Wyselekcjonowane przez Acxiom do bazy ‘młodych, perspektywicznych klientów’ osoby, nie przekroczyły jeszcze 29 roku życia i odznaczają się interesującymi z punktu widzenia potencjalnych zachowań zakupowych cechami. Dużo częściej niż przeciętni Polacy korzystają z bankowości internetowej, chociaż grupa ta jest jeszcze stosunkowo niewielka (zaledwie 5%), co oznacza, że w tym obszarze istnieje duży potencjał do zagospodarowania. Generalnie warto zadbać i pomyśleć o komunikacji ze studentami, szczególnie w kontekście oferty usług finansowych, kiedy to stawiają oni pierwsze kroki w tym obszarze. W bazie Acxiom znalazło się prawie 50% żaków, którzy nie posiadają jeszcze żadnego konta bankowego – może czas zaproponować im odpowiednie do ich potrzeb rozwiązanie?
Studenci to także często pionierzy jeśli chodzi o korzystanie z różnych nowinek technologicznych. Wielu z nich nie potrafi sobie wyobrazić nauki i pracy bez pomocy komputera. Tymczasem własnym sprzętem komputerowym może pochwalić się tylko 33.%. Pozostali wciąż czekają na atrakcyjną ofertę. Dwukrotnie częściej niż przeciętny respondent Acxiom, posiadają oni telefon komórkowy w systemie pre-paid (10% wobec 20%).
Osoby po 20-tce lubią aktywnie spędzać czas i mają różnorodne hobby. W kręgu ich zainteresowań są takie dyscypliny jak sport, dyskoteki, ale także bardziej wyrafinowane pod względem intelektualnym – polityka, kultura, kino, podróże czy samokształcenie. Ze szczególną uwagą przyglądają się ofertom szkół językowych. Zainteresowanie nauką języków obcych deklaruje blisko 40% z nich.
Do ich ulubionych magazynów i czasopism należą: ‘Focus’, ‘National Geograpic’, ‘Wprost’, ‘Polityka’ jak również ‘Cosmopolitan’ i ‘Claudia’ popularne wśród studentek. Studenci lubią być ‘na czasie’ zgodnie z obowiązującymi trendami i wykazują ogromną wrażliwość na produkty markowe. Świadczą o tym najczęściej wybierane przez nich ‘brandy’ z obszaru dóbr szybko zbywalnych: kawy – Tchibo, Jacobs, Nescafe, słodycze – Princessa, Snickers, Prince Polo czy piwa – Żywiec, Lech, Heineken, Redds.
Aktywny tryb życia to spotkania z przyjaciółmi i rozrywki poza domem. Są raczej ciężko uchwytni i przed telewizorem spędzają stosunkowo mało czasu (33% mniej niż .2 godziny dziennie). Marketing bezpośredni może być więc skutecznym i ciekawym kanałem dotarcia do tej grupy osób.
Gotowa do wykorzystania dla celów komunikacji bezpośredniej baza studentów, znajduje się już w ofercie Acxiom i może być udostępniana zainteresowanym klientom.