PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNajbardziej przyjazne sklepy w Polsce – wyniki raportu Koszyk Roku 2022

Najbardziej przyjazne sklepy w Polsce – wyniki raportu Koszyk Roku 2022

Informacje 26.04.2022 (10:28) informacja prasowa

Martes Sport, Black Red White i Media Expert to zwycięzcy czwartej edycji raportu Koszyk Roku – ogólnopolskiego badania branży e-commerce. Sklepy, które mogą pochwalić się najlepszym UX, zostały wyłonione spośród 100 największych e-commerców w Polsce. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Answear, Castorama, Tchibo, 50style, SFD, Media Markt i Sizeer.

Koszyk Roku jest organizowany przez Twisto, A Zip Company przy pomocy agencji Edisonda. Partnerami raportu są Mastercard i Tpay. Jest to największe badanie jakości sklepów internetowych, które organizowane jest już po raz czwarty. W poprzedniej edycji raportu w najlepszej trójce znalazły się: Media Expert, Wittchen oraz Media Markt.

– W tym roku nie badaliśmy całego sklepu – skupiliśmy się na jednej ścieżce zakupowej klienta, czyli testowaliśmy robienie zakupów przez urządzenie mobilne. Sprawdzaliśmy cały proces – od włożenia produktów do koszyka, po płatności, przez rejestrację i logowanie, a dodatkowo przeprowadziliśmy ankietę, w ramach której zapytaliśmy e-sklepy, jak płatności odroczone wpływają na ich wyniki sprzedażowe – mówi Adam Miziołek, Country Manager Twisto w Polsce. – Tegoroczna edycja badania niesie dużą wartość dla e-commerców. Pokazuje bowiem, jak w prosty sposób wdrażając dobre praktyki, można poprawić doświadczenie zakupowe klienta. Jak pokazują badania, udział handlu online nadal rośnie – wg ostatniego raportu Gemius już 77% badanych przynajmniej raz dokonało zakupów w internecie. Dlatego chcąc zyskać przewagę konkurencyjną, należy szczególnie zadbać o UX sklepu, w tym odpowiedni wybór metod płatności – dodaje.

Najbardziej przyjazne sklepy – ranking

Analiza ponad stu e-commerców pod kątem przeszło stu kryteriów pokazała, że najbardziej przyjazne sklepy to: Martes Sport, Black Red White i Media Expert. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się sklepy z wielu sektorów, jednak prym w najlepszych rozwiązaniach dla klienta wiodą branże: elektroniczna, fashion i wyposażenia domu.

Tegoroczne badanie pokazuje także, że już nie tylko rozpoznawalne i wszystkim znane brandy przykładają ogromną wagę do UX. W rankingu znalazły się również mniejsze  podmioty jak Tchibo czy 50Style, które mogą pochwalić się świetnym doświadczeniem kupujących i cieszą się uznaniem klientów. To pokazuje, jak ważne jest zadbanie o takie kwestie jak koszyk, płatności, proces rejestracji i logowania, które są jednymi z najistotniejszych w procesie zakupowym klienta.

TOP 10 rankingu Koszyk Roku 2022

  1. sklepmartes.pl
  2. brw.pl
  3. mediaexpert.pl
  4. answear.com
  5. castorama.pl
  6. tchibo.pl
  7. 50style.pl
  8. sklep.sfd.pl
  9. mediamarkt.pl
  10. sizeer.com

Dobre praktyki – rejestracja, logowanie, walidacja danych

Koszyk Roku to przede wszystkim dobre praktyki wprowadzane przez e-sklepy. Jednym z ważniejszych etapów, który może przesądzić o dokończeniu transakcji przez klienta, jest rejestracja, logowanie i walidacja danych. Pod tym względem liderami są sklepy takie jak: brw.pl, ezebra.pl, sephora.pl czy castorama.pl.

Co zatem jest obecnie trendy w branży e-commerce? Jak pokazało badanie, 78% największych sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, a 43% udostępnia alternatywne formy logowania, np. za pomocą mediów społecznościowych. Dodatkowo 59% badanych e-sklepów nie wymaga od klienta weryfikacji konta poprzez naciśnięcie linku aktywacyjnego czy choćby wpisanie kodu SMS, tym samym ułatwiając znacznie proces rejestracji.

Na uwagę zasługuje fakt, że już 93% przebadanych sklepów pokazuje komunikat o błędzie obok nieprawidłowo wypełnionego pola. Z kolei blisko połowa (48%) dla wartości liczbowych pokazuje autokorektę formatowania. Dzięki temu np. podczas wpisywania numeru telefonu, system koryguje format do poprawnego – klient nie musi tracić czasu na wprowadzenie zmian w tym polu, ponieważ system sam poprawia format na właściwy, wszystko dzieje się automatycznie.

– Czas, wygoda i elastyczność to czynniki, które mają ogromny wpływ na pozytywne zakończenie procesu zakupowego przez klienta. Jak najszybsze przejście niezbędnych formalności jest kluczowe, aby nie porzucił on koszyka. Niestety w wielu e-sklepach nadal proces rejestracji, logowania i wprowadzania danych to najsłabsze punkty całego serwisu. Tylko blisko co czwarty badany sklep (24%) ma na swojej stronie taką funkcjonalność jak autouzupełnianie formularza. Elementy, nad którymi wiele e-sklepów musi popracować, są m.in. zbyt długie formularze, brak szybkiej walidacji czy wydłużony czas oczekiwania na maila z kodem do rejestracji konta – tłumaczy Adam Miziołek, Country Manager Twisto w Polsce.

Koszyk zakupowy – jak to robią najlepsi

Koszyk to najwrażliwszy element procesu zakupowego. Źle skonstruowany, może prowadzić do porzucenia go przez klienta. Dlatego firmy spędzają dużo czasu nad jego projektowaniem, tak, aby był jak najbardziej intuicyjny i prowadził użytkownika „za rękę” do momentu finalizacji zakupu. Kto zatem robi to najlepiej? Jak pokazuje badanie Koszyk Roku 2022, liderami w tej kategorii są sklepy: 50style.pl, sklepmartes.pl, sklep.sfd.pl czy sizeer.com.

– Koszyk to jeden z najważniejszych elementów na stronie. Jedno niedociągnięcie może sprawić, że użytkownik opuści sklep i pójdzie do konkurencji. Co ciekawe, ważną rolę już na tym etapie ścieżki zakupowej odgrywają płatności. Klienci zazwyczaj od początku chcą wiedzieć, jakie metody płatności oferuje sklep, ale warto również w koszyku, czyli przed „przejściem do kasy”, poinformować ich w jaki sposób będą mogli zapłacić. Świetnie sprawdzają się tutaj banery udostępniane przez operatorów płatności – wyjaśnia Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay. – Wyniki raportu pokazują również, że ponad połowa przebadanych sklepów pozwala na wybranie opcji BLIK przed przejściem do bramki płatniczej. To dane, które bardzo cieszą, ponieważ pokazują, że rośnie świadomość sprzedawców co do konieczności przyspieszania i ułatwiania e-zakupów. BLIK to aktualnie najpopularniejsza metoda płatności online – warto wyeksponować ją na etapie koszyka – dodaje.

Firmy, które najlepiej dopracowały ten element strony, m.in. opcję dodawania do koszyka mają w formie  warstwy, a nie nowego okna. Rozwiązanie to stosuje 73% analizowanych sklepów. Dzięki temu klienci nie muszą przełączać się między zakładkami. Z kolei szybsze przejście do kasy umożliwia 69% analizowanych e-sklepów. W pozostałych przypadkach klient musi najpierw zamknąć okno dodawania do koszyka, kliknąć w ikonę koszyka i dopiero zostanie przekierowany do kontynuowania zakupów.

Dobrą praktyką stosowaną przez najlepszych w tej kategorii jest informowanie o koszcie dostawy już w pierwszym widoku koszyka (opcja ta jest dostępna w 63% przebadanych sklepów), a także pokazywanie podsumowania zakupów na początku i końcu koszyka. Robi tak 73% analizowanych e-commerców.

Płatności – klienci lubią mieć wybór

Im więcej opcji płatności, tym mniejsza szansa na porzucenie koszyka, dlatego polskie e-commercy wciąż poszerzają liczbę dostępnych metod finalizacji zakupów. Najpopularniejszą metodą, dostępną we wszystkich analizowanych sklepach, jest BLIK, a także płatność za pomocą karty. W przypadku BLIKA 59% sklepów umożliwia wybranie tej opcji przed przejściem do pay-by-linka, w przypadku karty jest to 64% e-commerców. Co ciekawe, nadal 1/3 ankietowanych sklepów (37 proc.) umożliwia płatność za pomocą przelewu tradycyjnego.

– W zakupach w internecie kluczowa jest wygoda i bezpieczeństwo. Powinniśmy łatwo i bez problemów móc skorzystać z funkcjonalnych i intuicyjnych form płatności. Dlatego przejrzysta ścieżka zakupowa, zwłaszcza w kontekście płatności jest bardzo ważnym elementem w e-sklepach – komentuje Daria Auguścik, dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe. – Badania Mastercard pokazują, że konsumenci częściej wracają do tych e-sprzedawców, którzy oferują możliwość zapisania danych karty płatniczej na stronie sklepu, dlatego rozwijamy takie rozwiązania jak Card on File, dzięki którym kupujący może w bezpieczny sposób zapisać kartę i później korzystać z niej przy kolejnych zakupach. Wspieramy e-przedsiębiorców w upraszczaniu procesu płatności, tak aby mogli oferować wygodne i bezpieczne rozwiązania których tak bardzo oczekują ich klienci. – dodaje.

Na uwagę zasługuje fakt, że w szybkim tempie rośnie dostępność elastycznych form płatności, takich jak Google Pay, Apple Pay czy Masterpass, a także płatności Kup teraz, zapłać później. W tegorocznej edycji badania odnotowaliśmy duży wzrost sklepów, które oferują możliwość skorzystania z BNPL – aż 73% przebadanych e-commerców posiada przynajmniej jedną opcję płatności odroczonych. Z kolei 32% audytowanych sklepów oferuje skorzystanie z więcej niż jednego operatora oferującego tę metodę płatności.

Dostępność różnych metod płatności to nie wszystko – ważna jest również edukacja konsumentów. Analiza sklepów pokazała, że jedynie 36% badanych e-commerców prezentuje oferowane metody płatności. Dodatkowo 84% sklepów umieszcza odpowiednie logo przy każdej formie płatności, ale tylko 33% wyjaśnia, jak działa dana płatność.

Płatności odroczone

Druga część raportu poświęcona została płatnościom odroczonym. Ankieta przeprowadzona wśród merchantów pokazała, że ponad połowa sklepów posiada płatności Kup teraz, zapłać później. Wśród głównych czynników wprowadzania BNPL w e-commerce, ankietowani wskazywali m.in. że jest to wygodna dla klientów forma płatności i że dzięki niej chcą pozyskać nowych klientów. Oprócz tego, wśród najważniejszych powodów wdrożenia BNPL, wskazywano, że była to opcja oferowana wraz z bramką płatniczą zaimplementowaną w sklepie.

Pełna wersja raportu i wyniki poszczególnych sklepów dostępne są na stronie https://www.koszykroku.pl/.

Źródło: Twisto

2022-04-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców