PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyMiliony wyzwań dla banków

Miliony wyzwań dla banków

Przegląd prasy 27.10.2005 (07:34)

Jak podaje „Gazeta Prawna” kwietniowa nowelizacja prawa bankowego wprowadzona zmianą ustawy o ochronie informacji niejawnych daje bankom trzy lata, żeby zapytały wszystkich swoich kredytobiorców o zgodę na przechowywanie ich danych po spłacie zobowiązań. W praktyce oznacza to, że do połowy czerwca 2008 r. każdy bank musi mieć takie zgody, a w przeciwnym razie będzie zobowiązany do usunięcia danych, które posiada. Dotyczy to kredytów zaciągniętych przed 16 czerwca 2005 r., czyli przed dniem wejścia w życie zmian w prawie bankowym. W sytuacji gdy kredyt został zaciągnięty po 16 czerwca tego roku, na uzyskanie zgody kredytobiorcy bank ma czas do końca spłaty kredytu, jeśli po tym okresie chce dane zachować i dalej przetwarzać.

Banki zdają już sobie sprawę z tego, co je czeka, choć w tej chwili są jeszcze na etapie rozważania różnych możliwości. Nie mają jeszcze gotowych scenariuszy działania i konkretnych projektów przeprowadzenia akcji. Prawdopodobnie nie zdecydują się na drogę pocztową. Choć badania pokazują, że ludzie rzadziej wyrzucają do śmieci listy z banków niż ulotki z hipermarketów, jednak ryzyko jest poważne. List zawierający dane osobowe mógłby trafić w niepowołane ręce, a wtedy bank ryzykowałby wejście w konflikt z prawem.

bik długi 2005-10-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bik długi

Sprawdź także:

a 0 PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online
03.10.2023 (12:42) – informacja prasowa

PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online

Branża płatności jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Jak wynika z ostatniego raportu cashless.pl …

a 0 Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"
03.10.2023 (12:40) – informacja prasowa

Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"

1 października br. przypadał Międzynarodowy Dzień Lekarza – z tej okazji Santander Leasing przygotował zupełnie …

a 0 Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”
03.10.2023 (12:38) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”

Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zapraszają do udziału w akcji, która ma …

a 0 Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela
03.10.2023 (12:37) – informacja prasowa

Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela

Szczęśliwy uczestnik Loterii Jubileuszowej LINK4 wyjechał z salonu samochodowego w Łodzi swoją nową Toyotą Yaris …

a 0 Adyen otwiera nowe biuro w Pradze
03.10.2023 (12:35) – informacja prasowa

Adyen otwiera nowe biuro w Pradze

Adyen, globalna platforma technologii finansowych, otwiera kolejne Europejskie biuro, tym razem w Czeskiej Pradze. …

a Analizy 0 Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń
03.10.2023 (12:34) – informacja prasowa

Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń

Inflacja, ryzyka geopolityczne oraz zmiany regulacyjne, demograficzne i klimatyczne powodują, że branża …

PRNews.pl

Zobacz również

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Kryterium dochodowe w ustawowych wakacjach kredytowych, które…

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

Who is who

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców