odbyła się w lutym 2006 r. ogłoszono konkurs na najlepsze i najbardziej efektywne wdrożenie rozwiązań Office System 2003 w trzech kategoriach:
– Inteligentne dokumenty – wykorzystanie XML Services i Web Services w aplikacjach Microsoft Office 2003 Professional. Aplikacje Office jako aplikacje służące do automatyzacji pracy, Business Intelligence, zasilania i pobierania danych z systemów bazodanowych firmy; głównie Word, Excel, InfoPath.
– Zarządzanie dokumentami poprzez portale intranetowe. Technologia SharePoint, rozwiązania HelpDesk, systemy obsługi klienta.
– Zarządzanie dostępem do informacji. Wykorzystanie technologii IRM (szablony IRM), ułatwienia w kontroli dostępu i konsumpcji informacji wewnątrz firmy pod kątem realizacji celów biznesowych przedsiębiorstwa.