Monika Andreas objęła stanowisko dyrektora Departamentu Marketingu (Chief Marketing Officer) HSBC Bank Polska SA, należącego do Grupy HSBC, jednej z największych instytucji finansowych na świecie.
Jednocześnie z powołaniem Moniki Andreas na to stanowisko bank podniósł rangę marketingu w swojej strukturze i strategii. Nowa szefowa marketingu będzie podlegała bezpośrednio zarządowi banku. Ruch ten ma związek z dużymi aspiracjami HSBC dotyczącymi rozwoju banku w Polsce i ważną rolą, jaką w realizacji planów tej instytucji odgrywa marketing.
Realizując strategię, bank koncentruje się na oferowaniu usług bankowości osobistej klientom zamożnym i przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej, oferowaniu bankowości komercyjnej, która przynosi znaczące korzyści dla firm działających na rynkach międzynarodowych oraz na umocnieniu pozycji na rynku usług skarbowych w obszarze organizacji emisji papierów wartościowych w sektorze publicznym.
Nowa szefowa marketingu będzie odpowiedzialna za budowanie i realizację strategii marketingowej HSBC w Polsce. Monika Andreas ma 15-letnie doświadczenie w marketingu, zdobyte w trakcie pracy zarówno w instytucjach finansowych, jak i w branży FMCG oraz telekomunikacyjnej. Od połowy 2006 roku pełniła funkcję dyrektora Departamentu Marketingu AXA Towarzystwo Ubezpieczeń SA, a wcześniej przez 2,5 roku była dyrektorem Marketingu i Rozwoju Produktów w Pionie Bankowości Detalicznej Banku Pekao SA.
W latach 2000-2003 kierowała Pionem Marketingu w ING Nationale Nederlanden. Efekty jej pracy zostały dwukrotnie wyróżnione przez jurorów prestiżowego konkursu Effie (w 2001 i 2005 roku). W latach 2006-2007 zasiadała w kapitule tego konkursu. Przed 2000 rokiem była związana z Procter&Gamble oraz Netia Telekom SA.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz miłośniczką gór i nauk ścisłych.
Źródło: HSBC Bank Polska