Konkurs został zorganizowany już szósty raz przez Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. i Gdańską Akademię Bankową. Honorowy patronat nad konkursem objęli Prezes Narodowego Banku Polskiego – Leszek Balcerowicz i Prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń – Jerzy Wysoki. Do konkursu zgłoszono 30 produktów bankowych.
Plany Finansowe – to kombinacja rachunku bieżącego, depozytowego, oszczędnościowego, kredytów i kart płatniczych. Nowe produkty MultiBanku skierowane są do wszystkich zainteresowanych zakupem mieszkania, domu, samochodu lub innych dóbr. Osobom posiadającym już zaciągnięte kredyty w różnych instytucjach Plany Finansowe pozwolą zintegrować zadłużenie w jednym banku. Takie rozwiązanie zaoszczędzi czas potrzebny do obsługi kredytów, a także zredukuje liczne opłaty i prowizje.
Klienci MultiBanku w ramach jednego z Planów Finansowych sami decydują o harmonogramie i wysokości spłat kredytu. Każda wpłata automatycznie zmniejsza zadłużenie wobec banku, pozwalając jednocześnie dysponować zgromadzonymi środkami do wysokości przyznanego limitu. Jedną z najistotniejszych cech Planów Finansowych jest sposób naliczania odsetek. Liczone są one codziennie, od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu. Maksymalny okres spłaty kredytu wynosi do 25 lat.
Jeżeli kredyt z Planu Finansowego Klienci MultiBanku wykorzystają na cele mieszkaniowe (zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 21 listopada 2001) odsetki od niego można odliczyć od podstawy opodatkowania.
MultiBank do zarządzania Planami Finansowymi przygotował specjalny serwis internetowy umożliwiający w łatwy sposób planowanie harmonogramu spłat kredytów i przeprowadzanie symulacji.
Oprocentowanie kredytów w ramach Planów Finansowych wynosi się od 9,60% PLN, od 3,90% w CHF, od 4,90% USD, 5,40% EUR w skali roku. Klienci MultiBanku, którym przyznano Plan Finansowy – MultiPlan lub MultiPlan Walutowy – kredyt odnawialny, gotówkowy, czy samochodowy mogą otrzymać oprocentowany taką samą niską stopą jak kredyt hipoteczny – od 9,60% PLN w skali roku.
Nowatorskie produkty zostały przygotowane na podstawie danych zebranych w czasie akcji „Życiowy Plan”. W ramach tego projektu MultiBank zebrał od ponad 8000 Internautów opinie o różnych aspektach ofert bankowych, dając możliwość zaprojektowania idealnego produktu dopasowanego do potrzeb Klienta.