PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNiemieckie i na benzynę – tych aut szukali Polacy w 2013 roku

Niemieckie i na benzynę – tych aut szukali Polacy w 2013 roku

Wiadomości 13.03.2014 (10:22)

Serwis otoMoto.pl na podstawie statystyk z wyszukiwarki stworzył ranking najpopularniejszych pojazdów na polskim rynku. Co zmieniło się na naszym rynku przez ostatnie kilka lat i jakie są obecnie preferencje Polaków? Wszystko to znalazło się w raporcie „Internetowy Samochód Roku 2013”.


Zestawienie dziesięciu najczęściej poszukiwanych marek aut używanych od lat opanowały auta należące do niemieckich producentów, na czele z Volkswagenem, Audi i BMW. Dopiero na dalszych miejscach pierwszej dziesiątki pojawia się Fiat, Renault czy Toyota.

Najpopularniejszym modelem został – czwarty rok z rzędu – Volkswagen Golf (potem kolejno Audi A4 i Volkswagen Passat). Jednakże hitem polskiego rynku nie jest już 1,9 TDI. Polacy częściej wyszukiwali wersji z silnikiem benzynowym. Najpopularniejszy rocznik to 2008, a kolor czarny.

Mocno zmieniły się preferencje Polaków co do wybieranego rodzaju paliwa. Rok temu silnik diesla pojawiał się w połowie wszystkich zapytań o typ zasilania, teraz w zaledwie jednej trzeciej. Najmocniej wzrosła popularność pojazdów z LPG, ten parametr zaznaczało ponad 25 procent poszukujących.

– Szukamy oszczędności na paliwie, ale jesteśmy gotowi zapłacić za auto nieco więcej niż w ubiegłych latach – mówi Radosław Dobrołęcki, dyrektor serwisu otoMoto.pl – Najpopularniejszy przedział cenowy to „do 10 000 zł”. Ale częściej niż w poprzednich latach wybieramy opcję „do 20 000” czy „do 30 000”. Jeśli dodamy do tego 6-procentowy wzrost sprzedaży nowych aut w 2013 roku – to doniesienia z rynku motoryzacyjnego przestają brzmieć tak pesymistyczne.


W kategorii aut nowych najczęściej szukano Skody Octavii. To w końcu niekwestionowany lider wszystkich rankingów sprzedaży w Polsce. Przez ostatnie dwa lata ten model ustępował rumuńskiej Dacii Duster, która przebojem wdarła się na pierwsze miejsce wśród najczęściej wyszukiwanych aut nowych w latach 2011 i 2012.

Również w przypadku pojazdów użytkowych niemieccy producenci cieszą się największym zainteresowaniem – Mercedes i Volkswagen zajmują dwa pierwsze miejsca. Polskie akcenty znalazły się za to w innych kategoriach rankingu. Kolejny rok wśród maszyn rolniczych zwycięża Ursus. Co ciekawe, najbardziej poszukiwane modele to egzemplarze, które mają średnio po 20 lat – i ze względu na swoją prostą i niezawodną konstrukcję wciąż cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. I tu kolejna ciekawostka – najpopularniejsze modele, czyli Ursus c360 i Ursus 3512 były bazą do stworzenia kolejnych modeli koparko-ładowarki Ostrówek. A ta z kolei maszyna, zwana „koparką ciągnikową” pojawiła się na trzecim miejscu wśród najbardziej poszukiwanych maszyn budowlanych.

Skąd taka popularność marek zza zachodniej granicy? Michał Roszkowski, szef działu badań rynku motoryzacyjnego TNS Polska, partnera badawczego raportu wyjaśnia: – Kiedy pominiemy aspekty czysto cenowe i ekonomiczne, na czele rankingu ważności czynników wyboru samochodów na naszym rynku znajduje się marka. W dalszej kolejności znajduje się niezawodność samochodu, a dopiero na kolejnych miejscach wygląd, wyposażenie i pozostałe czynniki związane z samochodem i jego funkcjonalnością. To marka w dużej mierze determinuje nasze decyzje zakupowe na rynku samochodów nowych i używanych, a na podstawie naszych doświadczeń i opinii o marce budujemy koszyk zakupowy na rynku motoryzacyjnym. Marki niemieckie, w tym VW, a ostatnio również Skoda, zapożyczając niektóre wartości w ramach mariażu z VW, przodują w ocenach wspomnianych aspektów wizerunkowych. Ostatnie sukcesy najnowszego Golfa (nagroda Car of The Year 2013) na pewno umacniają aktualny wizerunek marki VW w oczach konsumentów.


Ranking tworzyli przez cały rok 2013 użytkownicy serwisu otoMoto.pl. Za każdym razem, gdy korzystali z wyszukiwarki na stronie – oddawali głosy. Tak powstały statystyki odnośnie popytu na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Z kolei każda wystawiona oferta daje nam informacje na temat podaży. Tegoroczną edycję rankingu stworzono na podstawie ponad 460 milionów zapytań i ponad 9 milionów ofert z serwisu otoMoto.pl.

Raport „Internetowy Samochód Roku 2013” dostępny jest na stronie http://otomoto.pl/internetowysamochodroku

2014-03-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców