W marcu br. gdyńska spółka, oferująca pożyczki do 10 tys. zł na rynku konsumenckim, uruchomiła elektroniczną platformę sprzedaży. Inwestycja spółki w ten kanał sprzedaży może znacząco zwiększyć skalę biznesu MIKROKASA SA. Wykorzystane dotąd przez spółkę finansowanie dłużne przyniosło zwiększenie zysku za 2014 r. o ponad 400 proc. r/r. Zarząd firmy zapowiada publiczną emisję obligacji serii L2 na marzec br.
Uruchomiona platforma sprzedaży internetowej pożyczek jest odpowiedzią spółki na rynkowe trendy. Już w 2013 r. rynek pożyczek odczuł skokowy wzrost znaczenia kanału internetowego – udział pożyczek online wyniósł wtedy dwie trzecie z sumy wartości 3 mld zł1.
– Sprzedajemy już przez Internet – tą drogą pozyskamy klientów młodszych i preferujących zakupy online. Przygotowanie platformy trwało dwa miesiące dłużej niż zakładaliśmy – zdecydowaliśmy o konieczności przeprowadzenia dodatkowych testów bezpieczeństwa. Uruchomienie biznesu online wsparliśmy pozycjonującą akcją reklamową, teraz odczuwamy zwiększone zainteresowanie pożyczkobiorców naszą ofertą. Dlatego pozyskanie kolejnej transzy kapitału, emisję serii L2, planujemy jeszcze na marzec- Andrzej Brzeski, prezes zarządu MIKROKASA SA.
Przypomnijmy, że w tym miesiącu emitent zdecydował o podwyższeniu kapitału własnego do 6 mln zł aby zwiększyć udział finansowania biznesu z własnych zasobów, prócz finansowania dłużnego, i tym sposobem poprawić wskaźniki i podnieść bezpieczeństwo finansowe.
MikroKasa S.A.