PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaMłoda kobieta – pracownik podwyższonego ryzyka?

Młoda kobieta – pracownik podwyższonego ryzyka?

Ubezpieczenia 14.01.2010 (18:17) artykuł nadesłany

Jak wynika z badań  TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie Towarzystw Ubezpieczeń BZ WBK-Aviva w grudniu 2009 r., aż czterech na dziesięciu Polaków obawia się utraty pracy w najbliższym czasie. Większość z nich stanowią kobiety. Jednocześnie niemal połowa osób nie ma oszczędności, które pozwoliłyby im nie popaść w tarapaty finansowe w wyniku utraty pracy.

Pracodawcy wciąż, jeśli mają wybór, wolą redukować etaty kobiet, tłumacząc to ich mniejszą dyspozycyjnością, związaną z licznymi obecnymi lub potencjalnymi obowiązkami rodzinnymi. Według pracodawców kobiety częściej są nieobecne w pracy, przez co narażają ich na dodatkowe koszty, np. dodatkowe zastępstwa. Takie nastawienie pokutuje powszechnym, szczególnie wśród młodych kobiet, lękiem przed utratą pracy. W grupie tej dominują niezależne kobiety przed trzydziestką, w percepcji wielu pracodawców tzw. „przyszłe matki”. Aż 60% z nich boi się utraty pracy. Nieco mniejszą grupę tworzą kobiety w wieku 30-39 lat, po uzyskaniu silniejszej pozycji zawodowej. Wśród nich utraty pracy obawia się 35%. Obawy wracają w wieku przedemerytalnym – w tej grupie co druga kobieta (47 %) boi się utraty pracy.

Analizując badanie pod kątem podziału na profesje widoczne jest, iż poczucie zagrożenia utratą pracy najsilniej odczuwają specjaliści ds. sprzedaży i marketingu. Spędza ona sen z powiek aż 6 z 10 pracowników handlu i usług.

– Mimo wielu działań  na rzecz równego traktowania przedstawicieli obu płci, kobiety są  bardziej zagrożoną zwolnieniami grupą pracowników. Stereotypy stale silnie wpływają na decyzje managerskie, przez co rynek pracy staje się coraz trudniejszy dla pań. Choć XXI stulecie nazwano wiekiem kobiet, aksamitne getto nadal zamyka je w schematycznych wzorcach myślenia ograniczonego do wychowywania dzieci, prowadzenia kuchni i lojalności…, która niestety nie jest dzisiaj ceniona przez wielu przedsiębiorców. W tym kontekście zrozumiała jest obawa kobiet przed utratą pracy – martwi je nie tylko perspektywa bezrobocia, ale przede wszystkim braku comiesięcznej pensji, która pozwala im regulować stałe opłaty i rachunki – komentuje Leszek Mellibruda, psycholog biznesu.

Połowa naszych rodaków boi się utraty pracy, ale nic nie robi, aby zabezpieczać się na taką ewentualność – nie oszczędza na „czarną godzinę”. Aż 49 proc. Polaków bez wypłaty nie przetrwałoby dłużej niż miesiąc. Niepokojące jest zestawienie tych informacji z najaktualniejszymi danymi Głównego Urzędu Statystycznego, według których średni czas poszukiwania pracy w Polsce wynosi aż 11 miesięcy! Jedynie 8 proc. badanych mogłoby bez trudu utrzymać siebie i swoje rodziny przez ten czas.

Stałe płatności domowe, rodzina na utrzymaniu i niepewna przyszłość w dzisiejszych czasach, skłoniły BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń do wprowadzenia innowacyjnego produktu ubezpieczeniowego – Ochrona Płatności. Ubezpieczenie to zapewnia  klientom ochronę w sytuacji utraty pracy lub zdolności do pracy wskutek choroby, w następstwie nieszczęśliwego wypadku lub pobytu w szpitalu. W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem, klient może otrzymywać przez sześć kolejnych miesięcy 400 zł, 700 zł lub 1000 zł w zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia, które może przeznaczyć na spłatę stałych zobowiązań domowych takich jak prąd, gaz, telefon, czynsz.

– Nasz nowy produkt spełnia oczekiwania klientów gwarantując im poczucie  bezpieczeństwa w  sytuacjach, których najczęściej  się  w życiu obawiają. Ochrona Płatności to produkt niedrogi, z szerokim wachlarzem ochrony ubezpieczeniowej, dający się dopasować do różnych potrzeb klientów – tłumaczy Mieczysław Putkowski, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Produktów BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń.

Ochrona Płatności to nowość na rynku, gdyż zazwyczaj tego typu produkty są oferowane dodatkowo do ofert kredytowych i ich celem jest pomoc w spłacie kredytu. Ochrona Płatności to pierwsze ubezpieczenie, które nie jest bezpośrednio powiązane z produktem bankowym i którego cel jest bardziej ogólny – zabezpieczenie bieżących płatności domowych. Może je kupić każdy klient posiadający konto osobiste. Ochrona Płatności dostępna jest w trzech wariantach różniących się wysokością sum ubezpieczenia oraz wysokością pojedynczych świadczeń. Klient może wybrać wariant najbardziej pasujących do jego potrzeb.

Więcej informacji o produkcie na www.bzwbkaviva.pl

Źródło: Aviva

aviva bz wbk praca ubezpieczenia 2010-01-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: aviva bz wbk praca ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców