W najbliższy weekend 29-30 października na rynku usług finansowych pojawi się oficjalnie Nest Bank, który zastąpi dotychczasowy FM Bank PBP oraz jego marki handlowe: Bank SMART i BIZ Bank.
– Budujemy bank dla klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw. Bank, w którym cała rodzina znajdzie coś dla siebie – mówi Bartosz Chytła, pierwszy wiceprezes zarządu.
Zastąpienie dotychczasowej nazwy i marek nie będzie miało wpływu na umowy zawarte przez klientów z FM Bankiem PBP, będą one kontynuowane na dotychczasowych zasadach przez Nest Bank. Numery rachunków bankowych również pozostaną bez zmian.
Zmiana nazwy banku nie pociągnie za sobą zmian opłat i prowizji. Ponadto Nest Bank zapowiada utrzymanie usług, które cieszyły się największym zainteresowaniem w dotychczasowej ofercie, takich jak konto osobiste bez opłat (czyli 0 zł za otwarcie i prowadzenie konta, za wydanie i korzystanie z karty płatniczej oraz za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce).
Od poniedziałku 31 października klientów przywita nowa strona internetowa: www.nestbank.pl. Znajdzie się na niej m.in. 3 miesięczna Nest Lokata Witaj z oprocentowaniem 4% w skali roku oraz inne lokaty z podwyższonym oprocentowaniem. Również mikroprzedsiębiorstwa będą miały miłą niespodziankę w postaci darmowego konta – zarówno dla osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą, jak i spółek prawa handlowego.
W ofercie pojawi się też nowy produkt oszczędnościowy dla rodzin: Nest Rodzinne Oszczędności. To konto zaprojektowane z myślą o systematycznym, długoterminowym oszczędzaniu, również niewielkich kwot. Bank wspiera regularność w oszczędzaniu przez premie, które rosną wraz z liczbą posiadanych dzieci i okresem wpłat. Oszczędzanie za pomocą Nest Rodzinne Oszczędności nie wiąże się z ryzykiem inwestycyjnym i kosztami administracyjnymi, w tym opłatami za wcześniejsze zakończenie oszczędzania. – Ten produkt obrazuje filozofię działania Nest Banku: proste, bezpieczne produkty finansowe dla całej rodziny – zwraca uwagę wiceprezes Bartosz Chytła.
Zgodnie ze strategią „oceniamy biznes, a nie tylko papiery” Nest Bank już w październiku wdrożył nową ofertę kredytów dla przedsiębiorców rozliczających się z urzędem skarbowym na bazie Karty Podatkowej czy Ryczałtu ewidencjonowanego. W ramach finansowania przedsiębiorca może uzyskać nawet 100 tys. zł na 84 miesiące. – Dostępność finansowania to dla nas priorytet – wyjaśnia wiceprezes Bartosz Chytła. – Dlatego z naszych kredytów mogą korzystać również firmy nie wykazujące zysku księgowego, czy działające w takich branżach jak budownictwo czy transport.
W odróżnieniu od trendów w branży, zarządzający Nest Bankiem postawili na rozwój sieci placówek, które bardziej przypominają kawiarnię niż bank. W tym momencie logo Nest Banku figuruje na 12 placówkach własnych i 63 działających w sieci franczyzowej, którą bank rozwija głównie w mniejszych miastach. Docelowo sieć oddziałów własnych będzie liczyła 57 placówek, a franczyzowych – 300. Do własnej sieci sprzedaży bank planuje w najbliższym roku zatrudnić 250 doradców.
Ze względu na niezbędne prace modernizacyjne, w weekend 29-30 października klienci banku będą musieli poradzić sobie bez dostępu do systemu bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej (która 31 października będzie wymagać aktualizacji). Nie będzie też możliwości zakładania konta czy lokaty przez strony internetowe banku. Natomiast z kart płatniczych będzie można korzystać normalnie. Do dyspozycji klientów będzie infolinia, czynna w sobotę 29 października w godzinach 8.00 – 16.00, a w niedzielę 30 października w godzinach 8.00 – 20.00.