PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyNastroje konsumenckie w Polsce rosną

Nastroje konsumenckie w Polsce rosną

Analizy 19.09.2011 (08:26)

Nastroje konsumenckie w Polsce rosną trzeci tydzień, a rośnie także dynamika zmiany.  Drugi tydzień z rzędu rosną nastroje polskich konsumentów. Znacząco poprawia się ocena sytuacji gospodarczej kraju (+9 pkt.). Rosną także pozostałe składowe wskaźnika, ocena sytuacji finansowej o 3 pkt. i ocena klimatu zakupowego o 5 pkt.

Dodatnią wartość wciąż prezentuje wyłączni ocena sytuacji własnej badanych (5,5 pkt). W ocenach sytuacji gospodarczej kraju (-10 pkt) oraz ocena klimatu zakupowego (-15 pkt.) przeważają opinie negatywne. 

Jak dzisiaj ocenia Pan/Pani obecny stan Polskiej gospodarki?

wartość

Pozytywne

45%

Negatywne

55%

wskaźnik

-10%

Płeć

Kobieta

Mężczyzna

Doskonale

1%

1%

Dobrze

39%

49%

Źle

44%

36%

Bardzo źle

16%

14%

Ogółem

100%

100%

Wiek respondenta

18-24

25-34

35-44

45-54

55-64

65+

Doskonale

2%

0%

2%

1%

2%

2%

Dobrze

50%

37%

42%

44%

46%

41%

Źle

44%

50%

40%

40%

34%

36%

Bardzo źle

4%

13%

17%

15%

18%

22%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

Wykształcenie respondenta

podstawowe

zawodowe

średnie

wyższe

Doskonale

8%

1%

1%

1%

Dobrze

16%

33%

42%

54%

Źle

40%

45%

45%

31%

Bardzo źle

36%

21%

12%

14%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

 

Dochody

poniżej 1000

1000-1999

2000-2999

3000-3999

4000-4999

5000-7499

7500-10000

pow. 10000

Doskonale

2%

1%

1%

0%

0%

0%

0%

0%

Dobrze

29%

37%

55%

67%

76%

77%

43%

100%

Źle

46%

46%

33%

24%

19%

23%

29%

0%

Bardzo źle

22%

17%

11%

9%

5%

0%

29%

0%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

 

 

wielkość miejscowości

wieś

małe miasto

średnie miasto

duże miast

Doskonale

1%

1%

0%

3%

Dobrze

35%

41%

45%

53%

Źle

44%

41%

42%

33%

Bardzo źle

19%

17%

13%

11%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

 


Jak ocenia Pan/Pani obecny stan swoich finansów osobistych?

wartość

Pozytywne

53%

Negatywne

47%

wskaźnik

5%

Płeć

Kobieta

Mężczyzna

Doskonale

1%

2%

Dobrze

49%

54%

Źle

35%

34%

Bardzo źle

16%

10%

Ogółem

100%

100%

Wiek respondenta

18-24

25-34

35-44

45-54

55-64

65+

Doskonale

2%

0%

1%

1%

2%

2%

Dobrze

69%

62%

52%

52%

42%

38%

Źle

25%

29%

39%

33%

37%

40%

Bardzo źle

4%

9%

9%

14%

19%

19%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

 

Wykształcenie respondenta

podstawowe

zawodowe

średnie

wyższe

Doskonale

2%

1%

2%

2%

Dobrze

31%

31%

50%

66%

Źle

42%

44%

37%

25%

Bardzo źle

26%

25%

11%

7%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

 

 

Dochody

poniżej 1000

1000-1999

2000-2999

3000-3999

4000-4999

5000-7499

7500-10000

pow. 10000

Doskonale

2%

1%

0%

4%

5%

5%

0%

25%

Dobrze

27%

43%

73%

79%

96%

91%

100%

75%

Źle

46%

42%

23%

18%

0%

5%

0%

0%

Bardzo źle

26%

15%

4%

0%

0%

0%

0%

0%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

 

 

wielkość miejscowości

wieś

małe miasto

średnie miasto

duże miast

Doskonale

1%

1%

1%

4%

Dobrze

45%

53%

53%

56%

Źle

36%

36%

35%

29%

Bardzo źle

18%

10%

10%

11%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

 


Biorąc pod uwagę obecne ceny produktów i usług oraz stan swoich finansów osobistych, jak określiłby Pan/Pani obecny czas na zakupy rzeczy których Pan/Pani potrzebuje i chciałby mieć?

wartość

Pozytywne

43%

Negatywne

57%

wskaźnik

-15%

Płeć

Kobieta

Mężczyzna

Doskonale

2%

2%

Dobrze

38%

43%

Źle

47%

48%

Bardzo źle

13%

7%

Ogółem

100%

100%

Wiek respondenta

18-24

25-34

35-44

45-54

55-64

65+

Doskonale

4%

1%

2%

1%

3%

2%

Dobrze

50%

39%

43%

37%

38%

37%

Źle

46%

52%

43%

51%

46%

45%

Bardzo źle

9%

12%

11%

13%

16%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

Wykształcenie respondenta

podstawowe

zawodowe

średnie

wyższe

Doskonale

6%

2%

2%

Dobrze

41%

35%

37%

47%

Źle

33%

41%

53%

45%

Bardzo źle

20%

24%

8%

5%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

Dochody

poniżej 1000

1000-1999

2000-2999

3000-3999

4000-4999

5000-7499

7500-10000

pow. 10000

Doskonale

2%

1%

3%

4%

0%

0%

0%

0%

Dobrze

27%

36%

50%

57%

70%

81%

33%

100%

Źle

49%

53%

42%

39%

30%

19%

67%

0%

Bardzo źle

22%

10%

5%

0%

0%

0%

0%

0%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

100%

wielkość miejscowości

wieś

małe miasto

średnie miasto

duże miast

Doskonale

2%

2%

1%

3%

Dobrze

34%

42%

34%

52%

Źle

47%

47%

59%

39%

Bardzo źle

17%

9%

6%

6%

Ogółem

100%

100%

100%

100%

O wskaźniku:

Instytut Badania Opinii “Homo Homini” 30 lipca 2011r. rozpoczął badanie konsumenckiego wskaźnika oceny sytuacji gospodarczej (wskaźnik nastroju konsumentów) opartego na analogicznym badaniu realizowanym w Stanach Zjednoczonych od 1985 roku pod nazwą Consumer Comfort Index. Zadaniem projektu jest oszacowanie jak Polacy oceniają polską gospodarkę, swoje finanse, a także klimat zakupowy. Badanie pozwoli także obserwować zmiany tych ocen w czasie. W konstruowaniu badania wykorzystano dokładnie tę samą metodologię oraz pytania, co we wpływowym Bloomberg Consumer Comfort Index.

Badanie jest prowadzone co tydzień, techniką wywiadów telefonicznych na losowej próbie 250 pełnoletnich mieszkańcach Polski. Wyniki opracowywane są z wykorzystaniem wywiadów z czterech ostatnich pomiarów (średnia krocząca) na łącznej próbie 1000 jednostek. Każdy pomiar składa się z trzech pytań dotyczących stanu polskiej gospodarki, stanu finansów osobistych oraz oceny klimatu dla zakupów towarów i usług. Od łącznego odsetka odpowiedzi pozytywnych odejmowany jest odsetek odpowiedzi negatywnych, następnie uzyskana wartość dzielona jest przez 3 (liczba pytań). Wartość wskaźnika może wahać się od 100 do -100. Wartości ujemne oznaczają przewagę negatywnych nastrojów, a dodatnie bardziej optymistyczne nastawienie konsumentów.

Wyniki prezentowane są także w podziale na wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania i wysokość dochodów. Kolejne prezentacje wskaźnika będą odbywały się w cotygodniowych odsłonach.

Źródło:

analizy gospodarka klient polska 2011-09-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy gospodarka klient polska

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Katarzyna Wiszniewska

Katarzyna Wiszniewska

PR Manager, Deutsche Bank Polska Katarzyna Wiszniewska…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców