Celem kampanii jest pokazanie, że fundusze inwestycyjne Union Investment są atrakcyjnym rozwiązaniem dla osób chcących pomnożyć swój kapitał.
– Wykorzystane w reklamach hasła np. „Nie trzeba mieć pleców, żeby zarabiać pieniądze” lub „Nieprawda, że pierwszy milion trzeba ukraść” powstały w wyniku inspiracji autentycznymi wypowiedziami naszych klientów – mówi Małgorzata Góra, Prezes Zarządu Union Investment TFI SA. – W rozmowach z naszymi konsultantami uczestnicy funduszy często dzielą się spostrzeżeniami na temat oferty, ale równie często żartobliwie komentują funduszową (i nie tylko funduszową) rzeczywistość. Przyjęcie w komunikacji sposobu opisywania korzyści przez autentycznych inwestorów, pozwala nam jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby i lepiej się z nimi porozumiewać. Tym samym łatwiej nam dotrzeć do osób, które nie korzystały dotychczas z funduszy jako formy inwestowania środków, a które często wzorują się na rozwiązaniach już sprawdzonych przez ich znajomych czy rodzinę – wyjaśnia prezes towarzystwa.
Częścią przekazu jest również odwołanie się do faktów z historii funduszy Union Investment.
– Pokazujemy, że aby rozpocząć inwestowanie wystarczy stosunkowo niewielka kwota pieniędzy np. 100 zł, więc nie powinno to stanowić bariery dla osób, które chcą chociażby systematycznie gromadzić kapitał na przyszłość – wyjaśnia Małgorzata Góra. Dodatkowym argumentem zachęcającym do rozpoczęcia oszczędzania będą historyczne wyniki funduszy, które pokazują jak wysokoopłacalna jest to forma inwestowania.
Union Investment zakłada również, że dzięki prowadzonej kampanii, dotychczasowi klienci znajdą potwierdzenie słuszności swoich dotychczasowych decyzji a ci, którzy jeszcze nie inwestowali w funduszach UI, zainteresują się produktami towarzystwa – zarówno tymi z obecnej oferty jak i tymi, których wprowadzenie planowane jest w najbliższej przyszłości.
Działaniom reklamowym będzie towarzyszyła kampania informacyjna skierowana do obecnych klientów towarzystwa, wyjaśniająca zalety rozwiązania parasolowego (na przełomie czerwca i lipca UI zakończy przekształcanie dotychczasowych funduszy w subfundusze funduszu parasolowego oferującego korzyści podatkowe), a także nowouruchamianych produktów. Jednym z jej elementów są konferencje dla inwestorów współorganizowane z dystrybutorami w całej Polsce. Dodatkowo w trakcie trwania kampanii klienci będą mogli skorzystać z promocyjnych form nabywania jednostek uczestnictwa w funduszach.
Kampania prowadzona będzie na outdoorze, w TVN24, Radiu TOK FM oraz w internecie. Kampania będzie miała kilka odsłon, rozpocznie się w maju br. i będzie trwała kilka miesięcy. Strategię komunikacji opracowała agencja reklamowa Kofeina, działania internetowe prowadzi IMPartners a pozostałe media rezerwowane są przez MindShare Polska. Relacje mediowe prowadzi Partner of Promotion.