mBank rozszerzył działanie mobilnej autoryzacji na wpłaty i wypłaty gotówki w placówkach. Przekonuje, że dzięki temu obsługa jest szybsza, a bank i klient nie gromadzą papierowych potwierdzeń. To pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce.
Mobilna autoryzacja została udostępniona pierwszym klientom pod koniec 2016 roku, a w stałej ofercie znajduje się od kwietnia 2017 r. Usługa zastępuje SMS-y autoryzacyjne – w trakcie dokonywania płatności klient dostaje powiadomienie push z aplikacji mobilnej. Zamiast przepisywać kod z SMS należy je zatwierdzić.
Do niedawna mobilna autoryzacja służyła do zatwierdzania jedynie transakcji internetowych, ale jak informuje bank w komunikacie prasowym – od września dostępna jest także dla wpłat i wypłat w placówkach. Klient nie musi czekać na wydrukowanie potwierdzenia, dzięki czemu – jak przekonuje bank – oszczędza czas. Według analiz banku, czynność ta mobilnie odbywa się 15 proc. szybciej niż standardowo.
Mobilną autoryzację udostępnia także ING Bank Śląski, ale działa ona tylko dla niektórych operacji. Nad wdrożeniem usługi pracują także Bank Zachodni WBK i PKO BP, o czym mogliście dowiedzieć się jako pierwsi czytają tę lub tę notkę.