Zdaniem rodziców fotelik samochodowy jest zdecydowanie najważniejszym elementem wyprawki dla dziecka, ale tylko połowa z nich kupiła lub planuje dokonać zakupu przed narodzinami maleństwa – pokazują badania zrealizowane przez Biostat* na zlecenie Nest Banku. Ruszająca właśnie kampania Superfotelik – Chroni na bank! ma uświadomić rodzicom skalę problemu i propagować wiedzę na temat własciwego doboru fotelika samochodowego. Inicjatorem akcji jest Nest Bank, który uruchomił właśnie darmowy kredyt na foteliki bezpieczne dla dzieci**.
Bezpieczeństwo dzieci to kwestia niezmiernie ważna dla większości Polaków. Jak sprawdził Nest Bank ponad 50% rodziców uważa***, że wypadki samochodowe są największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ich dzieci. Niestety złudne poczucie bezpieczeństwa, brak fachowej wiedzy i środków finansowych ograniczają Polaków zakresie zapewnienia bezpieczeństwa swoim dzieciom. Inaugurując kampanię, bank likwiduje powyższe bariery i po raz kolejny podkreśla swoje szczególne zainteresowane bezpieczeństwem, zaradnością i opiekuńczością.
Nasz bank koncentruje się na potrzebach rodzin, a jedną z najważniejszych jest bezpieczeństwo dzieci. Rozumiemy to i dlatego chcemy umożliwić każdej polskiej rodzinie zakup fotelika samochodowego, który zapewni dziecku odpowiednią ochronę. Uruchamiając zupełnie bezpłatny kredyt na fotelik, dbamy o bezpieczeństwo rodzin. Spełniamy tym samym naszą obietnicę – mówi Bartosz Chytła, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.
Za 3 tygodnie rozpoczną się wakacje, czas wzmożonego ruchu na drodze. Aby bezpiecznie dotrzeć na miejsce wypoczynku, przed podróżą należy sprawdzić czy fotelik samochodowy pasuje do wzrostu i wagi dziecka. Jak pokazują badania, świadomość na temat przewożenia dzieci jest wciąż bardzo niska, a w pierwszym roku życia ponad 40% z nich podróżuje 2-3 razy w tygodniu. Co gorsze, są rodzice, którzy deklarują, że w ogóle nie korzystają z fotelika na krótkich trasach, a co czwarty respondent przyznaje, że dokonał zakupu w Internecie, bez wcześniejszego sprawdzenia czy pasuje on zarówno do dziecka, jak i samochodu.
Kampania Superfotelik ma pomóc rodzicom w zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno w podróży jak i w finansowaniu dobrze wybranych rozwiązań. Jesteśmy skoncentrowani na potrzebach rodzin i to dla nich będziemy rozwijać ofertę przyjaznych produktów bankowych, na których mogą polegać – mówi Maciej Pichlak, Dyrektor Marketingu.
W ramach kampanii opracowane zostały materiały informacyjne, w których partner merytoryczny akcji Paweł Kurpiewski z fotelik.info przedstawia 5 zasad, którymi należy się kierować zarówno przed, jak i po dokonaniu zakupu:
- Dobierz fotelik do wagi, wzrostu i wieku dziecka
- Przed zakupem przymierz fotelik do swojego samochodu
- Zmieniaj fotelik na większy w odpowiednim momencie – nie za późno i nie za wcześnie!
- Nie kupuj używanego fotelika, bo nie wiesz, z jakiego źródła pochodzi i w jakim jest stanie technicznym
- Nigdy nie używaj podstawki samochodowej – fotelik jest bezpieczniejszy dla dziecka.
Oszczędność czasu i pieniędzy płynąca z zakupów w Internecie jest w tym przypadku złudna – komentuje wyniki badania partner merytoryczny kampanii, Paweł Kurpiewski z fotelik.info. Niemal 2/3 rodziców nie montuje fotelika w samochodzie przed dokonaniem zakupu, a blisko połowa jest skłonna nabyć używany egzemplarz, jeśli zna jego wcześniejszych właścicieli. Od lat edukuję żeby zakup był doborem indywidualnym, bo fotelik żeby chronił podczas wypadku musi pasować i do dziecka i do samochodu. Dlatego podczas tej akcji będę wyrzucał źle dobrany sprzęt i namawiał wszystkich rodziców by zrobili to samo – dodał Kurpiewski.
W akcję zaangażowali się również znani rodzice Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, którym zależy na tym, by wspólnie promować dobre praktyki w podróżowaniu z dziećmi. Wzięli udział w ciekawym filmie edukującym: jak zatrudnić ochroniarza dla dziecka. Pod koniec projektu będzie można dowiedzieć się, że chodziło właśnie o fotelik i kwestię właściwego doboru z perspektywy rodzica.
Jestem mamą i bezpieczeństwo moich dzieci, jest dla mnie najważniejsze. – mówi Katarzyna Cichopek, ambasadorka kampanii. W kwestii bezpieczeństwa naszych dzieci nie przewidujemy żadnych kompromisów. Dlatego cieszymy się, że w ramach kampanii Superfotelik możemy pokazać innym rodzicom na co należy zwrócić uwagę, by dziecko było właściwie przewożone – dodaje Marcin Hakiel.
Akcję patronatem merytorycznym objął Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT). Kampanię wspierają Karol Zielonka, Zastępca Dyrektora ds. Badań oraz Paweł Posuniak, Kierownik Laboratorium Bezpieczeństwa Pojazdów, uznani praktycy z zakresu bezpieczeństwa pojazdów i biomechaniki, którzy dostarczają specjalistycznej wiedzy na temat rzeczywistej sytuacji podczas wypadków.
Ekspertem ze strony Komendy Stołecznej Policji jest st. asp. Robert Opas, który na co dzień obserwuje skutki nieodpowiedniego zabezpieczenia dzieci przed wypadkami samochodowymi.
*Badanie opinii dotyczące fotelików samochodowych, zrealizowane metodologią CATI na 900 respondentach, wykonane przez firmę Biostat na potrzeby kampanii Superfotelik,
**Darmowy kredyt, bez oprocentowania i prowizji dostępny jest dla klientów, którzy przedstawią dowód zakupu nowego fotelika samochodowego o wartości min.80% kwoty kredytu (nie mniej, niż 500 zł) w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy kredytu.
*** Badanie do raportu „State of Safety” na zlecenie firmy Britax, marzec 2015. 4500 ankietowanych respondentów (rodzice dzieci w wieku 0-11 lat).
Nest Bank