PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaMłoda kobieta – pracownik podwyższonego ryzyka?

Młoda kobieta – pracownik podwyższonego ryzyka?

Ubezpieczenia 14.01.2010 (18:17) artykuł nadesłany

Jak wynika z badań  TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie Towarzystw Ubezpieczeń BZ WBK-Aviva w grudniu 2009 r., aż czterech na dziesięciu Polaków obawia się utraty pracy w najbliższym czasie. Większość z nich stanowią kobiety. Jednocześnie niemal połowa osób nie ma oszczędności, które pozwoliłyby im nie popaść w tarapaty finansowe w wyniku utraty pracy.

Pracodawcy wciąż, jeśli mają wybór, wolą redukować etaty kobiet, tłumacząc to ich mniejszą dyspozycyjnością, związaną z licznymi obecnymi lub potencjalnymi obowiązkami rodzinnymi. Według pracodawców kobiety częściej są nieobecne w pracy, przez co narażają ich na dodatkowe koszty, np. dodatkowe zastępstwa. Takie nastawienie pokutuje powszechnym, szczególnie wśród młodych kobiet, lękiem przed utratą pracy. W grupie tej dominują niezależne kobiety przed trzydziestką, w percepcji wielu pracodawców tzw. „przyszłe matki”. Aż 60% z nich boi się utraty pracy. Nieco mniejszą grupę tworzą kobiety w wieku 30-39 lat, po uzyskaniu silniejszej pozycji zawodowej. Wśród nich utraty pracy obawia się 35%. Obawy wracają w wieku przedemerytalnym – w tej grupie co druga kobieta (47 %) boi się utraty pracy.

Analizując badanie pod kątem podziału na profesje widoczne jest, iż poczucie zagrożenia utratą pracy najsilniej odczuwają specjaliści ds. sprzedaży i marketingu. Spędza ona sen z powiek aż 6 z 10 pracowników handlu i usług.

– Mimo wielu działań  na rzecz równego traktowania przedstawicieli obu płci, kobiety są  bardziej zagrożoną zwolnieniami grupą pracowników. Stereotypy stale silnie wpływają na decyzje managerskie, przez co rynek pracy staje się coraz trudniejszy dla pań. Choć XXI stulecie nazwano wiekiem kobiet, aksamitne getto nadal zamyka je w schematycznych wzorcach myślenia ograniczonego do wychowywania dzieci, prowadzenia kuchni i lojalności…, która niestety nie jest dzisiaj ceniona przez wielu przedsiębiorców. W tym kontekście zrozumiała jest obawa kobiet przed utratą pracy – martwi je nie tylko perspektywa bezrobocia, ale przede wszystkim braku comiesięcznej pensji, która pozwala im regulować stałe opłaty i rachunki – komentuje Leszek Mellibruda, psycholog biznesu.

Połowa naszych rodaków boi się utraty pracy, ale nic nie robi, aby zabezpieczać się na taką ewentualność – nie oszczędza na „czarną godzinę”. Aż 49 proc. Polaków bez wypłaty nie przetrwałoby dłużej niż miesiąc. Niepokojące jest zestawienie tych informacji z najaktualniejszymi danymi Głównego Urzędu Statystycznego, według których średni czas poszukiwania pracy w Polsce wynosi aż 11 miesięcy! Jedynie 8 proc. badanych mogłoby bez trudu utrzymać siebie i swoje rodziny przez ten czas.

Stałe płatności domowe, rodzina na utrzymaniu i niepewna przyszłość w dzisiejszych czasach, skłoniły BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń do wprowadzenia innowacyjnego produktu ubezpieczeniowego – Ochrona Płatności. Ubezpieczenie to zapewnia  klientom ochronę w sytuacji utraty pracy lub zdolności do pracy wskutek choroby, w następstwie nieszczęśliwego wypadku lub pobytu w szpitalu. W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem, klient może otrzymywać przez sześć kolejnych miesięcy 400 zł, 700 zł lub 1000 zł w zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia, które może przeznaczyć na spłatę stałych zobowiązań domowych takich jak prąd, gaz, telefon, czynsz.

– Nasz nowy produkt spełnia oczekiwania klientów gwarantując im poczucie  bezpieczeństwa w  sytuacjach, których najczęściej  się  w życiu obawiają. Ochrona Płatności to produkt niedrogi, z szerokim wachlarzem ochrony ubezpieczeniowej, dający się dopasować do różnych potrzeb klientów – tłumaczy Mieczysław Putkowski, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Produktów BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń.

Ochrona Płatności to nowość na rynku, gdyż zazwyczaj tego typu produkty są oferowane dodatkowo do ofert kredytowych i ich celem jest pomoc w spłacie kredytu. Ochrona Płatności to pierwsze ubezpieczenie, które nie jest bezpośrednio powiązane z produktem bankowym i którego cel jest bardziej ogólny – zabezpieczenie bieżących płatności domowych. Może je kupić każdy klient posiadający konto osobiste. Ochrona Płatności dostępna jest w trzech wariantach różniących się wysokością sum ubezpieczenia oraz wysokością pojedynczych świadczeń. Klient może wybrać wariant najbardziej pasujących do jego potrzeb.

Więcej informacji o produkcie na www.bzwbkaviva.pl

Źródło: Aviva

aviva bz wbk praca ubezpieczenia 2010-01-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: aviva bz wbk praca ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
09.11.2025 (11:00) – informacja prasowa

Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”

Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym …

a 0 zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
07.11.2025 (15:09) – informacja prasowa

zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA

zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …

a 0 Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
07.11.2025 (15:07) – informacja prasowa

Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …

a 0 Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
07.11.2025 (15:02) – informacja prasowa

Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej

Bank BPS rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „Otwarci na ludzi” z udziałem dyrektorów i kierowników swoich …

a 0 PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm
07.11.2025 (15:00) – informacja prasowa

PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że największym zaufaniem klientów branży leasingowej cieszy się PKO Leasing – …

a 0 Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych
07.11.2025 (14:57) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych

Firma nieodpłatnie użyczyła 10 samochodów wybranym jednostkom OSP. Akcja ma szerszy kontekst – obejmuje też …

PRNews.pl

Zobacz również

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Who is who

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

moretage Firm:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek. Nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. Pożyczki …

wt., 11 lis 2025 (09:30) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców