PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNCR: Bankomaty nie muszą być tylko kosztem. To źródło oszczędności płynących z przeniesienia obsługi kasowej z oddziału

NCR: Bankomaty nie muszą być tylko kosztem. To źródło oszczędności płynących z przeniesienia obsługi kasowej z oddziału

Informacje 21.11.2017 (09:09) artykuł nadesłany
Karty

W Polsce działa ponad 23 tys. bankomatów, przy pomocy których tylko w pierwszej połowie 2017 r. dokonano ponad 360 milionów operacji. Pomimo nieustannie rosnącego ich wykorzystania, większość banków traktuje je przede wszystkim jako źródło kosztów. Nie musi tak być. Urządzenia samoobsługowe oferują cały szereg możliwości, które wykraczają poza ich dzisiejsze, „zwykłe” zastosowania.

Michal Mierzejewski,
Global Account Director – Central & South Eastern Europe, NCR Corporation

Mimo trwającej od lat rewolucji technologicznej, cyfryzacji, automatyzacji i dążeniu do maksymalizacji samoobsługi w bankowości, bankomaty są traktowane nieco po macoszemu. Banki widzą w nich urządzenia generujące przede wszystkim koszty. Powody są jasne. W ocenie banków, bankomat to maszyna, która nie zapewnia interakcji z klientem i nie daje możliwości sprzedaży produktów. Posiadanie bankomatów zwykle umożliwiało jedynie realizację wypłat i wpłat gotówki, czy sprawdzenie salda na rachunku. Efektem takiej polityki była rezygnacja z wielu okazji do zaproponowania klientowi nowego produktu czy usługi. Wydawać się może, że rosnąca popularność płatności online, kart zbliżeniowych i systemów płatności mobilnych sprawia, że wiele osób, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich, nie operuje już gotówką. Jednak, wbrew pozorom, gotówka ma się lepiej niż kiedykolwiek. Wraz ze wzrostem obrotu gotówkowego rośnie w Polsce zapotrzebowanie na urządzenia samoobsługowe.

Czysty zysk?

Martyna Kubiak Relationship Manager, NCR Corporation

Biorąc pod uwagę możliwości i funkcjonalności, jakie niosą współczesne maszyny samoobsługowe, pojawia się coraz więcej korzyści płynących z ich posiadania. Wprawdzie banki nie mogą zarabiać na działalności pozafinansowej, np. sprzedaży powierzchni reklamowej na ekranie maszyny. Istnieje jednak wiele innych rozwiązań, które będą uzasadniać ponoszone koszty zakupu i utrzymania maszyn, jak również – w zależności od przyjętej polityki ich stosowania – przynosić wymierne zyski. Od korzyści bezpośrednich, płynących z opłat za usługi świadczone na rzecz klientów innych banków, czy też za transakcje w walucie karty, nawet ważniejsze są te wynikające z faktu, że bankomaty są najczęstszym punktem kontaktu banku z klientem.

Dzięki temu mogą być dla banków źródłem oszczędności płynących z przeniesienia obsługi kasowej z oddziału bankowego. Czynnościami takimi jak wpłaty, wypłaty, przelewy, opłaty rachunków, zakładanie konta, nie musza zajmować się pracownicy oddziałów. Zamiast tego mogą oni skupić się np. na pracy konsultacyjnej i sprzedaży produktów. Oszczędności te zwiększą się jeszcze bardziej dzięki wprowadzeniu nowoczesnych maszyn, zaprojektowanych zgodnie z oczekiwaniami klientów. Płaskie, wielofunkcyjne i dotykowe ekrany, możliwość „szycia produktów na miarę danego klienta”, doradztwo konsultanta on-line, realizacja przelewu,  czy udzielenie pożyczki to funkcjonalności, jakie bank będzie mógł zaproponować klientowi za pośrednictwem urządzenia samoobsługowego. Rozwiązania systemowe oferowane m.in. przez NCR umożliwiają partnerom udostępnienie dodatkowych usług, takich jak wykupienie ubezpieczenia, zakup biletu, doładowanie karty.  Tego typu usługi generują dodatkowe przychody dla banków.

Frontem do klienta

Dzięki implementacji innowacyjnych urządzeń samoobsługowych i oprogramowaniu nowej generacji, banki mają możliwość indywidualnego podejścia do każdego klienta. Najprostsze rozwiązania to rozpoznanie języka, którym posługuje się klient, powitanie go po imieniu, czy złożenie życzeń urodzinowych – jeśli takie dane są w systemie CRM banku. Im więcej dostępnych danych, tym bardziej spersonalizowana jest obsługa i tym lepiej skrojona dla klienta oferta, pozwalająca np. na zaproponowanie produktów inwestycyjnych czy karty kredytowej klientom o określonym profilu.

Bank otrzymuje również możliwość dotarcia z informacją czy produktem do wybranych, określonych grup klientów w określonym czasie – tym samym zwiększając skuteczność akcji promocyjnych i efektywność funkcjonowania bankomatów. Urządzenia samoobsługowe mogą być również wykorzystywane do aktualizacji danych klienta – zapytać czy telefon lub email klienta są nadal aktualne i w razie konieczności je zmienić – można to zrobić jednym kliknięciem.

Banki blisko ludzi

Dzięki współczesnym systemom Omni-channel takim jak NCR Connections, bankomaty stają się istotnym elementem całościowej obsługi klienta we wszystkich kanałach – począwszy od ATMów, przez Internet, bankowość mobilną, call-center, aż do oddziałów bankowych. Dzięki temu np. wniosek o wydanie karty kredytowej lub udzielenie kredytu konsumpcyjnego złożony za pośrednictwem bankomatu może być procesowany przez call-center i oddział bankowy. Klient będzie na bieżąco informowany o postępie w kanale internetowym czy mobilnym.

Nie można zapominać również o istotnych korzyściach wizerunkowych, jakie banki mogą czerpać z sieci bankomatów. Oczywiście bankomaty z logotypem banku pełnią rolę wizerunkową i stanowią przedłużenie oddziału bankowego w wielu dodatkowych lokalizacjach. Jednak i tu technologia pozwala na znacznie większe możliwości, np. dzięki zaangażowaniu w inicjatywy z obszaru CSR. Możemy sobie wyobrazić, że w wybranym czasie, kiedy istnieje konkretna potrzeba społeczna, banki wyświetlają określone informacje, np. zachęcają do oddawania krwi w okresie wakacyjnym, proszą kierowców o uwagę na drodze w dni okołoświąteczne czy ostrzegają seniorów przed oszustami wyłudzającymi pieniądze metodą „na wnuczka”. Przykłady można mnożyć.

Nie wszystkie korzyści, jakie dają bankomaty są łatwe do zmierzenia. Jednak opisane powyżej możliwości pozwalają bankomatom nie tylko zarabiać na siebie, ale również stać się pozycją w bilansie, która przynosi przychody.

Michal Mierzejewski, Global Account Director – Central & South Eastern Europe, NCR Corporation

Martyna Kubiak, Relationship Manager, NCR Corporation

2017-11-21
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Elżbieta Anders

Elżbieta Anders

Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PKO Bank Polski…

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Marketingu i Komunikacji, Europ Assistance…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców