Jak podaje dzisiejsza Gazeta Prawna, ostatnie miesiące zakończyły się spadkiem cen reklam o 10-15 proc. Okazuje się jednak, że tradycyjne formy marketingu – w prasie czy telewizji, niekoniecznie cieszą się zainteresowaniem branży ubezpieczeń direct. Wiodące w tym zakresie towarzystwa wydawały na marketing w pierwszej połowie roku mniej pieniędzy niż we wcześniejszych okresach.
„Directy nie opierają swojej strategii reklamowej wyłącznie na telewizji, ale w dużej mierze na kampaniach internetowych realizowanych w modelu CPA (z ang. Cost per Action, w którym płaci się za np. wejście na stronę direct przez kliknięcie banera na danej stronie) oraz na korzystaniu z baz danych (Aviva Direct jest siostrzanym podmiotem największego na rynku OFE i jednego z większych ubezpieczycieli na życie)„, czytamy w Gazecie Prawnej.
Bez względu na wydatki ponoszone na reklamę, udział produktów ubezpieczeniowych sprzedawanych w systemie direct systematycznie się zwiększa, wraz ze wzrostem rozmiarów społeczeństwa informacyjnego.
Więcej informacji w artykule Marcina Jaworskiego ‚Tylko 70 mln zł wydały na reklamę największe towarzystwa direct” w dzisiejszej Gazecie Prawnej, forsal.pl, s. A5.
mw
Więcej informacji na temat ubezpieczeń w Dziale Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl