W Google Play pojawiła się aktualizacja aplikacji mobilnej Getin Banku. Nowa wersja wprowadza istotną zmianę: umożliwia jednoczesne korzystanie z aplikacji posiadaczom kont w Getin Banku i Getin Online.
O aplikacji mobilnej Getin Banku pisałem szerzej w recenzji opublikowanej w serwisie Bankier.pl. Jestem zdania, że jest to jedna z ciekawszych i wygodniejszych aplikacji mobilnych oferowanych przez nasze banki. Ma szybkie logowanie tzw. wężykiem, umożliwia personalizację pulpitu i skanowanie kodów QR. Wśród największych wad zwracałem uwagę na „rozpinanie się” aplikacji z bankiem i resetowanie ustawień po każdej aktualizacji, ganiłem też Getin za udostępnienie jednej aplikacji dla dwóch marek (Getin Bank i Getin Online) W efekcie klient posiadający konta w obu bankach (na przykład ja) musiał się zdecydować, do którego konta podpiąć aplikację.
Nowa aktualizacja dostępna od wczoraj w Google Play eliminuje oba problemy. Po aktualizacji po raz pierwszy nie nastąpiło „rozpięcie się” aplikacji z bankiem. Na stronie logowania pojawiła się natomiast dodatkowa ikonka umożliwiająca przełączanie między profilami. Wystarczy utworzyć dodatkowy profil i przypisać mu drugą markę. Później na ekranie głównym wybieramy bank, do którego się logujemy.
Getin rozwiązał problem dostępności aplikacji mobilnej dla różnych marek. Trochę w nietypowy sposób, ale ma on swoje zalety – nie obciąża telefonu dodatkową aplikacją. Już teraz Getin proponuje dwa programy do obsługi ROR-ów: Getin Mobile i Oszczędź sobie. Trzeci byłby już drobną przesadą. Klon getinowej aplikacji mobilnej dostępny jest także dla klientów Idea Banku – to aplikacja MobiPay. Nazwa trochę dziwna, bo kojarzy się systemem płatności mobilnych rodem z Afryki. Na wdrożenie aplikacji mobilnej czekają jeszcze klienci Open Finance.
Napisz do autora: [email protected]