Choć zakup mieszkania to zwykle decyzja wspólna, podejmowana w rodzinnym gronie, to jednak samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety – wynika z najnowszego badania portalu nieruchomości domy.pl. Spośród osób zapoznających się ze szczegółowymi danymi lokali wystawionych do sprzedaży w portalu blisko 2/3 stanowią przedstawicielki płci pięknej.
Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65% osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety. Panowie pozostają w zdecydowanej mniejszości – tylko 35% obecnie poszukujących to mężczyźni.
Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67%), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6% popytu). W drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6% popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64% klientów.
Panowie mają największy, 3-procentowy udział wśród klientów na mieszkania duże – liczące 5 i więcej pokoi. Jednak w skali całego rynku jest to liczebnie najmniejsza grupa – odpowiada za 3% całkowitego popytu na mieszkania.
Wyniki badania portalu domy.pl potwierdzają, że proces wyboru „rodzinnego gniazdka” (choć trzeba pamiętać, że wśród badanych były także singielki) jest domeną kobiet. To one w pierwszej kolejności dokonują selekcji ofert i decydują, które warto obejrzeć.
Uzyskane z badania dane to cenna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety.
Na to warto zwrócić uwagę kierując ogłoszenie o sprzedaży mieszkania do kobiet:
Zdjęcia – dobrej jakości, ukazujące wizualne walory mieszkania, czystość i porządek w nim panujące (zwłaszcza w kuchni i łazience), przywołujące na myśl ciepło domowego ogniska.
Opis – bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, bez błędów ortograficznych, podkreślający atuty mieszkania szczególnie istotne dla kobiet, m.in. dotyczące jego estetyki, praktyczności kuchni i cech związanych z macierzyństwem (pokój dla dziecka, bliskość żłobka, przedszkola, placu zabaw, etc.). 
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 3-10 stycznia 2013 roku na próbie 3800 użytkowników poszukujących ofert sprzedaży mieszkań w portalu nieruchomości domy.pl.
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Marcin Drogomirecki
portal nieruchomości domy.pl
