PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyMilionerzy najwięcej wydają na ubrania, biżuterię i sztukę oraz często podróżują

Milionerzy najwięcej wydają na ubrania, biżuterię i sztukę oraz często podróżują

Analizy 26.01.2012 (13:44)

Mimo kryzysu, wśród wydatków klientów z aktywami powyżej 1 miliona złotych, za które płacą kartami, blisko 40% stanowią ubrania, buty, biżuteria, antyki, dzieła sztuki i podróże – wynika z analizy przeprowadzonej przez Bank Millennium.

Struktura transakcji dokonywanych kartami płatniczymi przez klientów Bankowości Prywatnej znacznie różni się od średniej dla klientów bankowości detalicznej. Przykładowo milionerzy 7 razy częściej niż klienci masowi dokonują płatności kartami za granicą, istotnie częściej kupują też dobra luksusowe.

Główne pozycje w budżecie milionerów, za które płacą kartami, to odzież, biżuteria, dzieła sztuki oraz podróże. Wśród klientów detalicznych ponad 45% wydatków ponoszonych kartą związanych jest z codziennymi potrzebami – zakupami w supermarketach oraz kosztami utrzymania samochodu, w tym paliwa. Choć procentowy udział wydatków na ubrania w domowych finansach jest zbliżony dla obu grup, to wśród klientów zamożnych średnia wartość transakcji jest ponad czterokrotnie wyższa.

Wydatki milionerów

Drugie na liście wydatków milionerów – ponad 13% – są zakupy biżuterii, antyków i dzieł sztuki, a średnia wartość jednej transakcji w tej kategorii wynosi niemal 4 000 zł. Na liście wydatków klientów bankowości detalicznej pozycja ta zajmuje ostatnie miejsce, stanowiąc niewiele ponad 1%.

9% wydatków milionerów dokonywanych kartami płatniczymi stanowią koszty związane z podróżami – zakup biletów lotniczych, wynajem samochodów czy korzystanie z usług agencji turystycznych. Klienci bankowości detalicznej wydają na podróżowanie znacznie mniej – w ich przypadku wydatki te stanowią 3%, a średnia transakcja jest niemal sześciokrotnie niższa niż w przypadku milionerów.

– Klienci Bankowości Prywatnej zupełnie inaczej zarządzają domowym budżetem, inna niż wśród klientów bankowości detalicznej jest także struktura wydatków oraz średnia wysokość transakcji. Dla nas oznacza to, że karty płatnicze dedykowane najzamożniejszym muszą być ściśle dostosowane do ich unikalnych potrzeb. Również limity wydatków  muszą być znacząco wyższe – z naszych doświadczeń wynika, że czasem jedna transakcja ma wartość setek tysięcy złotych. Ponieważ najzamożniejsi więcej podróżują i częściej płacą kartami za granicą, do czarnych kart dodaliśmy szereg udogodnień w podróżach – mówi Marcin Kołodziejski z zespołu kart płatniczych Banku Millennium.

Oferta kart kredytowych dla klientów Bankowości Prywatnej obejmuje kartę debetową Millennium World Debit MasterCard oraz kartę Millennium MasterCard World Signia, dla której limit kredytowy sięga nawet 2 milionów złotych. Obie karty należą do najbardziej prestiżowego segmentu czarnych kart płatniczych i oferują szeroki pakiet bezpłatnych ubezpieczeń i dodatkowych korzyści.

Wydatki klientów bankowości detalicznej

Wraz z kartą kredytową Millennium MasterCard World Signia klienci otrzymują bezpłatnie kartę Priority Pass, otwierającą dostęp do ponad 600 ekskluzywnych saloników VIP na 325 lotniskach w przeszło 100 krajach – bez względu na rodzaj czy klasę wykupionego biletu, a także dla dowolnej liczby osób towarzyszących. Biorąc pod uwagę fakt, że milionerzy podróżują znacznie częściej niż klienci bankowości detalicznej, karta Priority Pass jest jednym z tych udogodnień, z którego korzystają najczęściej.
Milionerzy posiadający w portfelu czarne karty Millennium MasterCard World Signia mają ponadto dostęp do World MasterCard Rewards, programu partnerskiego World Signia oraz pakietów Assistance i Concierge. Z danych dostarczonych przez firmę świadczącą usługi concierge dla klientów Bankowości Prywatnej Millennium wynika, że w okresie przedświątecznym dwa razy częściej niż zwykle korzystali z concierge, a wszystkie zlecenia dotyczyły organizacji podróży – lokalizacji lotnisk, rezerwacji hoteli i zmian w biletach lotniczych.    

– Czarne karty płatnicze, uznawane za najbardziej prestiżowe na rynku, są istotnym elementem oferty Bankowości Prywatnej Millennium dla klientów z aktywami przekraczającymi 1 milion złotych. Co istotne, przeprowadzone przez nas badania wskazują, że oferowane rozwiązania, szczególnie wysokie limity i udogodnienia w podróżach, świetnie korespondują z przyzwyczajeniami milionerów – mówi Agnieszka Dojlidko, dyrektor departamentu Bankowości Prywatnej Millennium

Analiza została przygotowana na podstawie danych dotyczących transakcji dokonanych przez klientów Banku Millennium w okresie sierpień-grudzień 2011. Obejmuje ona pełen portfel kart płatniczych, których łączna liczba przekracza 1,5 miliona.

Źródło: Bank Millennium

analizy bank millennium budżet millennium 2012-01-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bank millennium budżet millennium

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Marketingu i Komunikacji, Europ Assistance…

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców