Jurorzy konkursu – przedstawiciele amerykańskiej organizacji LACP (League of American Communications Professionals) – wybrali projekt spośród kilkuset zgłoszeń z całego świata. Kryteria obejmowały m.in. ocenę przyjętej strategii, skuteczności, jakości i rzetelności realizacji kampanii. Nagroda dla „Odnaleźć siebie” jest kolejnym wyróżnieniem projektu. W tym roku program otrzymał też nagrodę „Złoty Spinacz” w kategorii „program społeczny”.
Celem nagrodzonego programu jest przełamywanie barier społecznych związanych z leczeniem psychiatrycznym. Elementami programu były m.in. cykl otwarć bezpłatnych Centrów Pomocy w całej Polsce w miejscach, które nie kojarzą się z pomocą psychiatryczną, tworzenie możliwości dialogu osób cierpiących na choroby psychiczne i osób zdrowych, działania edukacyjne ukierunkowane na budowanie świadomości dróg diagnostyki i leczenia schorzeń. Partnerem programu jest polska firma farmaceutyczna Adamed.
Magellan Awards 2005 to piąta edycja corocznego konkursu branży marketingowej. Organizatorem jest LACP – organizacja skupiająca profesjonalistów z dziedziny komunikacji.
Nagrody przyznawane są za programy public relations w pięciu głównych kategoriach (Community Relations, Crisis Communications, Employee Communications, Product/ Service Communications) dotyczących różnych obszarów komunikacji oraz w kilku podkategoriach dodatkowo określających charakter kampanii. Celem konkursu jest promowanie najwyższych standardów w dziedzinie komunikacji. Konkurs adresowany jest do firm i organizacji z całego świata.