Morizon.pl uruchomił usługę wyszukiwania i prezentowania nieruchomości wg kryteriów dotychczas niemożliwych do sprecyzowania przez klienta w tradycyjnych wyszukiwarkach. Nowy produkt zmienia znacząco rolę wyszukiwarki i jej użytkownika w procesie wyszukiwania nieruchomości.
Czasochłonne przeglądanie serwisów nieruchomości i zapoznawanie się z ofertami leżało dotychczas po stronie użytkownika. Nowa oferta Morizona odwraca te role, kładąc całą pracę związaną z wyszukaniem nieruchomości po stronie serwisu. Dzięki temu strony procesu wyszukiwania łączą się ze sobą znacznie szybciej i precyzyjniej, niż w modelu tradycyjnych serwisów ogłoszeniowych. Usługa pozwala bowiem użytkownikom Morizona na tworzenie „otwartych zapytań” o dostępność ofert nieruchomości o pożądanych cechach, trudnych lub niemożliwych do zdefiniowania w standardowej wyszukiwarce. O znalezieniu nieruchomości spełniających te kryteria, klient zostanie poinformowany.
Schemat działania usługi jest prosty i przyjazny użytkownikowi, którego jedynym zadaniem jest wypełnienie formularza, w którym określi kryteria cechujące poszukiwaną nieruchomość. Jeśli ma szczególne oczekiwania wykraczające poza „standardowe” kryteria opisujące nieruchomość, informuje o nich w polu „Opis”. Morizon przekazuje sprecyzowane zlecenie do wybranych, współpracujących z portalem biur nieruchomości, które posiadając odpowiednią ofertę, bądź oferując wsparcie w procesie wyszukania najlepszej nieruchomości, będą kontaktować się z zainteresowaną osobą. Ta, sama decyduje, ilu partnerom Morizona zostanie przekazane zapytanie.
Nowy produkt w prosty, ale efektywny sposób ułatwia komunikację miedzę dwoma podmiotami procesu wyszukiwania nieruchomości, klientem i oferentem reprezentowanym przez biuro nieruchomości – mówi Bolesław Drapella, Prezes Zarządu Morizon S.A., właściciela morizon.pl. – Użytkownikom naszego serwisu oszczędza czas i ułatwia wyszukiwanie, biurom nieruchomości zwiększa efektywność sprzedaży dokonywanej z pomocą morizon.pl. To nasz kolejny krok na drodze automatyzacji i upraszczania procesów pośrednictwa kupna-sprzedaży na rynku – dodaje Drapella.
Dzięki sprzedaży „zapytań otwartych” biurom nieruchomości, nowa funkcjonalność traktowana jest przez Spółkę jako dodatkowe źródło jej dochodów. Pozyskanie danych statystycznych pochodzących z wypełnianych przez użytkowników formularzy dostarczy Morizonowi informacji o zapotrzebowaniu oraz trendach rynku i pozwoli przedstawić je uczestnikom rynku oraz mediom w postaci obiektywnych raportów. Korzystanie z usługi z poziomu użytkownika serwisu jest bezpłatne.
Źródło: Morizon.pl